NEBEZPEČNÝ CIEĽ

NEBEZPEČNÝ CIEĽ

3.0

Kariéra Nicholasa Cagea sa posúva zaujímavým, no nie príliš efektívnym smerom. V posledných troch rokoch hral v Rituáli, Next, Ghost Riderovi či druhých Lovcoch pokladov. Kvalita tejto štvorice sa spoločne sotva vyhupne na úroveň priemeru, komerčný úspech je striedavý. V praxi platí, že Cage má každý rok jeden kritický i komerčný flop. Správne tušíte, Nebezpečný cieľ je jedným z nich.

Nájomný zabijak Joe už toho vo svojej eliminačnej kariére zažil veľa a nemá problém hlušiť na objednávku v českej metropole a ani v iných končinách sveta. Preto sa thajský džob črtal ako dobrá malina na prilepšenie, hoci nepriateľ tunajšej mafie nebol najľahší oriešok. No mĺkvy žoldnier smrti sa dostane do nevídanej situácie, keď mu v náručí ostáva hluchonemé dievča, ku ktorému začína nečakane prejavovať city a dostáva sa do ťažkej situácie...

Neber si ženu na svoj džob a tobôž nie do svojho života, ak máš byť neľútostný hlušič. Mierne prehrávajúci Cage, by mal o tom vedieť už od začiatku deja svoje, no citom niekedy nerozkážeš. O pute i citoch vedia aj scenáristi, ktorí si zrejme nedokázali túto tému odpustiť, najmä ak jeden z nich napísal a spolurežíroval už ázijský originál v roku 1999.

Nebezpečný cieľ Nebezpečný cieľ Nebezpečný cieľ

Pravda, námet nie je najoriginálnejší, no v rukách dobrých remeselníkov by vydal na slušnú jednohubku. Renomé a doterajšia kariéra bratov Pungovcov najmä v domácom prostredí tomu napovedala, ale už ich predchádzajúci film (Kliatba domu slnečníc) vybalil, že za oceánom strácajú šťavu. Možno ich k tomu doháňajú bláznivé nožnice US strihačov, možno vlastné tlmenie brutality a nutnosť naháňania nižších ratingov, alebo únava z opakovania toho istého materiálu. Bangkok Dangerous je skutočne iba jemnou variáciou už raz nakrúteného a podstatne lepšieho snímka.

Ćo je najväčší problém akčného filmu? Keď mu chýba poriadna akcia! A hoci úvodná päťminútová naháňačka v Prahe vyzerá sľubne, hneď po thajskej akcii sa prehupneme do žánru drámy/romance a z krátkeho intermezza medzi akciami sa zrazu vykľuje viac ako polovica filmu. Nutno povedať, že slabo zahraného.

Cage, ani zvyšok castingu nestoja za reč, pričom hlavný protagonista nahadzuje svoj typický pohľad s názvom "vyoraná myš" – áno, už ho od Cagea poznáte. Máte ho radi? Super, dočkáte sa ho v 80% stopáže. Nie každý film vás dokáže držať v non-stop akcii (najmä keď producent rezolútne tvrdí, že na treskúce scény nie je viac chechtákov), preto sa stopáž vyplňuje pokusným dejom, komplotom či aktuálne romancou. Lenže táto je tak neuveriteľne slabo napísaná, ťažko uveriteľná a hoci hendikepom hrdinky prikrášlená (aby hrala na city), je skrátka nefunkčná.

A tak možno iba konštatovať, že akcia je v oslabení, pretože peňazí na jej realizáciu bolo málo. Máme tu najmä naháňačky, troška streľby, zííív, a to je všetko. Nielenže je akčných scén iba niekoľko, ešte sú aj nudne strihané a servírované. Takže, keď už-už dúfate, že z romance preskočíte na parádnu akciu, čaká vás čo? Áno, predsa béčková akcia á la Seagal z videopožičovne.

Bangkok Dangerous (USA, 2007, 99 min.)
Réžia: bratia Pangovci (Oxide Pang, Danny Pang). Námet: film Bangkok Dangerous (1999, Sniper z Bankoku). Scenár: Jason Richman. Kamera: Decha Srimantra. Strih: ke Jackson, Curran Pang. Hudba: Brian Tyler. Hrajú: Nicolas Cage, Shahkrit Yamnarn, Charlie Young, Panward Hemmanee, Nirattisai Kaljaruek, Dom Hetrakul, Tuck Napaskorn, Andrew Pfeffer

autor Michal Korec 6.2.2009
3.0
8.0