Nana |
Šesťdesiate roky boli v Indonézii obdobím dramatických politických zmien a nepokojov, keď Suhartov puč zvrhol Sukarna a viedol k násilným protikomunistickým čistkám. Nanu, jemnú a krásnu mladú ženu, táto situácia veľmi zasiahla. Jej manžela uniesli do dažďového pralesa. Hoci sa jej podarilo utiecť pred vodcom gangu, ktorý sa ju pokúšal prinútiť, aby sa zaňho vydala, tento incident stál jej otca život a priviedol ju do chudoby. Po rokoch žije v pohodlí ako druhá manželka bohatého Sundančana a má slúžku, ktorá jej pomáha prispôsobiť sa novému prostrediu. V snoch sa však vracia jej minulosť. Elegantná réžia Kamily Andini účinne preberá perspektívu hlavnej hrdinky a jej traumu vkladá do filmového príbehu. Tajnostkárska Nana, ktorú s jemnosťou stvárňuje Happy Salma, si nikdy nie je celkom istá smrťou svojho manžela a jej spomienky nie sú, možno práve pre jej vlastné dobro, vždy úplné. Táto nejednoznačnosť je jadrom filmu a v kombinácii s bujnou kamerou a hlbokým zmyslom pre nostalgiu robí z Nany elegický zázrak. V jeho srdci sa ukrýva nečakané ženské priateľstvo, ktoré pôsobí ako záchranné lano uprostred mora nepriazne spôsobenej mužskou brutalitou. Indonézsky film režisérky Kamily Andini mal svoju premiéru na tohtoročnom Berlinale.