POŠTÁR PAT VO FILME

POŠTÁR PAT VO FILME

5.0

Poštár Pat žije obyčajný život na britskom vidieku a ku šťastiu mu nechýba takmer nič: dobrá práca, pekný domček, manželka i syn či skupina priateľov, na ktorých sa môže spoľahnúť. No talent na spev ho prinúti vyskúšať si ďalšie kolo britskej talentovej súťaže. A zrazu sa jeho život mení: podľahne ošiaľu šou, smeruje do londýnskeho finále a už-už sa vidí v Taliansku na nahrávaní albumu. Veľká skúška charakteru čaká na obyčajného chlapíka, jeho rodinu i okolie...

Poštár Pat nie je úplne neznáma postava, hoci je otázne, koľko našincov si ho spojí so seriálom , ktorý slúži ako odrazový mostík pre ďalší celovečerný film. A Pat musí popri skúške čeliť aj inej výzve: ako pretaviť tradične krátke epizódy do plnohodnotnej dĺžky 85 minút. Čím zaujať, aký dej si zvoliť, aké postavy do deja vložiť, aby ich už nebolo príliš veľa a aj tie seriálové sa na plátne aspoň mihli.

Sľubný štart s výbornými britskými reáliami a civilným životom rýchlo strieda mamutia línia filmu: talentová šou. V tom momente sa smerovanie filmu mení a najmenší diváci spokojní so štartom zrazu prídu o veľkú šancu, že sa budeme zdržiavať na vidieku i zažívať pestré dobrodružstvá. Namiesto toho nás čaká skôr smerovanie na rodičov, pokus o satiru talentovej šou a navyše rozličné narážky na prácu, trable s prepúšťaním či efektivitou, čo nie je práve materiál hodný vychutnávania si detským divákom.

Poštár Pat vo filme Poštár Pat vo filme

Scenáristi to mysleli dobre, že deťom ulahodia úvodom a aby nestratili dospelých, hodia do deja vtipnú kópiu Simona Cowella a robia si švandu z talentovej šou. Tieto nuansy deti nepochopia, málo sa nasmejú pokusom o vykreslenie filmového porotcu a sú nakoniec odkázaní iba na sledovanie okolia či už známych postáv. Ešteže sa kocúr Fred či kamoši do konca vrátia do akcie.

Veľkú skúšku prechodu z TV na plátno Poštár Pat neabsolvoval výborne. Scenár nie je vyrovnaný, ani jedna cieľová skupina (deti-rodičia) nebude stopercentne spokojná. Hoci viaceré postavy majú svetlé momenty a striedajú sa vtipné i smutné sceny, tento mix si nevychutná naplno takmer nikto. Dospelé línie sú pre deti relatívne náročné na pochopenie (škôlkari sú mimo), takže Pata možno odporúčať pre žiakov prvého stupňa základnej školy s nenáročným doprovodom.

Poštár Pat vo filme Poštár Pat vo filme

Menšie deti totiž nepochopia kopu narážok a navyše sú tu aj pomerne napínavé a strašidelné scény s robotmi. Staršie publikum sa bude nudiť a jedine obľuba talentových súťaží a paródia na ne by ich mohla pobaviť, rovnako aj rodičov.

Poštár Pat má navyše len priemernú animáciu, ani forma vás nevyrve zo stoličky a nepresvedčí isť do najbližšieho kina. I keď je Poštár Pat farebný, živý animák (nechýba troška akcie či piesne), bude to mať v súčasnej ponuke neľahké. Hoci deti, čo videli Draka 2 viac ráz a Lietadlá 2 tiež, môžu skúsiť.

Postman Pat: The Movie (UK/USA, 2014, 88 min.)
Réžia: Mike Disa. Scenár: Annika Bluhm, Nicole Dubuc, Kim Fuller

autor Michal Korec 8.8.2014