AFTER: TAJOMSTVO

AFTER: TAJOMSTVO

1.0

Hardin s Tessou spôsobili ošiaľ medzi pubertiakmi. Pre tých nie je podstatné, ako rozmýšľajú a akými životnými prioritami disponujú hlavné postavy. Len sledujú vzájomné chemické reakcie dvoch vlastne už dospelých jedincov a myslia si, že na vzťah ako taký stačí práve sexuálne iskrenie a nejaké tie banality okolo zvyšného života. Filmu ako určitého umeleckého diela či zámerného kalkulovaného prefabrikátu sa nedočkáte. Nič v ňom totiž nefunguje tak logicky ani príbehovo pútavo, aby sa aktuálne After dalo brať ak celistvý kinový produkt. Téma recenzovania takéhoto nie práve paškvilu, no skôr formátu vhodného do špeciálnej tínedžerskej vysielacej platformy, nemôže viesť klasickou cestou.

Naráža sa tu totiž na prísne ochudobňovanie publika v sprostredkovávaní akože milostného príbehu bežnou filmovou cestou, ktoré pri premietaní v kine neskonale nudí. Oklieštenosť reálnosti a tlak na telesno na čisto vyrovnávacej ploche kvôli udobrovaniu sa nie je dostatočne konzumovateľné pre diváka. Ten len nelieta spolu s hlavnými postavami v hormonálnom nebi, ale sleduje aj niečo ako film, ktorý by mal mať svoje štandardné zákonitosti.

After: Tajomstvo

V aktuálnom príbehu Tessy (Josephine Langford) a Hardina (Hero Fiennes Tiffin) nenájdeme okrem šteklivých scén nič zaujímavé. Aj tie sú striktne vedené výučbovou stavbou presných úchopov, zodpovedajúcou deklaráciou tvárovej mimiky, samozrejme, výchovne im predchádza nasadenie kondómu. Dojemne ničotné repliky v dialógoch sa striedajú v rôznorodo nahadzovanom atraktívnom prostredí. Príbehová vata tak dostáva aspoň prísľub pozerateľnosti kvôli luxusnej architektúre, garderóbe, vizážovému stylingu a neprehliadnuteľnému interiérovému dizajnu.

Bohužiaľ, ak len tieto vyššie zmienené prvky stačia divákovi na aspoň trocha vyplnený dojem z filmu, tretia „after“ misia na nešťastie opäť potvrdí výnosovosť tohto spotrebného braku. Príbeh prináša ambivalenciu dvojice v sťahovaní Tessy za sľubnou budúcnosťou. Zakúša nové pracovné i súkromné skúsenosti, na Hardina a jeho odmietavý postoj sťahovať sa do Seattlu však nevie zabudnúť. Takže sa všetci zainteresovaní producírujú na luxusnej lodi v dokázaní, ako málo stačí na to, aby ústredná dvojica zostala spolu. Do toho nejaké naimplikované Hardinove vízie Tessinej nevery, a už sa balia kufre, skrývajú tajomstvá, vzápätí ale opäť zaznie vyznanie lásky a už sa udobrená dvojica kláti v perinách/vírivke/vo fitku. V podstate ak zarezonuje akýkoľvek iný zádrheľ tejto telenovely, za všetkým stojí súlož, jej pohnútky či následky.

After: Tajomstvo

Vír nadhadzovaných srdceryvných rozkolov má za úlohu zakaždým spieť k sexu, lebo len ten im vie pohnúť mozgom. Ani tak v jeho spleti neurónov, skôr novonastolenou naivitou viery sa príbeh presúva na dalšie lukratívne destinácie, aby sa udobrujúca dvojica vyváľala v obydlí tých najbližších, ktorí stoja za strojením svojho bezpečne výkvetného obydlia, aby len nič nezaťažovalo prebiehajúci akt lásky a vyznania vzájomnej potreby nepretrhnúť „ťažko skúšané“ krehké puto.

S katastrofálnym spracovaním After: Tajomstvo si americká herečka a zopár rokov aj režisérka Castille Landon hlavu nezaťažuje. Namotala sa na Toddovej bestseller, ktorého telenovelovú verziu mládež s výskotom v kinách konzumuje. Bez sexuálnej nálože by sme ale Hardinovi a Tesse nemali čo závidieť. V podstate ich život okrem zopár literátov nič nenapĺňa, neustále len rozmýšľajú, či sa vzájomne nepodvedú.

After: Tajomstvo

Ak si máme predstaviť, že toto je vzorový príklad existencie násťročných bez akéhokoľvek rozvíjajúcejšieho presahu pre mladú myseľ, treba pevne veriť, že si ho v budúcnosti nechajú ako hlúpu telenovelovú spomienku na vlastné dospievanie a vysmejú sa Toddovej imaginácii, ako obmedzene dosiahla vrchol spisovateľskej kariéry. 1/10 za odvážnu, no taktnú inštruktáž na zahájenie sexuálneho života

After We Fell (USA / Bulharsko, 2021, 99 min.)
Réžia: Castille Landon. Scenár: Anna Todd, Sharon Soboil. Hrajú: Josephine Langford, Hero Fiennes Tiffin, Louise Lombard, Chance Perdomo, Rob Estes, Arielle Kebbel, Stephen Moyer, Mira Sorvino, Frances Turner, Kiana Madeira ...

autor Zuzana Ondrišová 11.9.2021
1.0
AFTER: TAJOMSTVO