BARB AND STAR GO TO VISTA DEL MAR

BARB AND STAR GO TO VISTA DEL MAR

6.0

Toto mohla byť parádna letná komédia v kinách, ale je škoda, že vlani jej okolnosti nepriali a tento rok sa už distribútor rozhodol nečakať až do plánovanej júlovej premiéry, ale poslal ju na VOD v zime. Na druhej strane je to skvelý krok – do súčasného lockdownu prichádza odviazaný výlet dvoch tetiek na slnečnú Floridu a k tomu aj bláznivý príbeh pomsty. Niečo také tu nebolo od Pofajčíme, uvidíme...

Už úvodná sekvencia, kde chlapec roznáša noviny a jeho púť končí pri strome, ktorý ho oskenuje a pošle do brlohu pod zemou, vyzerá bizarne: je to iba sen alebo skutočnosť? Nasleduje scéna, kde sa dve kamošky rozprávajú na gauči o triviálnych záležitostiach a ukáže sa, že sedia v obchode a ten gauč si chce kúpiť jeden manželský pár. Tetky sa nevoľky postavia, gauč opustia a my sa potom dozvieme, že v skutočnosti v tom obchode pracujú a kecajú takto už celé roky. Zrazu o džob prídu (a nielen kvôli vysedávaniu počas šichty) a stret so známou ich prijme urobiť hrubú čiaru za doterajším životom a vyraziť na parádny výlet do Vista del Mar na Floride.

Pravda, na začiatku prídu aj drobné patálie typu zlá rezervácia hotela, takže namiesto Vista del Mar Hotela nabehnú do Vista del Mar Motela, ale neskôr konečne nájdu očakávané atrakcie a užívajú si pobyt naplno. Lenže to netušia, že do rovnakej destinácie dorazil aj tajný agent so smrtonosnou misiou – bývalá obyvateľka mestečka sa totiž rozhodla pre obzvlášť krvilačnú pomstu.

Barb a Star sa snažia upriamiť pozornosť, že Kristen Wiig a Annie Mumolo kedysi napísali scenár k Dámskej jazde a toto by mohlo byť isté kreatívne repete. Ale dámy tentokrát vykresali úplne inú komédiu a tá má veľmi blízko k pamätnému hitu Blbý a blbší. Barb a Star sú vykreslené jednak ako dobrosrdečné žienky, no zároveň im to veľmi nepáli a mnohé situácie riešia dosť tupým spôsobom. Na tomto princípe je však postavená väčšina humoru: hoci film nie je naladený do stupídnych situácií ako s Jimom Carreym (žiadne legendárne primrznuté jazyky), riešenia niektorých situácií či očakávania nemajú ďaleko od blbej dvojice.

Barb and Star Go to Vista del Mar

Ale tento film je úmyselne postavený do tupej roviny a je na vás, či ho po 20-30 minútach budete akceptovať. Ak zostanete, čakajú vás čoraz lepšie scény a dokonca hudobné sóla. Na filme je cítiť, že by chcel do atmosféry dovolenkového strediska pridať odviazané pesničky, ktoré sa objavia v podobe uvítacieho songu na recepcii, ale ešte lepšie vyznie túžobné vyznanie Jamieho Dornana. Je skvostné vidieť star z 50 odtieňov sivej v úplne inej roli: ako sa snaží získať priazeň zamestnávateľky, ktorá ho elegantne odsúva na vedľajšiu koľaj.

Čím sme ďalej, tým viac sa začne deliť film na dve línie: výlet dvoch kamarátok dostáva po príchode Jamieho zabrať, lebo každá sa uchádza o jeho priazeň inak ľstivým spôsobom a inými očakávaniami. Pri nich sa občas vypne tupá línia a pochopíte ich neľahkú situáciu: dámy tesne pred päťdesiatkou si ešte chcú užiť, kým sa dá. A do toho prednáša životné múdra krab s hlasom Morgana Freemana!

Barb and Star Go to Vista del Mar

To špiónska línia preberá čoraz väčšiu pozornosť. Paródia na bondovky skĺbená s osobitou pomstou a tupým nasadením zúčastnených berie do akcie aj streleného poskoka. Damon Wayans, Jr. hrá azda najblbšiu postavu, ale jeho odkazy pred dverami či prestrojenia nemajú chybu. Finále vám prinesie neočakávané momenty: už keď si tipnete ako by sa línie mohli prepojiť, príde absurdné vyvrcholenie, ktoré už presahuje sčasti hranicu reality. Jedno slovo za všetky (a po videní pochopíte): Trish.

Tento komediálny guláš má azda iba jednu zásadnú chybu – cieľovú skupinu. Musíte byť pripravení na miešanie línií, aby ste ocenili všetko ponúkané. Nie je to film pre ženy v strednom veku, ktoré si ho idú užiť rovnako ako hrdinky Floridu. (Môže im totiž vadiť špionážna línia).

Barb and Star Go to Vista del Mar

Fanúšikovia paródií na bondovky budú dlho čakať, kým sa začnú kuť pikle. Je to bizarný mix tuposti, paródie a máte pocit, že obe scenáristky a výborne obsadené herečky vedia presne podať jednotlivé scény. To čo vidíte nie je vôbec náhoda a zapadá do streleného celku, aký sa objaví raz za čas. Ideálny film na párty pod parou.

Barb and Star Go to Vista Del Mar (USA, 2021, 107 min.)
Réžia: Josh Greenbaum. Scenár: Annie Mumolo, Kristen Wiig. Hrajú: Kristen Wiig, Annie Mumolo, Jamie Dornan, Reyn Doi, Adrian Makala, Jordan Black, Rachel Ramras, Ian Gomez, Wendi McLendon-Covey, Vanessa Bayer ...

autor Michal Korec 6.3.2021
6.0
BARB AND STAR GO TO VISTA DEL MAR