LOVECKÁ SEZÓNA: STRACHOPUD

LOVECKÁ SEZÓNA: STRACHOPUD

4.0

Lovecká sezóna má už desať rokov. Niektorí už na prvý diel aj zabudli, no na jeseň 2006 spolu s duom Spláchnutý a Happy Feet tvorili silnú ponuku animákov. Neskôr prišli pokračovania, ale čaro jednotky sa rýchlo vytratilo. Na rovinu, ani tá nemala košatý dej, no uviedla perfektné duo zvieratiek: rozvážny medveď Boog a ukecaný jeleň Elliott boli natoľko odlišní, že si ich deti rýchlo obľúbili.

Štvrtý diel s podtitulom Strachopud spája starých známych v novom príbehu. Boog vypapkal všetky čokolády a Elliott mu dal tip, že do mesta prišla veľká dodávka ďalších. Stačí sa vydať cez skratku, t.j. les mŕtvych medveďov. No kedysi domestikovaný Boog objaví v sebe strachu, čomu ešte napomôže hubatý Elliott s historkou o vlkolakovi (toho aj fingujú pri odysei cez sivý les). Na cestu sa vydá aj pán Klobáska a skríži im ju partia bývalých lovcov; tí vďaka údajnej beštii opäť získali vytúžené povolenie strieľať a pôjdu Boogovi i Elliottovi tvrdo po krku.

Lovecká sezóna 4 sa podobne ako minulé diely dostala na vybraných trhoch priamo na Blu-Ray a inde do kín. S tým súvisí fakt, že minulé časti ste u nás možno nechytili a najmä je to cítiť na produkcii štvorky: pri rozpočte, animácii a najviac pri scenári a celkovom vyznení. Autori stále pracujú s dvomi odlišnými hrdinami, ktorí sa vzájomne majú radi, dopĺňajú, no občas dostanú do šlamastiky, odkiaľ sa musia zdĺhavo vykopávať. Relatívne jednoduchý dej je postavený tak, aby sa zvieratká dostali do pohybu a zažili niečo nové (čím sčasti pripomenie posledné Doby ľadové).

Lovecká sezóna: Strachopud Lovecká sezóna: Strachopud

Rozpracované sú tri línie: Boogov strach, otravný vlkolak, čo sa podivným spôsobom pretavuje do skutočnosti a spätné povolanie poľovníkov do akcie (sme v sérii Lovecká sezóna, korisť máme a treba vytvoriť lov). Najlepšie funguje grizlyho strach, spočiatku ho nechápete, ale asi si po čase spomeniete, že Boog bol domestikovaný maco a do divočiny ho zlákali až noví kamoši, preto má sklon k obavám z niečoho lesného. Ako dobrákovi od kosti mu črtu veríte a občas vám je ľúto, ako si ho iní doberajú.

Najslabšia je línia o vlkolakovi; na začiatku vypáli super, neskôr je miestami nudná. Vlkolakom sa chcú stať všetci – nielen jeleň, ale aj iné zvieratká, poľovníci a vrcholom je snaha o premenu pána Klobásku sprevádzaná operovou áriou z Carmen. Aj tu platí pri porovnaní s Dobou ľadovou 5, že keď dve štúdia robia to isté, nemusí to rovnako vypáliť – nástup Bucka s Barbierom zo Sevilly bol rýchly a vtipný, tu je slabučký. Deti sa baviť nebudú (nemajú na čom) a dospelí tiež nie. Reakcie na premiére boli dosť rozpačité.

Gro verbálneho humoru ťaží zo skákania do cudzích jazykov (nemčina, španielčina), čo musia doplniť titulky. Najväčším zdrojom má byť príliš ukvákaný Elliott. Jeho kadencia slov je vysoká a celkovo má film strašne veľa replík, budete z neho vychádzať ohučaní. Je toho skrátka moc a radšej sa pozeráte na situačné vtipy a animačné gagy, kedy zvieratká rýchlo chodia či robia grimasy. Za to patrí Loveckej sezóne 4 veľa plusových bodov – no uťahané dialógy ich berú preč. Slovenský dabing sa snaží ťažiť z dobrých hlasov, no záplavu viet nedokáže zmierniť. Aspoň nie je ukričaný a nepíli uši, roly zvieratiek boli zvolené dobre.

Malým deťom sa bude Lovecká sezóna 4 celkom páčiť a nájdu si pár vtipných scén. Staršie detváky a dospelí sa budú skôr nudiť. Zvieratka kecajú, putujú, občas spievajú – no nie sú príliš zaujímavé. Po čase sa vytratí pointa kamarátstva a prídu samoúčelné gagy. Pár vedľajších roličiek už celý film nezachráni – aj 85 minút trvá príliš dlho.

Open Season: Scared Silly (USA, 2015, 84 min.)
Réžia: David Feiss. V originálnom znení: William Townsend, Melissa Sturm, Trevor Devall ...

autor Michal Korec 12.9.2016