LADÍME 3

LADÍME 3

6.0

Pred piatimi rokmi to bola nečakaná ľahká pecka s výborným acapella nápadom. O dva roky neskôr vystrúhala samotná Elizabeth Banks solídne pokračovanie, ktoré bolo väčšie, lepšie, hoci bez čara originálu. A ako sme predpovedali na konci recenzie dvojky, netreba sa čudovať, že trojka prichádza na prelome rokov 2017-2018. Akurát má opäť inú režisérku, destináciu i nový cieľ: dôstojný finiš.

Azda aj preto sa zišli všetky Bellas, vynechali sa starí chlapi a sústredíme sa na posledné turné. Bežné životy mladé žienky neuspokojujú a každá sa motá niekde medzi priemerným či nenaplnením džobom (najhoršie je na tom Beca, ktorá túžila po kariére producentky, no súčasný objav Little Pimp-Lo jej dá zabrať). Predstava ísť si ešte raz spolu zaspievať sa nerodí ľahko, no príde v správnom čase: aby sa Bellas na prahu tridsiatky vydali na malé turné, užili si kopu zábavy, trapasov a okúsili chuť Európy.

Rozhodnutie ukončiť sériu pri trojke je dobré. Azda trošku slabší je scenár, ktorý si vystačil s tým, že hrdinky pošle do iného prostredia, nasadí im nové súperky a nechá ich súťažiť opäť o niečo cenné, no súčasne je zmierený s tým, že sa aj tak po ukončení vrátia do bežného života. Takže je v prvom rade koncipovaný ako finálny výlet či good-bye tour, na ktorej sa dá vytiahnuť pár rád, nečakané esá alebo bláznivé situácie.

Scenár snaživo seká hrdinky do rozličných osobných patálií či spoločných trablov, kde si nevedia dať rady a miestami iba gúľajú očami i pozerajú po sebe s prosíkom: čo budeme robiť? Ťažko povedať, či je to tým, že už vyšli z cviku alebo pritvrdila ich konkurencia. No Bellas ťahajú za jeden povraz a Beca sa vyprofilovala ako jasná líderka a už nemusí bojovať o pozíciu. Je fajn vidieť, že taľafatky v skupine nehrajú prím a každá má svoje miesto vrátane najnovšej Emily, ktorú počastujú kritikou, no Hailee Steinfeld sa sem výborne hodí ako o 10 rokov mladšia akvizícia.

Ladíme 3 Ladíme 3

Akurát režisérka Trish Sie sa viac venuje rýchlym strihom, slušnej choreografii a top pesničkám ako vývoju postáv. Akoby jej stačilo povolať všetky do akcie, dať im pekné kostýmy, aj nechať rovnaké charaktery (veď ich poznáme), no zbytočne neriešiť pozadie. Prakticky iba Fat Amy má novú, sčasti zaujímavú líniu, keď sa na scéne objaví jej rodinný príslušník – no budete prekvapení ako do konca filmu autori prešaltujú a v záverečnej tretine mixujú prvky z iného žánru. Je fajn vidieť hrdinky v akcii (doslova), potom si uvedomíte, že vás to ukráti o čas strávený na pódiu.

Hrdinky chceme vidieť primárne spievať (vtedy ubieha najlepšie čas), potom v zákulisí a až na konci v dodatkoch slúžiacich na natiahnutie dĺžky. Aj Trish Sie vie, že najsilnejšie scény sú so spevom, tam sa sama cíti najlepšie a bavíme sa plnými dúškami. Čo si riešia hrdinky na hoteli i babské momenty si toľko času nevyžadujú, lebo humoru je menej a už ani Fat Amy nemá toľko parádnych jednorazových replík ako minule. V Ladíme 3 má cca 50-percentnú úspešnosť – keď kecá, máme úsmev na tvári, no už iba každý druhý vtip padne na úrodnú pôdu. Aj u nej však platí, keď sa vloží do spevu, stojí za to.

Ladíme 3 Ladíme 3

Európske turné dokáže nejednu sériu nakopnúť (spomeňte na skvelý Madagascar 3), no Bellas okrem južanských krajín veľa neponúknu. Tvorcovia načrtli nových súperov, poriadne ich ani nevykreslili, musíme si vystačiť s občasným klčkovaním. Že sa dal zlákať DJ Khaled, je malé veľké víťazstvo pre film, lebo popri motivácii súťažiť dodá dve parádne scény.

Možno budete na konci dojatí, že po troch filmoch ste prežili s hrdinkami veľa a ešte jedna súťaž by sa v ich podaní dala vyhrať. Nové lokality sú svieže, hrdinky skôr opozerané, najväčšia nádej ukončiť film grandióznym finále i parádnym zbohom sa sčasti podarila. Finálne zostrihané video je silný bonus pre fanúšikov, no posledná pieseň je skôr decentná ako top finiš, čo by sme si zapamätali. Poskladaný soundtrack poteší, hrdinky sú stále sympatické a ešte jednu spevácku tour s nimi radi zvládnete.

Pitch Perfect 3 (USA, 2017, 93 min.)
Réžia: Trish Sie. Scenár: Kay Cannon, Mike White. Hrajú: Anna Kendrick, Rebel Wilson, Brittany Snow, Anna Camp, Hailee Steinfeld...

autor Michal Korec 31.12.2017