KAMARÁTOVE DIEVČA

KAMARÁTOVE DIEVČA

4.0

Ako si môže slušný „chaloš“ splašiť dobrú slečnu? No predsa nasadením grobianskeho kamoša!

Aspoň to sa nám snaží nahovoriť Kamarátove dievča, ktoré ťaží z námetu, že Tank ako celkom pohľadný tridsiatnik s kúskom šarmu i neokrôchanosti, sem-tam zvládne zaujímavú fušku. Keď sa niekto z jeho okolia rozíde s priateľkou, resp. tá mu dá košom, nastúpi Tank – dotyčnú najprv zbalí a potom sa zmení na totálneho hulváta, aby sa slečna uvedomila a vrátila k svojmu predchádzajúcemu milému. Ľahký džob (alebo skôr hobby), pretože Tank to so ženami a povrchnými vzťahmi skrátka vie. No jedného dňa sa do podobného maléru odkopnutého frajera dostane aj jeho najlepší priateľ Dustin, takže Tank samozrejme pribieha na pomoc, nech nerozvážnu Alexis pekne dostane späť.

Námety na romantické komédie alebo párovanie pohľadných ľudí a ich najlepších kamošov, poradcov či priamo odborníkov sa nerodia veľmi ľahko, preto každá variácia či prekopanie už vydaného filmu padne vhod. Tentoraz sa kombinuje snáď najklasickejší trojuholník, aký si môžete načrtnúť – dvaja skvelí kamoši a jedna slečna. Ak by sledovali jasné pravidlo (nelez do susedovej kapusty), snáď by sa nič nestalo. No zhodou okolností sa tu zomieľa až príliš veľa – Tank nachádza svoje city, Alexis dumá nad svojou povahou a vzťahmi a Dustin má z toho plnú hlavu a žiadny efekt.

Kamarátove dievča Kamarátove dievča Kamarátove dievča

Zahrnutie elementu kamoša, ktorý si má splniť svoj džob, no spadne do pasce, nie je ničím nové a ani príliš originálne. Niekto tu uvidí vzdialene Hitcha, iný ostatné komédie. A samotný Dane Cook ako Tank zaujme viac svojou hrubozrnnou náturou nahrávajúcou politicky nekorektnému a neraz situačne strelenému, no celkom zábavnému humoru. Pravda, ak vás množstvo grimás a ničenie svadby, rande a iných udalostí pobaví (na anti-rande rozhodne áno). To, že Alexis sa zrazu mení zo slušnej slečny na ženu túžiacu po väčšom množstve vzťahov, jednak vyvracia peknú ženskú roličku naruby a jednak má ovplyvniť Tankove city. No v skutočnosti to nie je až taká zábava pre randiace páry, ale vďaka skôr šovinistickému prístupu nahrávka na smeč chlapských komédií. Tej romantiky nájdete vo výslednej 100-minútovej dĺžke prekvapivo málo. A Dustin (Jason Biggs v typickej úlohe nešťastníka) do diania pridáva len sekundárny a oproti ostatnej dvojici nie príliš zaujímavý charakter.

Takže celé dianie sa z očakávanej romantickej komédie prehupne do bláznivého kúsku boriaceho pár pravidiel a zároveň na neprístupný film s množstvom sexuálnych narážok, scenáristicky mierne prepísknutých charakterov (Alexis v očiach divákov nemôže byť normálna – čo by mohlo byť aj plus, no scenáristi ju aj tak nezvládli) s troškou romantiky. Na jednej strane sa chce vymykať bežným komédiam, kde sa trojica slušných charakterov háda a musí zredukovať na dvoch (napríklad Ako uloviť družičku). Na druhej strane to je práve hrubozrnnosť a bizarnosť charakterov, ktorá pomáha robiť komédiu aspoň trošku zábavnejšou.

V tom môžu mať niektoré slabšie povahy a typickí návštevníci romancí, možno problém. Ale pokiaľ si dokážete užiť nielen romantiku, ale aj kopu nekorektného humoru (povedzme na úrovni Tesne vedľa), môžete ísť do kina. No problematická ostáva pozícia v žánri – napriek snahe o nekorektnú variáciu sa do stopáže podarilo prepašovať len málo zaujímavého a hoci je film zhliadnuteľný, až tak často sa smiať nebudete a o trápne scény núdza nie je. Našťastie, bez telesných tekutín, no s kopou pýtických či nadržaných charakterov. No uznajte, nie je to dobrý tip na nudný večer pracovného týždňa, keď potrebujete vypnúť a na druhé ráno si sotva spomenúť, na čom ste to včera boli?

My Best Friend’s Girl (USA, 2008, 102 min.)
Réžia: Howard Deutch. Scenár: Jordan Cahan. Kamera: Jack N. Green. Strih: Seth Flaum. Hudba: John Debney. Hrajú: Dane Cook, Kate Hudson, Jason Biggs, Alec Baldwin, Diora Baird, Lizzy Caplan, Riki Lindhome

autor Michal Korec 19.3.2009
4.0
1.0