ŽIVOT JE TAKÝ

ŽIVOT JE TAKÝ

4.0

Nesúladý romantický pár a nemluvňa v jednom filme? Nekúpte to!

Holly je úspešná majiteľka reštiky, Eric maká pre športovú telku a dokopy ich dalo nepodarené rande. Zrejme by sa už nikdy v živote nestretli, ale predsa majú jednu vec spoločnú – spoločná známa im odkazuje batoľa Sofia a všetko potrebné na jej výchovu vrátane baráku. Čo teraz robiť, keď do života zrazu zasahuje osôbka vyžadujúca neustálu pozornosť, nedá vám spávať a ešte sa musíte zmieriť aj s tým, že po boku máte niekoho, s kým to od začiatku neklape?

Rok 2010 romantickým komédiám nepraje. Asi sa už opakujem, no nie som jediný pri pohľade na zostručnený dej novinky. Neskutočné schémy párovania vedú často k zúfalým riešeniam a tu si autori môžu za „rozmanitosť“ sami. Zobrať dve relatívne ešte neopozerané hviezdy (pravda, Katka Heigl by už potrebovala skúsiť dramatickú rolu, inak hrozí nepríjemná škatuľka – zatiaľ čo ten chlapík z Transformerov...) nie je zlý nápad. Ťažšia je realizácia, ako ich držať na plátne spolu dlhšie ako pár minút na nezdarenom randezvous. Pretože chémiu medzi Joshom a Katherine by ste v prvej časti hľadali len márne. Nie je to syzifovská úloha dať dokopy taký pár?
Život je taký Život je taký

Jasné, že je. A preto prichádza na pomoc tu rana osudu, tam kakajúce batoľa a hneď bude kopec srandy v kine, nie? Ako dlho sme to nezažili? Jeden rok od čias Starých psov? Pár rokov od The Rocka vo viacerých detských komédiách? Hej, a pamätá si niekto ešte na Bláznivú škôlku? Uff, vravíte, že do týchto vôd ste nevplávali a prišli ste na romantickú komédiu? To bude problém! Scénaristi Života prišli s objavnou myšlienkou, že ak je vyčerpaný jeden subžáner, treba ho okoreniť rovno druhým a vytvorili zaujímavý post-mix, kde sa stiera hovienko z tváre Katherine a o chvíľu sa má rozpútať romantická scéna.

Kilo nie príliš kvalitného humoru ste si už užili v traileri, ale nebojte sa, autori si pár vtipov ešte nechali aj do kina, takže predsa sa prísť oplatí, ale za podmienok, že akceptujete oba žánre a máte slabosť na niekoho z ústrednej dvojice. Vo vedľajších rolách nehľadajte nikoho svetoborného, čo by po vzore iných komédií zachránil česť castingu.

Život je taký Život je taký

Finále zrady diváka spočíva v dvoch veciach. Do tohto romanticko-kakajúceho komediálneho diania sa ešte zapojí aj trocha dramatických momentov, hoci metódou pokus-omyl. Jeden vyjde, ďalší prepadne. Najsmutnejšie sú asi časti, keď celkom dobre vypointovaná scéna skončí trápne jednoduchým neefektívnym vtipom. A 114 minút? Prepánajána, veď toľko netrvá ani Narnia 3 vo vedľajšej sále! Prečo sa autori rozhodli trápiť taký dlhý čas, keď tu nemajú čo rozprávať?

Milovníci Katherine a Josha do kina, konzumenti rom-kom asi nie, málo humoru a romantiky na vás čaká. Tu sa dva žánre bijú, teraz divák prehrá. Možno to má byť paralela, že najlepšie je na tom malé nemluvniatko v postieľke. No zatiaľ čo oň bude postarané, o vás v sále ani nie.

VYPOČUJTE SI ZVUKOVÚ RECENZIU FILMU

Life as We Know It (USA, 2010, 115 min.)
Réžia: Greg Berlanti. Scenár: Ian Deitchman, Kristin Rusk Robinson. Kamera: Andrew Dunn. Strih: Jim Page. Hudba: Blake Neely. Hrajú: Katherine Heigl, Josh Duhamel, Josh Lucas, Christina Hendricks, Melissa McCarthy, Hayes MacArthur

autor Michal Korec 9.12.2010
4.0
1.0