SAMMYHO DOBRODRUŽSTVÁ 2 3D

SAMMYHO DOBRODRUŽSTVÁ 2 3D

4.0

Sammyho dobrodružstvá pokračujú. Belgičania dokázali zarobiť dosť chechtákov, takže nám ponúknu ďalší príbeh korytnačiek v mori, ktoré stretnú zúfalé i bláznivé charaktery a diváci sa s nimi snažia dostať na koniec štandardnej, no slabšie vyplnenej stopáže. Iba farebné a 3D nám nestačí.

Sammy a Ray sú dobrí kamoši, ktorí si nažívali pri korálovom útese, no teraz sa dostali do šlamastiky, keď ich vylovili pytliaci a odvliekli do megalomanského akvária v Dubaji, kde si boháč urobil radosť. No aj v tomto svete existujú pravidlá, točia sa okolo Veľkého D, ktorý to tu akože riadi s pomocou zlých poskokov. Cieľ Sammyho a Raya je jasný: zdrhnúť odtiaľto čo najskôr, a to pomocou mladých parťákov, ktorí sa sem musia najprv dostať, a potom ich čaká spoločný útek.

Pri zrušenej premiére Hľadá sa Nemo 3D neostáva deťom už nič iné, ako sa kamošiť skôr s morskými korytnačkami ako sympošmi z Pixaru. Prekvapivo dobrý štart s načrtnutím deja navnadí aj dospelých – únos je zosnovaný dobre a má akceptovateľnú pointu. No v momente, keď príde na scénu Veľký D, odhalí aj ten najmenší divák, že Belgičania opäť vykradli iný animák – a to Príbeh žraloka, ktorý sa úspešne snažil navodiť mafiánske prostredie pod vodou. Pritom nápad s odvlečením do Dubaja je fajn, no keď už tam dve korytnačky prídu, dej sa spomalí a musíme siahodlho čakať na záchranu (čo je síce fajn paralela s pocitmi hrdinov, no málokto ju asi ocení). Tak nás čaká klasická prehliadka postavičiek, ktoré sa ocitli na rovnakom mieste, súcitia s hrdinami a radi by sa odtiaľto dostali tiež.

Sammyho dobrodružstvá 2 3D Sammyho dobrodružstvá 2 3D

Druhá časť filmu opäť načrtne nádej na pekné dianie – v momente, keď dorazia mladšie korytnačky a dej sa zvrhne na animovanú verziu Prison Break. Keď sa všetky živočíchy pripravia, nastane solídna akcia a Sammyho dobrodružstvám sa vráti potrebné tempo. Striedanie tempa nie je príliš dobré ani pre detského diváka, ktorý sa v polovici môže začať rýchlo nudiť. Akcie nie je veľa, hoci treba uznať pár dobrých dynamických scén, kedy sa aspoň niečo deje a vychádzajú najlepšie z celého filmu.

Horšia je už humorná línia, prvých 15-20 minút sa ešte film drží v dobrej rovine, no potom padne a už sa valia detinské vtipy, kedy musí niekto či niečo padnúť, buchnúť sa a divácka obec sa tradične bude deliť na zívajúcich (12+) a pomerne zabávajúcich. Ťažko povedať, či je to náramná škoda, pretože títo autori sa na prvý pohľad nedokážu zbaviť tony klišé a vrstvia ich čoraz viac. Prostredím, narážkami, aj postavičkami a ich vizuálom – nájsť tu niečo skutočne originálne je umenie!

A prekvapivo sa mi nepozdáva ani animácia. Jednak samotný vizuál pôsobí často chudobne a chýbajú mu rôzne efekty v pozadí. Lacné efekty nedokážu nahradiť fakt, že voda je príliš pokojná, bublinky sa tu často nevyskytnú a len málokedy vás niečím upúta. Postavičkami, prostredím, vizuálnym nápadom. S výnimkou dvoch akčných scén, ktoré akoby natočil iný režisér, zízate na plátno a uvedomujete si, že ten prekomplikovaný farebný vizuál asi prebíja sotva priemerný vizuál. Opäť zopakujem – Sammy má fakt šťastie, že o pár týždňov nepríde desať rokov starý Nemo, lebo by ho schoval do vrecka.

Samozrejme, málo náročný detský divák dostane očakávanú porciu v podobe nového animáku a ak mu bude stačiť, že vidí iný dej, pár nových postavičiek, trošku akcie a to celé je v 3D, bude spokojný. Ale jeho doprovod (starší súrodenec, rodič) bude škrípať zubami, lebo zaplatiť plné vstupné za európsky priemer nie je úplne košér. Pár plusových bodov za úvod a finále, dobrú hudbu či dve akčné scény, no na všetko ostatné sa budete snažiť zabudnúť hneď po vyhodení popcornovej škatule pri vchode.

Sammy’s avonturen 2 (Belgicko, 2012, 93 min.)
Réžia: Ben Stassen, Vincent Kesteloot. Námet: Ben Stassen, Domonic Paris. Scenár: Domonic Paris. Hudba: Ramin Djawadi. Hrajú: (v slovenskom znení) Tomáš Maštalír, Táňa Pauhofová, Maroš Slovák, Peter Sklár, Martin Kaprálik, Vladimír Kobielski, Zuzana Porubiaková

autor Michal Korec 1.1.2013
4.0
-