Kubi. V Cannes súťažil aj samurajský film Takešiho Kitana |
Trvalo viac ako 30 rokov, kým projekt Kubi uzrel svetlo sveta ako hotový film. Napokon sa to podarilo. Nie legendárnemu ...
Trvalo viac ako 30 rokov, kým projekt Kubi uzrel svetlo sveta ako hotový film. Napokon sa to podarilo. Nie legendárnemu Kurosawovi (Shichinin no samurai/Sedem samurajov, Rashōmon/Rašomón, Kumonosu-jô/Krvavý trón), ktorý sa už nedožil toho, aby film zrealizoval (hoci si od neho veľa sľuboval), ale Takešimu Kitanovi (Akiresu to kame/Achiles a korytnačka, Zatōichi/Samuraj, Brother/ V zajatí Yakuzy), majstrovi súčasného japonského filmu. Kitanov Kubi si neberie servítky. Je to brutálny, mimoriadne násilný film, ale je i komplikovane vyrozprávaný, vrstevnatý, premyslený do detailu. Režisér a scenárista Kitano si dáva záležať, aby dodržoval pravidlá samurajského žánru, ale zároveň ich prekonával, inovoval, prichádzal s nečakanými riešeniami. Jedno za všetky: Kubi je zároveň queer filmom, ktorý rozvíja tému homosexuality medzi osamelými samurajmi. D mal minulý týždeň svetovú premiéru na festivale v Cannes, kde súťažil o Queer palmu. Tu však napokon získal Kitanov krajan, Hirokazu Kore´eda, ktorý súťažil s filmom Kaibutsu (Monštrum).
(zdroj: The Holllywood Reporter) |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Po mimoriadnom úspechu na Cinematiku príde Veľký vlastenecký výlet aj do slovenský
- Stream novinky: Task, Tempest, The Girlfriend, The Dead Girls, Diary of a Ditched
- O Oscara zabojuje film Otec, ktorý po slovenskej premiére na Cinematiku prichádza
- Diskusia: Komentáre na ČSFD či akademické texty? Cinematik 2025
- Masterclass s Terezou Nvotovou o nakrúcaní filmu Otec. Diskusia z festivalu Cinema
- Čo spája Americkú krásu, Utekajme, už ide! a Noc na Zemi? Vypočujete si live epizó
- Takmer romantická komédia Otvorené vzťahy / Splitsville mala svoju slovenskú premi
- Po slovenskej premiére na MFF Cinematik v Piešťanoch a ocenení primátorom, prichád
- Seriálové tituly Dunaj, k vašim službám a Sľub sa tešia diváckej popularite
- Film Letopis Martina Kollara vyhral hlavnú dokumentárnu cenu na 20. Cinematiku