Cinematik má netradičný vizuál vygenerovaný umelou inteligenciou |
Medzinárodný filmový festival Cinematik Piešťany v spolupráci s agentúrou dotcom advertising spúšťa prvú reklamnú ...
Medzinárodný filmový festival Cinematik Piešťany v spolupráci s agentúrou dotcom advertising spúšťa prvú reklamnú kampaň na Slovensku, ktorej vizuál vytvorila umelá inteligencia a to za necelých 20 sekúnd. Séria vygenerovaných festivalových plagátov, spotov a postov zobrazuje emócie, ktoré prežívajú návštevníci Cinematiku sediaci v kinosálach. „Zdanlivo jednoduché vizuály sú na druhý pohľad trochu zvláštne, miestami až desivé. Keď nám ich agentúra prezentovala, trochu nás zaskočili. Ale v dobrom. Aj festivalové filmy sa často hrajú s diváckymi očakávaniami a končia inak ako sa zdalo na začiatku.” opísal svoje pocity Peter Konečný, člen programovej rady Cinematiku. „Filmy sú o emóciách a ich prežívaní, filmový festival je vlastne festivalom emócii. Na ich odprezentovanie sme využili niečo, čo emócie nikdy nezažije. Umelú inteligenciu. A ak by nám ľuďom vedela závidieť, určite by sa tomu neubránila. V tom spočíva jednoduchosť a krása tohto pohľadu na kampaň pre Cinematik.“ – Roj & Dvorecky, kreatívni riaditelia reklamnej agentúry dotcom advertising. Vizuály vygeneroval OpenAI DALL·E 2- nový systém umelej inteligencie, ktorý dokáže vytvárať realistické alebo štylizované obrázky na základe opisu zadaného v prirodzenom jazyku. Dokáže kombinovať rôzne koncepty, atribúty a štýly. „Pri experimentovaní s Dall-e nás nadchlo, že umelá inteligencia, ktorá dokáže vytvárať dokonalé obrázky štrikovaných zvieratiek, dizajnérskych stoličiek, či historických fotografií jazdcov na T-Rexovi, má problém s verným vizualizovaním obyčajných emócií.” opisuje proces tvorby kampane Marek Szold, Art Director dotcom advertising. V septembri otvorí svoje brány už po 17. krát Medzinárodný filmový festival Cinematik v Piešťanoch. Milovníci kvalitnej kinematografie si medzi 13. a 18. septembrom užijú viac ako stovku celovečerných a krátkych filmov a zažijú filmový maratón plný emócií. Návštevníci sa môžu tešiť nie len na kvalitný filmový program, ale aj na prestížne filmové súťaže, očakávané premiéry či pestrú zostavu slovenských a zahraničných hostí. Akreditácie na najväčší slovenský filmový festival nájdete TU. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Slovenský film Potopa sa dostal do hlavnej súťaže najprestížnejšieho festivalu Lat
- Film, ktorý približuje svet nepočujúcich Počuješ ma? v slovenských kinách už od to
- Cinematik oznámil termín svojho 21. ročníka. Tešíme sa na vás v roku 2026
- Music & Film v Kine Lumiere: Depeche Mode: M - 28. + 30. októbra
- Nemecká dráma Pohľad do slnka / In die Sonne schauen, príde v novembri do slovensk
- Dokument o sile občianskeho hlasu Chvilky naděje mieri na Slovensko
- Dostane Ruffalo Hemswortha na Ceste zločinu / Crime 101?
- HBO Max spúšťa globálnu hororovú kampaň pre seriál To: Vitajte v Derry
- Otvárací film 20. Cinematiku „Otec“ už videlo v kinách viac ako 100 000 diváčok a
- Tvárou 19. Filmového festivalu inakosti je František „Joke“ Košarišťan: Žijeme smu





















