LOVECKÁ SEZÓNA 2

LOVECKÁ SEZÓNA 2

4.0

Netradičný pár lovnej zveri sa vracia, aby pomohol na slobodu ďalšiemu neborákovi – hafanovi pod vplyvom domácich psov.

Lovecká sezóna 2 má zaujímavú genézu. Možno ste o pokračovaní nepočuli, ani Sony ho nehlásilo dlhé mesiace vopred, a preto bolo veľmi prekvapivé vidieť u nás na jeseň jeho trailer. O to viac, keď v USA ide o jasný film smerujúci priamo na video. No keď si pozriete databázu či viac info, nájdete zaujímavý paradox – z veľkého množstva amerických premiér k nám dorazí sotva polovica, no tento videofilm ide do kín bez problémov. Premietal sa už v Afrike, Rusku, Chorvátsku a čaká ho aj sieť kín v Nemecku. Fakt, že toto videopokračovanie k nám vôbec prichádza do je však varovný – Američania pustia do kín rôzne kvalitatívne kúsky, ale keď už idú iba na video...

Príbeh je jednoduchý a ako-tak napĺňa skromnú, no pre deti akceptovateľnú hodinku a štvrť. Tak málo času – tak málo deja. Boog a Elliot chcú zachrániť z domáceho väzenia jazvečíka z prvého dielu a proti nim stojí celá banda domestikovaných hafanov. Preto aj prepotrebný podtitul prezrádzajúci boj domácich a divokých zvierat. Iste, táto línia by aj tú hodinku plus ťažko naplnila, takže (ne)šikovní scenáristi ešte prihodili laň Giselle, o ktorú sa zaujíma ukecaný Elliott a má s tým veľké problémy. A ešte pár vedľajších úloh, t.j. epizódnych výstupov zvieratiek. Stačí to?

Lovecká sezóna 2 Lovecká sezóna 2

Na pomery videofilmu v obývačke možno áno, na veľkom plátne ťažko. Z filmu prekypuje malý rozpočet v každom smere. Scenáristi ukuchtili slabý zlepenec, ktorý dospelý divák odzíva. Nič nové, nič originálne – ba čo viac, a to je smutné zistenie, animovaný svet Loveckej sezóny je vyčerpaný už po dvoch 80-minútových filmoch; ak by aj chcelo Sony naťahovať túto sériu, nemá kam. Prvý diel zaujal interakciou medzi Boogom a Elliottom, no ako známi kamoši už na ňu toľko priestoru nemajú a z veľkej časti odpadá dialógový humor. Občasná poznámka mrkajúca na dospeláka odchádza do stratena. Navyše film má slabšiu prvú polovicu ako druhú (podobne ako jednotka), čo spôsobuje najmä ťažšie ponáranie do deja, no na druhej strane aspoň ľahší finiš.

Zábavu preto tvrdia rôzne vedľajšie postavičky na oboch stranách. Množstvo domácich havkáčov však ponúka málo, premúdrelá sova i divosi sú oveľa zaujímavejší. Majú lepšiu animáciu, hlášky a pobavia. Zahraniční diváci si celkom pochvaľujú niektoré dialógy a možno sú aj kvalitné, no na ceste do našich kín sa azda stratilo aj to málo, čo Lovecká sezóna 2 ponúka.

Lovecká sezóna 2 Lovecká sezóna 2

Animácia Sony Pictures bola už v prvom dieli jednoduchšia a pri dvojke s menším balíkom peňazí sa kvalita ešte znížila. Farby, prostredie i celkové detaily postavičiek zaostávajú za kráľmi animovanej produkcie a na veľkom plátne vyznejú slabučko. Rovnako ako nami toľko kritizované európske počítačové kúsky.

Lovecká sezóna 2 je skrátka videofilm, ktorý má ďaleko za prvým dielom i množstvom áčkovej produkcie. Chce sa mi napísať, že v našich kinách ani nemá čo hľadať, no na druhej strane... je to ukážkovo komerčný ťah, ako môže distribútor vytiahnuť z klobúka nečakaný film a nalákať naň pred sviatkami, či počas nich, kopu detí i fanúšikov nenáročnej zábavy. Napapkaní vianočným pečivom sa môžu pobaviť, no náročnejší diváci nedostanú ani priemerného zástupcu žánru.

Open Season 2 (USA, 2008, 76 min.)
Réžia: Matthew O’Callaghan, Todd Wilderman. Scenár: Matthew O’Callaghan, Todd Wilderman. Hudba: Ramin Djawadi. Hrajú: V českom znení: Ondřej Brzobohatý, Jitka Ježková, Tomáš Racek, Tomáš Juřička, Petr Pelzer, Jan Maxián, Jitka Smutná

autor Michal Korec 18.12.2008
4.0
8.5