ZOOLANDER

ZOOLANDER

8.0

S informáciami ktoré som o tomto filme mal pred návštevou kina, som sa naozaj obával, že ma čaká ďalšia trapná a nechutne hnusná komédia (pri ktorej si tínedžer schrúme pukance, zvyšok odhodí na zem, vypije colu a skonštatuje, že lepší film ešte nevidel) na ktorej sa vôbec nebudem smiať a všetci okolo sa budú pre mňa nepochopiteľne dobre baviť. V skutočnosti som mal pocit, že som sa tentokrát bavil oveľa viac, ako prcičkové publikum...

Zoolander Zoolander Zoolander

Supermodel Derek Zoolender (Ben Stiller) , z ktorého už na prvý look srší závratná dávka inteligencie, je čo sa týka výzoru absolútnou špičkou. Ženy mu aj napriek totálne vymytému mozgu padajú k nohám a svet profesionálneho modelingu mu udeľuje jedno ocenenie za druhým. Nič ale netrvá večne a predvádzacie móla atakuje nový objav s novým lookom - Hansel (Owen Wilson). Derek vďaka nemu prichádza o štvrtý titul modela roku a s rozhodnutím opustiť modeling (sú predsa aj krajšie a dôležitejšie veci, ako len dobre vyzerať, len ešte nevie ktoré sú to...) odchádza hľadať svoje korene. Nie, nebojte sa, to ešte nie je hlavná fabula príbehu.

Svet modelingu má (verte, či neverte) aj vážnešie problémy, ako len stratu vlajkovej lode Zoolendra. Malajský minister sa totiž rozhodol zrušiť vo svojej zemi vykorisťovanie detí a zvýšiť minimálnu mzdu. To by znamenalo zvýšenie nákladov odevných továrni a krach modelingových spoločností. Riešenie existuje len jedno a to ministra odstrániť. Nebolo by to po prvý krát, čo by módny priemysel stál za vraždou známeho politika. Kto myslíte, že zlikvidoval Johna F. Kennedyho, či Abrahama Lincolna, ktorí komplikovali rozvoj odevného priemyslu? Vrahmi boli vždy ľudia z modelingu - presnejšie profesionálni modely. Prečo na tom niečo meniť a tak dôjde k fatálnemu rozhodnutiu. Vrahom malajského ministra bude Derek Zoolander, ktorého pomocou skladby Relax (Frankie Goes to Hollywood) zhypnotizujú a dovedú k hroznému činu.

Zoolander Zoolander Zoolander

Čo poviete? Dobrá blbosť, že? Je až neuveriteľné, že niečo takéto môže niekoho napadnúť a rovnako neuveriteľné je aj to, že to celé dokopy funguje a je to ohromne zábavné. Hlavnú zásluhu na tejto hlúposti, ktorá vážne poteší, má jej autor, režisér a herec v hlavnej úlohe Ben Stiller (Protivný Svokor). Jeho pričinením nevznikla ďalšia trapná komédia (a la Jim Carrey), ale na nič sa nehrajúci, skutočne komický príbeh, postavený na špičkových hereckých výkonoch Bena Stillera a jeho filmového kolegu Owena Wilsona. Inteligentný humor, zmysel pre detail, množstvo známych hercov a maximálne vyčerapanie témy charakterizujú bláznivú komédiu, ktorá si robí srandu zo všetkého, čo sa týka modelingu a modelov(som rád, že to niekoho konečne napadlo) a hlavne sama zo seba. Už dlho ma nič tak nepobavilo, ako pohľad na modela v bani, či Derekova absolútna tuposť okorenená hláškou, že bulímia - je schopnosť čítať myšlienky.

Zoolander je krásnou bodkou, za filmovým rokom 2001. Hodinka a pol svižnej zábavy, výborný soundtrack a množstvo nezabudnuteľných scén. Nič lepšie si na záver roka ani neviem predstaviť.

Zoolander (USA, 2001, 89 min.)
Réžia: Ben Stiller. Scenár: Drake Sather, Ben Stiller, John Hamburg. Kamera: Barry Peterson. Hudba: BT, David Arnold. Hrajú: Ben Stiller, Owen Wilson, Will Ferrell, Christine Taylor.