Projekt 100 sa teší výbornej návštevnosti |
Najväčšia putovná prehliadka 17. PROJEKT 100, ktorou ASFK uvádza do filmových klubov a kín desiatku výnimočných distribučných titulov z histórie i bezprostrednej súčasnosti svetového filmu sa ...

Najväčšia putovná prehliadka 17. PROJEKT 100, ktorou ASFK uvádza do filmových klubov a kín desiatku výnimočných distribučných titulov z histórie i bezprostrednej súčasnosti svetového filmu sa začala 8. septembra. Má za sebou prvý mesiac putovania a s číslom takmer osem a pol tisíc divákov už láme rekordy návštevnosti. Medzi najnavštevovanejšie tituly zatiaľ patria Melancholia, Nórske drevo a Turínsky kôň. Unikátny výber desiatich celovečerných filmov bude postupne putovať po celom Slovensku až do 31. decembra. 17. Projekt 100 sa rozbehol veľmi sľubne a filmy vysokej umeleckej kvality si za necelý mesiac prišlo pozrieť o dva a pol tisíc divákov viac ako minulý rok za rovnaký čas. Najväčším hitom je Melancholia originálneho Dána Larsa von Triera, s príťažlivým hviezdnym obsadením. Na doterajších 75 predstaveniach ju videlo už neuveriteľných 3549 divákov. Podobne úspešný je aj japonský knižný bestseller Haruki Murakamiho prenesený na filmové plátno Nórske drevo (T. A. Hung), ktorý si prišlo pozrieť 1927 divákov. V programe prehliadky zaujalo aj ďalšie výnimočné dielo - posledný avizovaný film jedného z najvýznamnejších maďarských režisérov súčasnosti Bélu Tarra Turínsky kôň, ktorý na tohtoročnom MFF Berlín získal Veľkú cenu poroty – Strieborného medveďa. V slovenských kinách ho do konca septembra videlo 845 divákov. Tohtoročný dramaturgický výber Projekt-u 100 budú mať diváci možnosť vidieť v 33 mestách, v 41 filmových kluboch a kinách po celom Slovensku. Vďaka prehliadke Projekt 100 si okrem spomínaných filmov hľadajú cestu k slovenským divákom aj ďalšie pútavé snímky. Pôsobivým zážitkom je thajské prekvapenie minuloročného MFF Cannes (Zlatá palma), mystický príbeh Strýko Búnmí, alebo geniálne dielo Luchina Viscontiho Smrť v Benátkach (1971), či prvý farebný film vynikajúceho francúzskeho komika Pierra Étaixa, fantasticko-groteskný, muzikálový kúsok Veľká láska z roku 1968, uvádzaný s Etaixovou dvanásťminútovou čiernobielou snímkou Všetko najlepšie (1961), ktorá získala Oscara i cenu BAFTA. Diváci, ktorí majú radi civilnejšie filmy si vo výbere nájdu nostalgickú tragikomédiu mladého Islanďana Dagura Káriho Dobré srdce, vynikajúcu čiernu komédiu – poľský objav roku 2009, ocenený viacerými národnými cenami – Druhá strana mince Borisa Lankosza a tí, čo fandia novej vlne rumunského filmu zasa možno ocenia drámu Radu Munteana (nominovanú na Zlatú Palmu MFF Cannes 2010) Utorok po Vianociach. Jednotlivé filmy z PROJEKT-u 100 sa do kín dostávajú v nasledovných počtoch 35mm kópií: Melancholia (4), Nórske drevo (2) a zvyšných osem filmov po jednej filmovej kópii 17. Projekt 100 má pred sebou ešte takmer tri mesiace putovania a prebieha v týchto mestách: Bratislava / Banská Bystrica / Bytča / Dolný Kubín / Dunajská streda / Handlová / Humenné / Kežmarok / Košice / Kremnica / Levice / Levoča / Lučenec / Malacky / Martin, / Modra / Nitra / Nové Zámky / Pezinok / Piešťany / Považská Bystrica / Prešov / Prievidza / Poprad / Rimavská Sobota / Ružomberok / Sereď / Skalica / Spišská Nová Ves / Šaľa / Trenčín /Trnava / Žilina |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Jurský svet: Znovuzrodenie predstaví dinosaury ako príšery, ktoré majú potenciál z
- Ryan Gosling zachraňuje svet v novom sci-fi Project Hail Mary, podľa románu Andy W
- Stream novinky: Smoke, Moc, Countdown, Squid Game 3, The Bear 4, Ironheart, The Gi
- Nekonvenčná romanca Queer Lucu Guadagnina prichádza do kín
- Vertigo 108: V kinách vás čaká Brad Pitt v kokpite, ale aj Daniel Craig ako ho nep
- Správa o stave slovenskej audiovízie v roku 2024. Skoro 28 % divákov v kinách priš
- 20. ročník Cinematiku sa blíži a čoskoro spúšťame aj predaj akreditácií
- Film DJ Ahmet z distribúcie ASFK získal troch Modrých anjelov na IFF Art Film
- M3GAN 2.0 – druhý diel série sa zvrtol z hororu do akčnej sci-fi
- F1 Film je adrenalínová jazda. Réžia z Top Gun opäť funguje a scenáristické klišé