Televízne Vianoce 2025 spoja tradície, emócie a inovácie |
Hoci dnes diváci môžu siahnuť po rekordne širokej ponuke streamovacích ...
Hoci dnes diváci môžu siahnuť po rekordne širokej ponuke streamovacích služieb, klasická televízia si stále drží výnimočnú a nenahraditeľnú pozíciu podčiarknutú vysokou sledovanosťou. Najlepším príkladom je každoročné vianočné obdobie. Diváci sa vracajú k lineárnemu vysielaniu, pretože televízia dokáže vianočný program dramaturgicky vystavať – od rannej rozprávky až po večerný film – bez nutnosti výberu či scrollovania. „V mnohých domácnostiach má zapnutý televízor rovnakú tradíciu ako vianočný stromček či štedrovečerná večera,“ zdôraznila programová riaditeľka skupiny Markíza Silvia Majeská. Dáta zároveň potvrdzujú, že diváci počas sviatkov trávia pri obrazovkách viac času, prepínajú menej a vyhľadávajú tituly, pri ktorých presne vedia, čo môžu očakávať. Vianočné obdobie tak spájajú dlhoročné programové rituály, ikonické rozprávky, nové lokálne tituly a moderné technologické inovácie, ktoré vysielatelia využívajú čoraz viac. Televízie Markíza, JOJ a ta3 združené v Asociácii televíznych vysielateľov (ATVS) sa zhodujú, že stabilné emočné značky, dlhé filmové pásma bez rušivých prestávok, dynamické rekapitulácie správ a bilančné rozhovory prinášajú rodinám pocit tradície a navodzujú sviatočnú atmosféru. Generačné rozdiely sa počas sviatkov zmierňujú Hoci preferencie divákov sa prirodzene líšia, počas Vianoc sa rozdiely zmenšujú, pretože rodiny sledujú programy spoločne. Starší diváci uprednostňujú československé rozprávky, tradičné rodinné filmy a ikonické komédie, mladšie ročníky zas animované tituly, dynamické kinohity či moderné fantasy spracovania. V spravodajstve počas sviatkov diváci výrazne inklinujú ku krátkym spravodajským formátom a rýchlym rekapituláciám aktuálnych udalostí. Staršie ročníky zároveň vyhľadávajú politické debaty, bilančné rozhovory a sviatočnú publicistiku, zatiaľ čo mladší sledujú správy prevažne online. „Spoločné pre všetky generácie je, že siahajú po našich reláciách a rozhovoroch s osobnosťami – často vo forme podcastov či na YouTube. Ukazuje sa, že multiplatforma, ktorú ponúkame je aj počas sviatkov kľúčová: každý si nájde formu, ktorá mu vyhovuje,“ uviedla riaditeľka komunikácie a strategického rozvoja ta3 Natália Petkáčová. Práve tematické bloky a rozhovory podľa nej spájajú rodiny a otvárajú priestor na diskusiu. Aby vysielatelia uspokojili rôznorodé divácke návyky, rozširujú sviatočnú ponuku aj na vlastných streamovacích platformách, dopĺňajú ju obsahom na sociálnych sieťach a zapájajú moderné technológie vrátane prvkov umelej inteligencie. Televízie zdôrazňujú, že nejde o súperenie lineárneho vysielania so streamingom, ale o ich vzájomné dopĺňanie a mix, vďaka ktorému si každá generácia nájde obsah podľa svojich preferencií. Sviatočné lákadlá: klasiky, premiéry aj hokej Programová ponuka Vianoc 2025 bude mimoriadne pestrá. Markíza stavila na kombináciu kultových československých rozprávok ako Pyšná princezná, Nebojsa, Soľ nad zlato či Mrázik a rodinných komédií Láska nebeská, S tebou mě baví svět, Kúzelná opatrovateľka a trilógie Slunce, seno… Doplnia ich veľké premiéry – napríklad Posledný bohatier 3: Posol temnôt, pričom sviatočným vyvrcholením bude kinohit Wonka na Štedrý večer. Silvester prinesie stand-up špeciál Simona: Tichá noc a novoročný koncert Michala Davida. JOJ uvedie tradičný Štedrý deň bez reklamy, čo je jeden z najsilnejších sviatočných benefitov v porovnaní so streamingom. Divákov čakajú Sám doma, Grinch, Perinbaba, Tri oriešky pre Popolušku či Pelíšky. Počas prvých dvoch vianočných sviatkov aj S čerty nejsou žerty, Sám doma 2 či premiéra komédie Milý Santa. Detský kanál TV Jojko pripraví vlastné vianočné špeciály a vianočný koncert Mira Jaroša. „Cez Vianoce nám na JOJ funguje aj šport, konkrétne Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji do 20 rokov, ktoré výrazne vstupujú do sviatočnej sledovanosti,“ uviedol marketingový manažér JOJ Matej Dedinský. Ta3 doplní ponuku bilančnými rozhovormi, analýzami odborníkov, aktuálnymi správami, publicistikou či politickými diskusiami. Stabilnými piliermi zostávajú tradičné prenosy Polnočnej omše a požehnania Urbi et Orbi z Vatikánu, ktoré patria k najvyhľadávanejším sviatočným programom spravodajského vysielania slovenského publika. Televízie sa zhodujú, že inovácie nespočívajú len v technológiách, ale aj v odvahe prinášať nové formáty, kreatívne uchopiť sviatočný obsah a správne načasovať jeho uvedenie. Asociácia televíznych vysielateľov Slovenska preto konštatuje, že Vianoce 2025 najvýraznejšie charakterizuje spojenie známej istoty s novými zážitkami – kombinácia tradície a inovácie, ktorá podľa dát aj skúseností vysielateľov funguje počas sviatkov najlepšie. Televízia tak zostáva médiom, ktoré slovenské domácnosti nielen sprevádza, ale aj spája. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- V čom prekonáva slovenský film Potopa seriál Stranger Things? 80tky sú v ňom skuto
- Tour: Večer najlepších filmov a seriálov roka 2025 s Petrom Konečným
- Zlaté glóbusy 2026: Kompletný zoznam nominácií. Najväčší úspech majú filmy One Bat
- Kino Lumiere exkluzívne uvedie monumentálny film Satanské tango režiséra Bélu Tarr
- Silný titul o vysídlení a zmierení: Potopa je jeden z najlepších slovenských filmo
- Pôvodný dramatický seriál Krása / The Beauty od FX bude mať premiéru už 22. január
- Pohľad do slnka, Riefenstahl, Norimberg, Orly republiky... Filmové štúdio s Petrom
- Dvojka prináša dokument o osudoch rodín podporených projektom Rádio Slovensko Slov
- Medvedí princ: Ocenený severský príbeh o láske a kliatbe prichádza v januári do sl
- Môže sa algoritmus mýliť? Tak dokáž svoju nevinu, inak zomrieš. Čas beží. Nový sci

























