DC LIGA SUPERZVIERAT

DC LIGA SUPERZVIERAT

6.5

Jedna vec sa nedá uprieť Warner Bros. štúdiu – so svojou DC licenciou stvára neuveriteľné kúsky. Režisérske zostrihy, obsadenie hrdinov rôznymi hercami a už keď sa črtá nejaká spojitosť s inými filmami, príde reštart či nový prístup. A aby toho nebolo málo, tentokrát prichádza DC animák so superzvieratami!

Znie to možno bizarne a chvíľku sa zamyslíte, že kto by v ňom mohol vystupovať a aký dej by mohol riešiť, ale autori sa popasovali s touto výzvou celkom dobre. Na začiatku máme dvojicu Superman a jeho psa Krypto Superman by sa chcel venovať svojmu životu a požiadať Lois Lane o ruku. Krypto má rovnaké schopnosti ako jeho pán, ale rovnako si vyžaduje aj jeho pozornosť – berie, že oni sú tá spoločná dvojica a žiadna pozemská žena sa im nemá čo starať do života. Majú zachraňovať Zem, porážať superzloduchov a je to. Paralelne s nimi objavíme v útulku skupinu domácich miláčikov (pes, prasa, korytnačka, veverička), o ktoré nemá nik záujem.

Dej sa odpáli vo veľkom štýle v momente, keď Lex Luthor sa snaží dostať z vesmíru veľký šuter, ktorý by mu mohol prepožičať vzácne schopnosti. Akurát netuší, že rovnaký plán má aj jeho domáci miláčik Lulu, ktorá je v tom útulku. A zrazu sa stane čosi nevídané – Lex je vo väzení, Lulu preberá opraty zla, ale zhodou okolností aj zvyšná štvorica zvieratiek má supervlastnosti: šľahá blesky, mení podobu, korytnačka zapne turbo a pes je nezdolateľný, zatiaľ čo Krypto o schopnosti prichádza. A tak vzniká nový tím zvierat, ktorý sa snaží bojovať naplno tiež proti superzvieratku, lebo všetci hrdinovia z Justice League sú mimo hry.

DC liga superzvierat

Na jeden popis je toho riadne veľa a Warner tentokrát nešetrí detského, ani dospelého diváka. Automaticky čaká, že všetci poznajú, kto je kto, takže keď sa na scéne objaví Batman, Aquaman, Wonder Woman i Green Lantern, mali by ste poznať ich pôvod či schopnosti a zabávať sa s nimi naplno. Je tu kvantum narážok na ich charaktery a hoci sa odohrá film najmä v Metropolise, je dostatočne pestrý. Prepojenie na zvieratká príde dosť rýchlo – akurát spočiatku budú pomerne fádne či nudné. Kým totiž nedostanú superschopnosti, môže vám byť ich sčasti ľúto, hoci povaha niektorých nemusí byť sympatická.

A DC superzvieratká sa môžu prejaviť naplno, lebo v kontexte deja všetci superhrdinovia putujú fuč a na ich mieste prichádza chlpatá alternatíva. Na jednej strane je fajn sledovať, aké vlastnosti získajú a ako s nimi budú narábať, hoci prvá polovica je najmä klasická zoznamovačka so schopnosťami a ako ich nevedia ovládať. Na to slúži Krypto bez schopností ako mentor, čo kedy robiť. Na druhej strane sa nám tu rysuje zlovestný plán záporáka, ten postupne naberá svoje kontúry a príde aj veľká akcia.

DC liga superzvierat

Áno, toto je jeden z najakčnejších animákov, aký uvidíte tento rok v kine a má toľko akcie, že by sa nemusel za ňu hanbiť ani Thor odvedľa. Akoby animovaná forma dala autorom nové možnosti – toľko deštrukcie by zhltlo desiatky miliónov v hranej forme, tak si tu popustili uzdu fantázie. Scéna uprostred filmu, kedy drobný pomocník záporáka páli rakety alebo v napínavej sekvencii hľadá hrdinov, je nonstop napínavá explózia, tam toho vybuchne ako kedysi v dvoch filmoch Michaela Baya.

A to nehovorím o grandióznom finále, ktoré akoby kopírovalo starý vzorec DC komiksových filmov – držíš sa relatívne dobre do konca a tam to musíš odpáliť v gigantickej trikovej sekvencii, kde záporák zaberá pol plátna a ide o život celého mesta. Je to tu, presne toto vás čaká a ak ste na to pripravení – a verím, že tatkovia s deťmi áno – máte sa na čo tešiť.

DC liga superzvierat

Tento animák je čistokrvný komiks so zvieratkami, do toho však mieša aj množstvo vtipov pre dospelých, ktoré sú niekedy také suché alebo "iné", že by uspeli aj vo filmoch Woody Allena (postava korytnačky). Z toho vyplýva, že film bude baviť milovníkov komiksu, akcie, paródií, ale musíte sa naň pripraviť. Nie je to ďalší Tajný život maznáčikov, ale čosi výrazne odlišné a riadne nahustené DC postavičkami.

Ale ak doma hltáte Supermana, Batmana či tento typ filmového sveta a chcete vidieť veľký mix v animovanej forme, ste tu správne a k výslednému hodnoteniu prirátajte bod. Pre ostatných to bude trošku tápanie v neznámych vodách.

DC League of Super-Pets (USA, 2022, 105 min.)
Réžia: Jared Stern. Scenár: Jared Stern, John Whittington. V orginálnom znení: Dwayne Johnson, Kevin Hart, Kate McKinnon, John Krasinski, Vanessa Bayer, Natasha Lyonne, Diego Luna, Thomas Middleditch, Ben Schwartz, Keanu Reeves a ďalší

autor Michal Korec 29.7.2022
6.5
DC LIGA SUPERZVIERAT