VOJNA NEVIEST

VOJNA NEVIEST

4.0

Tatrafilm tento týždeň ponúka unikátnu kombináciu premiér, pri ktorých si prídu na svoje milovníci rýchlej akcie i ženských priorít a problémov. Je tu štvrtok, ktorý nahráva do karát fanúšikom svojho žánru a prináša dilemu všetkým, čo chodia do kina v pároch. Akú šancu zaujať druhé pohlavie má tento vyslovene ženský kus?

Dve dlhoročné kamarátky Emma a Liv si premysleli cestu do šťastnej budúcnosti v chomútoch do najmenších detailov. Finále ich slobodného života sa má odohrať na dvoch perfektných svadbách, kde jedna kamarátka pôjde druhej za družičku a vydajú sa za chlapov svojich snov. Ten plán začne naberať problematický smer, keď sa z dvoch dátumov svadieb zrazu stáva spoločný. Učiteľka Emma i právnička Liv stoja pred neľahkou úlohou – vybojovať si svoju svadbu vo výborne vybraný deň akýmikoľvek spôsobmi. Dlhoročné priateľstvo letí do čerta kvôli jedinému dňu...

Bežná romantická komédia je o žene a mužovi a ich hľadaní cesty k sebe. Zahrnutie oboch pohlaví, je fajn pre spoločnú návštevu kina na neodmysliteľnom rande a každý si nájde svoje – zväčša príťažlivú osobu a typické správanie určené pre pobavenie toho druhého. Vojna neviest spadá do tohto žánru, no zameranie na ženy akcentuje dvomi hrdinkami – toto je presne film s chlapmi na vedľajšej koľaji, čo môže nahrávať diváčkam. No tešiť sa predčasne je zbytočné.

Vojna neviest Vojna neviest Vojna neviest

Hoci na papieri i statickom obraze vyzerá ženské duo veľmi dobre a námet na vzájomné klčkovanie sľubne, film stráca body pri oboch elementoch. Anne Hathaway zvláda svoju sympatickú učiteľku dobre a občas sú uveriteľné aj jej snahy prekročiť tieň sivej myšky a zabojovať za detský sen. To Kate Hudson stráca body pri nevyhnutnom porovnaní – jej právnička je dosť nepríjemná od začiatku a snaha o inú rolu neraz zlyháva. Kamarátstvo vám je skôr nanútené, ako by ste ho uverili z hereckých výkonov. Neskoršie pokusy meniť svoje zameranie pri príprave lstí, pôsobia tiež ťažkopádne.

Očakávaná ľahkosť či invencie pri súboji, rovnako ako zapamätateľné nekalé praktiky sa nekonajú. Dámy hrajú na istotu, máloktorý moment vás prekvapí. Humorných situácií je málo v prvej hodine, vo zvyšnom čase sa žáner dokonca mierni. Scenáristi dúfali, že pri fakt dobrom námete im stačí napísať pár podpásoviek a bude to stačiť. Na každú dobrú desaťminútovku padne jedna nudnejšia. Vtipy sú ošúchané, sem-tam fungujú, no nájde sa aj pár scén pritiahnutých za vlasy, keď si sami hovoríte – toto je príliš aj na filmový materiál. Dokonca aj dĺžka 94 minút je na tento námet príliš štedrá a film by si zaslúžil skrátenie aspoň o desať minúť, či ich nahradenie inými scénami. Nie je nič horšie, ako objaviť vyčerpanie témy v polovici premietania.

No, nevadí, k bezbolestnému koncu sa predsa len dostanete a niektorým diváčkam, skryto túžiacich po podobnej situácii vo vlastnom živote (aby svadby ich a kamarátok padli na rovnaký termín, aby si rozbili hubu), sa bude Vojna neviest, ako celok, určite páčiť. V tohtoročnej nádielke, keď na dva výborné filmy pre ženy (Nie je z teba až tak paf, Marley a ja) začínajú padať aj viaceré horšie, je to však málo. Paradox pre milovníkov Anne Hathaway – je fajn, že si ju môžete pozrieť v tomto slabšom kúsku a jej takmer oscarový výkon v Rachel Getting Married, vás snáď počká neskôr, na DVD.

Bride Wars (USA, 2009, 89 min.)
Réžia: Gary Winick. Námet: Greg DePaul. Scenár: Greg DePaul, Casey Wilson, June Diane Raphael. Kamera: Frederick Elmes. Strih: Susan Littenberg. Hudba: Edward Shearmur. Hrajú: Kate Hudson, Anne Hathaway, Bryan Greenberg, Chris Pratt, Steve Howey, Candice Bergen, Kristen Johnston, Victor Slezak

autor Michal Korec 2.4.2009
4.0
10