BLOKBASTER, PREMIERE, CINEMA

BLOKBASTER, PREMIERE, CINEMA

článok



"Nový filmový časopis?" Pýtal som sa sám seba, keď som prechádzal okolo novinového stánku. "Nie, nie, to je Blokbaster! Nový Blokbaster! Nová titulka!" A už som sa tešil, že aj vnútro prejde razantnými zmenami.

Ale aj voči novej obálke by sa našlo pár výhrad, ale ak ide o nový štýl, tak ho s otvorenou náručou vítam. Vnútro ostalo bez väčších zmien. Tých sa dočkal len Brunov kútik, trailermánia (aj keď ide len o pásiky rozdeľujúce filmy) a ČSFD a jej pohľady na vec (tou vecou sú asi myslené filmy). Prakticky všetko ostatné ostalo bez zmien. Novinkou je Hviezdna móda, ktorá bohužiaľ radí "poriadny slovenský filmový časopis" na úroveň Spy a podobných periodík.

Čo sa okrem recenzii nachádza vo februárovom Blokbasteri? Portréty Leonarda DiCapria a Salmy Hayek, článok Ďura Červenáka Upíri kráčajú s dobou... Ide o prierez hororovou tematikou vo filmoch, ktorú opäť kazí grafika (Zaujímavé sú červené fľaky, ale ostalo to len na pol ceste a nič by sa nestalo, keby zapĺňali prázdne miesta, alebo boli nad fotkami a nie pod nimi a druhá škoda je, že fotografie sú zo šiestich filmov. V článku ich je takmer 20.). Text dopĺňa Sedem najvýkonnejších filmových upírov a znovu grafika. Nemôžem si pomôcť, ale táto dvojstrana je absolútne nevýrazná, názov nie je nijako zdôraznený a textu je príliš veľa. Menej je niekedy viac.

Blokbaster, Premiere, Cinema Blokbaster, Premiere, Cinema Blokbaster, Premiere, Cinema

K rozhovorom s Audrey Tautou a Jean-Pierre Jeunetom, rovnako ako k Jimovi Carreymu nie je čo dodávať, ale úprava článku Kniha verzus film ma priviedla k šialenstvu. Neviem, či som prehnane náročný, ale zvykol som si dívať sa na obrázky pri čítaní konkrétneho článku. V prvej časti "Oslík potras sa!" sa hovorí o Michaelovi Crichtonovi a doplňujú to obrázky, ale v časti "Na začiatku bola kniha" sa hovorí o biblii, obálky kníh patria Tomovi Clancymu a ten pán bude asi autor tých knižiek. Čo však robia v článku fotky z filmov Irónia osudu, Stratený svet: Jurský park či Harry Potter keď ani o jednom z nich na celej strane nie je ani zmienka?* V časti článku Čo uvidíme sú knihy Johna Grishama a Thomasa Harrisa. Ano, dočkáme sa prequelu k Hannibalovi a určite aj ďalšia z Grishamových kníh bude sfilmovaná, ale v tejto časti sa hovorí o úplne iných filmoch. A potom tu máme dve tabuľky. Tej druhej s najziskovejšími filmami rozumiem, ale podľa čoho bol zostavený Top 10 najlepších filmov podľa kníh to naozaj netuším.

Na stránkach www.blokbaster.sk si môžete stiahnuť videoukážku na aktuálne číslo! Má Blokbaster nový slogan k časopisu? Vymenili "Ukážeme vám ich z druhej strany" za "O filmoch a filmových hviezdach vo veľkom?"

Cinema ma potešila najviac. Ku každému filmu sa tu nachádza kvalitná príloha. K Letcovi rozhovor s Leonadrom, k Team America - Jako na drátkach (aneb jak se točil Team America), k filmu Dvere v podlahe vydarený portrét Kim Basinger, k Príbehom obyčajného šialenstva špičkový portrét Petra Zelenku, k Fantómovi opery najlepší portrét februárovej Cinemy Ondřeje Vosmíka o Joelovi Schumacherovi (to je ten, čo zabil... : ), k Príliš dlhým zásnubám opäť portrét režiséra Jean-Pierre Jeuneta, k Radu nešťastných príhod téma Nekorektní film aneb volba zbraní, ktorý by mal byť povinným článkom pre všetkých režisérov i scenáristov a k Rayovi jednoznačne musel byť pripojený portrét Jamie Foxxa opäť z pera Ondřeje Vosmíka. Býva zvykom, že Cinema má veľký počet rozhovorov, tentoraz je to veľký počet profilov osobností. Rozhovor je (okrem zmieňovaného DiCapria) v Cineme s režisérom Snowboarďákov Karlom Janákom a že je to rozhovor. Karel presne popísal nástrahy začínajúceho režiséra a neochotu producentov, ale aj tak sa púšťa do ďalšieho filmu. "Ach jaj." - to je môj povzdych nad rozdielnosťou medzi Slovenským a Českým filmom.

Blokbaster, Premiere, Cinema Blokbaster, Premiere, Cinema Blokbaster, Premiere, Cinema

Cinema má ešte dva plusy. Ten prvý je portrét legendy Howarda Hughesa, pretože nech o ňom film (a jeho hlavný predstaviteľ) hovorí čokoľvek, najlepšie je si prečítať takýto portrét. Tým druhým plusom je článok Michala Šobra Ve stínu Oscara, vďaka ktorému som si uvedomil, že kvalitu filmov nemôžeme hodnotiť len podľa cien. Šobr mi ponúkol filmy (hlavne z 30.-40. rokov), ktoré určite stojí za to vidieť a nemal som o nich ani šajnu. Pomothy sa môže vo svojom úvodníku vyhovárať, že v čase uzávierky neboli známe nominácie a najbližšie sa o Oscaroch dozvieme z aprílového čísla, ale tento článok je o Oscaroch a to mne, čitateľovi dopĺňa informácie o tejto dôležitej soške, ktorá sa niekomu, kto si ju možno zaslúžil neušla. Nehovoriac o tom, že Cinema usporiadala anketu o tom komu poputuje Oscar aj bez toho, aby boli jeho redaktorom známe nominácie.

V posledných článkoch sa príliš nevenujem rubrikám o domácom kine, televízii a podobným veciam, pretože neprechádzajú veľkými zmenami. Ale v súvislosti s rubrikou video & dvd v Cineme sa o tom musím zmieniť. Perfektná je stránka venovaná Hitchcockovi, Audrey Hepburn a Romanovi Polanskému. V súvislosti s vydaním nových vecí je im venovaný dostatočne veľký a zaujímavý priestor.

Premiere podobne ako Cinema prináša sprievodné články takmer ku všetkým filmom ale úplne iné. K Letcovi článok o DiCapriovej zaujatosti pre tento film a taktiež rozhovor. V skratke život a doba Howarda Hughesa (pre tých, ktorým sa nechce čítať portrét v Cineme). K filmu Rad nešťastných príhod článok Barbory Nešťastnej (milujem tieto malinké fóriky) Stařec a sirotci o ponurej atmosfére detského spisovateľa. K Príliš dlhým zásnubám pripojila Ilona Francková portrét Audrey Tautou Amélie jde do války, v ktorom autorka poukazuje na prekliatie dobrého filmu a dobrej postavy, ktorej sa nejde jednoducho zbaviť. Mojim osobným naj článkom Premiere je rozprávanie Matta Stonea  a Treya Parkera o natáčaní Team America - Loutkové peklo. Za zvuků hudby je článok o spevákoch, ktorý to dotiahni až na strieborné plátno podobne ako Ray Charles. Premiere myslí dopredu a tak si u Ivana Trojana zabezpečila denník z natáčania a hoci toho veľa neprezrádza, na to, že má alergiu na písanie denníkov ide o podarený kúsok.

Blokbaster, Premiere, Cinema Blokbaster, Premiere, Cinema Blokbaster, Premiere, Cinema

Darčekom pre Slovenských čitateľov je Retro Top Gun, ktorý v nedeľu dávala naša Jednotka. A ako odozvu na, v mojej pamäti, stále rezonujúci výhľad nových filmov v Blokbasteri v minulom čísle, ukazuje Premiere v článku hity 2005 ako by to malo vyzerať, aby to bolo prehľadné a vševravné. Že je Cinema a Premiere o tom istom a predsa o inom dokazuje aj rozhovor s hercami Snowboarďakov, ktorým kládli otázky ("Tak blbě vypadáte furt, nebo jenom ve filmu?") čitatelia.

Na záver sa neubránim otázke, či v Slovenskom časopise má byť česká reklama. Konkrétne mám na mysli tú na strane 13 na Bournův mýtus a Terminál. Nie som patriot, ale celkom ma to prekvapilo.

* Pre rýpalov: Cinema v článku Nekorektný film tiež nemá na jedenej stránke žiadnu fotografiu, ktorá súvisí s filmami v článku. Tak prečo to Cineme nevyčítam? Konečne sa mi naskytol príklad priameho porovnania. Fotografie v Cineme a hlavne je popisky pod nimi tvoria paralelný príbeh k celému článku. Z toho dôvodu to nepovažujem za chybu, ale za zámer.

 


autor Matej Oravec 14.2.2005
Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 45048
02 |
návšt. 7929
03 |
návšt. 6328
04 |
návšt. 3320
05 |
návšt. 1919
06 |
návšt. 1126
07 |
návšt. 1219
08 |
návšt. 1491
09 |
návšt. 1078
10 |
návšt. 1001
REBRÍČEK US
01 |
$140,0 mil.
02 |
$81,0 mil.
03 |
$31,0 mil.
04 |
$13,0 mil.
05 |
$3,2 mil.
06 |
$2,3 mil.
07 |
$2,2 mil.
08 |
$0,957 mil.
09 |
$0,701 mil.
10 |
$0,656 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.