RUŽOVÝ PANTER 2

RUŽOVÝ PANTER 2

3.0

Pamätáte sa na Ružového pantera spred troch rokov? Nie. OK, a pamätáte sa na rebranding istého slovenského operátora? Ehm, nie? Počkať, ako je možné, že si viac ako 145 tisíc divákov, ktorí sa mohli narvať do kina zadarmo, nedokáže rozpamätať na návrat legendárneho inšpektora? Aha, lebo nestál za veľa... . Dobre, tak sa prichystajte na veľmi podobné druhé kolo. Ale tentoraz za plné vstupné!

Inšpektor Clouseau je späť s celou svojou bandou. Nechystá sa však trčať iba na domácej francúzskej pôde, ale čaká ho cestovanie po svete. Proti nemu totiž stojí zaujímavý zlodej, zameraný na vzácne predmety z rôznych destinácií. Clouseau sa však nevzdáva. Do prípadu zapojí aj svojich zahraničných kolegov a vydáva sa do akcie, kde si to v nemalej miere odnesie talianska pôda a špeciálne Vatikán...

Nemá význam písať o deji viac, ako si zaslúži. Opäť nie je príliš spojitý a funguje skôr ako sled scénok, ktoré scenáristi nahádzali na jednu kopu a natiahli na 90 minút v snahe priniesť aspoň trochu stráviteľné gagy. Je úplne márne očakávať od dvojky Ružového pantera lepší film, akým bola jednotka. Tvorcovia totiž ignorujú rozvoj hlavnej postavy a dúfajú, že divákom bude v podstate stačiť, keď sa bude Steve Martin pitvoriť, nahadzovať priblbý výraz tváre, či „zábavný“ prízvuk. Zvyšok je už iba snahou meniť prostredia, scény a bohužiaľ, nahádzať do nich predvídateľné a zúfalo nevtipné momenty.

Ružový panter 2 Ružový panter 2 Ružový panter 2

Samozrejme, aj dvojka Pantera obsahuje pár svetlých momentov a občas sa jej podarí vyrobiť dobrý gag. Vďačiť môže totiž castingu. Veľké množstvo slávnych a najmä kvalitných hercov, ktorí tu nedostanú síce tak veľký priestor, ako Martin, vie byť na svojom malom piesočku celkom zábavných. Sú to také pidiepizódky v záplave Martinovho balastu, no dokážu vás posunúť, kam chcete – k záverečným titulkom.

Dá sa dvojka Pantera prežiť v zdraví? S ťažkosťami, ale dá. Mám z nej úplne rovnaký výsledný pocit, ako z jednotky. Ide v podstate o rovnakú kravinu, na míle vzdialenú zábavným komédiám, či originálom. Je často nudná, trápna a svoj potenciál dokonca nedokáže ani premrhať, keďže ho už nemá. Ale ako správny nový diel, nasleduje pravidlá. Jej najhoršie momenty sú podstatne slabšie, ako v jednotke a najlepšie takisto. Komerčný flop v USA napovedá, že s touto sériou, by sme si na ďalších dvadsať rokov mali dať pokoj. Ak nie, o tri roky sme tu znova a nebude prekvapivé, keď opäť uštedríme tri body.

Napokon len dodám, že skutočne nechápem amerického distribútora, profilovať Ružového pantera, ako rodinnú zábavu. Iste, od fekálnych, či tínedžerských komédií má ďaleko, ale brať na toto svoje ratolesti (či nostalgicky zasnených predkov) nie je ten najlepší nápad. Ružový panter 2 je opäť komédia pre všetkých (veľmi nenáročných) a nikoho (s dobrým vkusom). Tak, a teraz som zvedavý, koľko ľudí z tej 145-tisícovky príde aj na tento biják?

The Pink Panther 2 (USA, 2009, 92 min.)
Réžia: Harald Zwart. Scenár: Scott Neustadter, Michael H. Weber, Steve Martin. Kamera: Denis Crossan. Strih: Julia Wong. Hudba: Christophe Beck. Hrajú: Steve Martin, Jean Reno, Emily Mortimer, Andy Garcia, Yuki Matsuzaki, Alfred Molina, Aishwarya Rai, John Cleese

autor Michal Korec 12.2.2009
3.0
6.3