HERKULES: ZROD LEGENDY

HERKULES: ZROD LEGENDY

3.0

Antické akcie sú späť v kurze a tento rok nás čakajú dva príbehy Herkula. No začíname tým lacnejším a zrejme slabším, kde ani kedysi silný režisér Renny Harlin nedokáže upútať a občas dokonca nudí.

Herkules, syn Dia, má nové dobrodružstvo. Poločlovek a poloboh sa prebíja svetom po svojom; zradený otcom, vyhnaný a predaný do otroctva kvôli zakázanej láske. Krétsku princenznú Hébé totiž dostal jeho brat z politických dôvodov. Cesta na slobodu vedie cez súboje gladiátorov, kde musí prekonať seba, zachrániť sa a aj svoj ľud z vlády tyranského otca.

Príbeh na pohľad obsahuje viaceré časti na rozvinutie i solídnu pozerateľnú zápletku, no v skutočnosti sa im príliš nevenuje; skáče medzi nimi, berie ich ako povinnú jazdu, do polovice filmu vás začnú prakticky všetky dialógy nudiť a ukážu relatívne veľa hlušiny v scenári. V antickej akcii čakáte prirodzene vznešené reči o ušľachtilých cieľoch, no práve tie zlyhávajú a nedokážu vybudovať riadnu atmosféru. Sú slabučko napísané a zrážajú film rýchlo pod priemernú úroveň.

Herkules: Zrod legendy Herkules: Zrod legendy

Viaceré dejové momenty sú navyše vykradnuté z iných filmov alebo aj videohier a akýkoľvek pokus o originalitu je fuč. Nájdete tu bitku v priesmyku (zdraví 300), nechýbajú súboje v aréne (takže Gladiátor) a do toho sa miešajú miesta z hernej sére God of War. Keď vás film nechytí svojím dianím a začne nudiť aj výberom lokalít či scén, už je zle.

Potom upriamite pozornosť na akciu. Ťažko povedať, ktoré scény idú Harlinovi lepšie. Zrejme skupinové, kde dokáže rozpútať väčšie súboje a viac sa venuje aj detailom. No pozor, Renny začne rýchlo využívať spomalené efekty a neskôr sa stane ich otrokom, takže to opticky vyzerá ako by tretina filmu bola vlastne spomalená. Vyzerá to bizarne a po čase vás už môže rovnaký efekt unavovať. Oveľa lepšie však nie sú ani scény súbojov jedného na jedného, ktoré pôsobia podstatne slabšie a lacnejšie. Na celú akciu patrí ešte jedna výčitka podobná ako u nedávneho Robocopa – tento film potrebuje väčšiu mieru násilia a krvavé zábery! V prístupnej verzii je totiž príliš tuctový až televízny a odkazuje skôr na TV série HerculaXeny

Žiaľ, tomu zodpovedá aj pocit z výpravy a trikov. Na to, že Legenda stála 70 miliónov dolárov, je príliš lacno natočená a nič vás neprekvapí, nepoteší, nevytrhne z letargie sledovania. Že Kellan Lutz bude vo výslednej roli mimo tipovali mnohí a väčšinu času je to tak, ale ani ďalší herci vás neupútajú. Za pár šupiek sa zišla akceptovateľná zostava – pri slabučkom obsahu ich ťažko kritizovať za prednášané reči alebo naskriptovanú akciu.

Výhoda Herkula je aspoň vo veľmi striedmej dĺžke, takže hoci viaceré scény nudia, akcia je neoriginálna a celok vyzerá relatívne lacno, skončí pomerne rýchlo a tempo možno oceniť. Je to však málo a Hercules je zatiaľ jedným z najslabších filmov roka; ešte aj Ja, Frankenstein by som odporúčal akčným záujemcom skôr, ako tento antický výlet. Nevadí, čakáme na letný reparát.

The Legend of Hercules (USA, 2014, 99 min.)
Réžia: Renny Harlin. Scenár: Sean Hood, Daniel Giat, Giulio Steve. Hrajú: Kellan Lutz, Gaia Weiss, Scott Adkins

autor Michal Korec 17.2.2014