Víťazné filmy z Benátok, Cannes, Toronta na 19. IFF Bratislava

V sekcii Cinema Now, ktorá je zameraná na tie najvýraznejšie filmy aktuálnej sezóny, uvedieme hneď niekoľko snímok, ktoré zarezonovali počas tohtoročnej festivalovej

pridal PR 3.11.2017 o 19:29

Víťazné filmy z Benátok, Cannes, Toronta na 19. IFF Bratislava


V sekcii Cinema Now, ktorá je zameraná na tie najvýraznejšie filmy aktuálnej sezóny, uvedieme hneď niekoľko snímok, ktoré zarezonovali počas tohtoročnej festivalovej sezóny. Retro fantasy v réžii Guillerma del Tora – Podoba vody, čierna komédia Tri billboardy kúsok za Ebbingom oscarového režiséra Martina McDonagha a silná psychologická rodinná dráma Abriline dcéry filmára Michela Franca.

Mexický filmár Guillermo del Toro patrí medzi jedného z najoriginálnejších režisérov súčasného Hollywoodu. Jeho doposiaľ najslávnejšími počinmi sú magicko-realistické fantasy Faunov labyrint (Pan’s Labyrinth / El laberinto del fauno, 2006) a dve opulentné spracovania komiksového fenoménu Hellboy. Jeho najnovší film Podoba vody (The Shape of Water, 2017) získal na filmovom festivale v Benátkach najvyššie ocenenie, Zlatého leva pre najlepší film, a patrí medzi horúcich kandidátov na Oscara. Del Toro sa opätovne pohybuje na hranici žánrov a prináša sci-fi zasadené do histórie, konkrétne do paranoidného obdobia studenej vojny. Zároveň vzdáva hold americkým monster filmom 50. a 60. rokov, odkazujúc najmä na slávneho Netvora z Čiernej lagúny. V snímke Podoba vody sa politický triler mieša s hororom i melodrámou. Vďaka del Torovej unikátnej obrazotvornosti a univerzálnemu príbehu o boji Dávida s Goliášom a zakázanej láske „krásky a zvieraťa“ pôsobí táto žánrová zmes konzistentne. Výsledkom je výnimočný emocionálny zážitok, ktorý zaujme sviatočných i náročných divákov. Príbeh filmu sa odohráva v roku 1963, uprostred studenej vojny. Hlavnou postavou je nemá upratovačka Elisa, ktorá pracuje v tajnom vládnom laboratóriu, kde úrady v zajatí držia svoj tajomný nález – rybieho muža neznámeho pôvodu. Elise sa pomocou posunkovej reči podarí nadviazať s ním kontakt a postupne medzi nimi vzniká láska, ktoré Elisu ženie k nebezpečnému plánu jeho vyslobodenia. V hlavných úlohách sa predstaví množstvo výrazných hercov na čele so Sally Hawkins, Michaelom Shannonom a Octaviou Spencer.

KINEMAVIDEO4367.

Nemenej úspešnú festivalovú púť má za sebou aj ďalšia benátska premiéra, čierna komédia Tri billboardy kúsok za Ebbingom (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, 2017) oscarového scenáristu, režiséra a rešpektovaného dramatika Martina McDonagha. Snímka získala na festivale v Benátkach cenu za Najlepší scenár a diváci na festivaloch v Toronte a San Sebastiane jej odovzdali divácke ceny. Martin McDonagh sa preslávil najmä svojim čiernym humorom, groteskným zobrazením násilia, brilantnými postavami antihrdinov a popkultúrnymi odkazmi. Za svoj prvý celovečerný film V Brugách (In Bruges, 2008) získal Oscara Za najlepší pôvodný scenár. Vo filme Tri billboardy kúsok za Ebbingom spojil svoje sily s hereckými hviezdami Frances McDormand, Woodym Harrelsonom a Samom Rockwellom. Hlavná hrdinka Mildred Hayes je matkou, ktorej pred niekoľkými mesiacmi zavraždili dcéru. Po márnom čakaní na odhalenie vinníka sa rozhodne rozmiestniť pri vstupe do mesta tri billboardy s nekompromisnými odkazmi pre miestneho ctihodného šerifa Williama Willoughbyho. Keď sa do konfliktu zapojí aj nezrelý a násilnický policajný dôstojník Dixon, vojna sa môže začať.

KINEMAVIDEO4465.

Festivalovým vavrínom je ovenčená aj snímka Michela Franca Abriline dcéry (April’s Daughter, Las hijas de Abril, 2017). Z Cannes si odniesla Cenu poroty sekcie Un Certain Regard a jej svetovú premiéru sprevádzalo množstvo pozitívnych kritických ohlasov. Michel Franco už dlhodobo patrí medzi obľúbencov najvýznamnejšieho zo svetových festivalov. V roku 2015 tu získal cenu za najlepší scenár za drámu Chronic a v roku 2012 vyhral súťaž Un Certain Regard s filmom Lucía, a čo potom (After Lucia, Después de Lucía, 2012). Rodinná dráma Abriline dcéry rozpráva príbeh mladej tehotnej Valerie, ktorá žije so svojou sestrou Clarou. Dieťa čaká so svojím o niečo starším priateľom, no kvôli ekonomickým problémom musí požiadať o pomoc svoju matku Abril. Rodina ani zďaleka nežije v idyle a Abril nadobúda presvedčenie, že Valeria skrátka nie je dobrou matkou. Preto sa rozhodne pre drastické riešenie. Michel Franco opäť nakrútil silnú psychologickú drámu o napätých vzťahoch a postavách, ktoré sa z ničoho nič ocitnú na dne a sú bezmocné. V hlavnej úlohe Abril exceluje španielska herečka Emma Suárez, ktorú naši diváci mohli vidieť napríklad v poslednom filme Pedra Almodóvara Julieta (2016).




ELVIS
[RECENZIA ]
FRAGILE MEMORY
[RECENZIA ]
ÚSMEV, PROSÍM!
[RECENZIA ]
TRALALA
[RECENZIA ]
BUZZ LIGHTYEAR
[RECENZIA ]

Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 15302
02 |
návšt. 7594
03 |
návšt. 6500
04 |
návšt. 1907
05 |
návšt. 1524
06 |
návšt. 997
07 |
návšt. 907
08 |
návšt. 748
09 |
návšt. 423
10 |
návšt. 769
REBRÍČEK US
01 |
$145,1 mil.
02 |
$51,9 mil.
03 |
$5,2 mil.
04 |
$2,5 mil.
05 |
$2,5 mil.
06 |
$1,8 mil.
07 |
$1,3 mil.
08 |
$0,833 mil.
09 |
$0,751 mil.
10 |
$0,620 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2022 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk