SKÚS MA ROZOSMIAŤ

SKÚS MA ROZOSMIAŤ

7.0

Skús ma rozosmiať sa zapísal do pamäti fanúšikov 30-sekundovým Superbowl spotom s jasným odporúčaním „povedzte svojej frajerke, že je to romantická komédia“. A pohľad vám dodnes visí na dekolte vystupujúcej blondínky z mora, tak romantika je zrejmá a Sandler v hlavnej roli jasne určuje, aký humor vás čaká.

No zdanie sčasti klame. Dej sa síce točí okolo Sandlera ako plastického chirurga i vnadnej blond slečny (inak učiteľky), ktorú by chcel zbaliť, a tak použije zaujímavú lesť. Presvedčí asistentku, aby mu robila krovie, t.j. ex-manželku, nech je vidieť, že bol v kurze. Zaujímavý plán na dnešné pomery, ale keď sa do tejto hry zapojí viac osôb (a najmä dve neposedné decká), letia všetci až na Havaj, aby si vyjasnili v raji, komu o koho ide a Sandler nakoniec niekomu padol do náručia.

Komédie Adama Sandlera úspešne tvoria vlastný subžáner a hoci postupne strieda rôzne herečky, prostredia i orientácie, vždy viete čo od nich možno čakať. Ale v zásade platí, že ak dokáže ubrať zo svojho politicky nekorektného humoru, ostanú celkom zaujímavé a často najmä romantické či rodinné kúsky. Napríklad Mr. Deeds či Click si obľúbili aj tí, čo ho bežne nemusia.

Skús ma rozosmiať je jednou z najlepších Sandlerových komédií z viacerých dôvodov. Buranský štýl humoru je občas použitý, ale často sa drží na uzde. Iste, situačná komika v štýle Sandler padá a nabije si rozkrok, niekomu vrazí či niekoho ofajčí, je na mieste vo väčšine scén filmu. Rovnako aj sexistické narážky, ale čo chcieť od komédie, kde obsadíte Brooklyn Decker a rozhodnete sa ju využiť naplno. Ani scenár nie je príliš celistvý, hoci sa úplne nerozbíja na scénky ako Dospeláci.

Skús ma rozosmiať Skús ma rozosmiať

No pozitívne prvky sú vo väčšine. Popri hrubej komike sa tu nachádza mnoho dobrých a najmä fajn vypointovaných vtipov s prekvapujúcimi pointami. Nedosahujú možno kultovú kvalitu, ale vo svojom priebehu núkajú veľmi dobrú odviazanú zábavu. Pritom Skús ma rozosmiať núka viac humoru ako Dospeláci, ktorí sa vybili príliš veľkým množstvom komikov.

Pravda, skvelým prínosom je Jennifer Aniston, pretože ako jedna z mála herečiek dokáže krásne sekundovať etablovaným komikom Sandlerovho formátu (viď. Riskni to s Polly z roka 2004, kde hrala dobrú partiu s Benom Stillerom). Nie je iba nahrávačka vtipov (aj keď scenár ju tam občas zatlačí), ale má vlastné pasáže, dobre napísanú osobu a niektorým scénam až príjemne dominuje. Čo je presne to, čo Sandler potrebuje, byť máličko utlmený, aby zase vynikol. Minulé herečky vo vedľajších úlohách (aj vlani slabučká Salma Hayek) boli predsa len druhá liga, resp. nestačili.

Skús ma rozosmiať Skús ma rozosmiať

Aj vďaka Jennifer Aniston sa navyše dostáva do deja viac príjemných scén, komika je vyrovnaná a zrazu aj romantika má lepšiu príchuť. Akoby sa hrubá sandlerovka zrazu zmenila na slušnejšiu zábavu. Navyše obaja herci si vystačia pri stopáži 116 minút (pravda, dosť štedrej), takže nemáte pocit, že by napríklad Sandler nezliezol z plátna alebo Anistonka nedostala svoj priestor.

Takže príjemné komediálne prekvapenie tejto jari – čakajte lepšieho Sandlera ako obvykle, resp. môžete skúsiť túto komédiu len vďaka Jennifer. Taký win-win výsledok pre diváka.

Just Go with It (USA, 2011, 112 min.)
Réžia: Dennis Dugan. Námet: I. A. L. Diamond – scenár filmu Kaktusový kvet (1969), Abe Burrows – divadelná hra, Pierre Barillet a Jean-Pierre Grédy – divadelná hra. Scenár: Allan Loeb, Timothy Dowling. Kamera: Theo van de Sande. Hudba: Rupert Gregson-Williams. Hrajú: Adam Sandler, Jennifer Aniston, Nicole Kidman, Nick Swardson, Brooklyn Decker, Bailee Madison, Dave Matthews

autor Michal Korec 9.4.2011
7.0
-