BLOKBASTER, PREMIERE, CINEMA

BLOKBASTER, PREMIERE, CINEMA

článok



Je takmer isté, že vlastníte aspoň jedno z júnových čísel zaoberajúcich sa výhradne filmom a rovnako je isté, že si tento článok čítate na Kineme. Takže ste pripojení na internet.

Internet

Časopisovo-internetová diskusia. Najlepšie má túto zložku vyriešená Cinema, kde je diskusný klub. Do Blokbasteru sa dá napísať všetko, čo máte na srdci ale s rovnako ladenými ľuďmi si nepokecáte. Premiere má aj svoj Chat (ale bohužiaľ zíva prázdnotou), a má aj fórum, ktoré stále funguje tak ako kedysi fórum na internetovej stránke Blokbasteru. Odpovedajú kompetentní ľudia a vždy takmer bleskovo. Premiere má od ostatných webov jeden bonbónik navyše. Pokiaľ ste sa registrovali, môžete plne využívať mailovú adresu v tvare vašemeno@klub.premiere.cz a to už je čo povedať. Osobne najčastejšie navštevujem web Premiere, jednoducho povedané kvôli najlepšej aktualizácii a možnosti zapojiť sa rovno do súťaží, alebo položiť otázku. Cinemu výnimočne, pretože štruktúrou a vzhľadom ma nepriťahuje, ale recenzie tu pribúdajú pravidelne. Na stránke Blokbasteru niektoré čerstvé recenzie nájdete (Trója), iné nenájdete (Van Helsing).

Blokbaster, Premiere, Cinema Blokbaster, Premiere, Cinema Blokbaster, Premiere, Cinema

Titulná strana

Po minulom článku som si tak uvedomil, že sa viac zameriavam na porovnávanie Blokbasteru s Cinemou a Premiere. Teda, že sa menej venujem porovnávaniu Cinema/Premiere. Cinema a Premiere júnové číslo zasadili rovnako do bielo, červeno žltej farby. Každá iným spôsobom a predsa takmer rovnakým. Cinema ako obrázok zvolila plagát filmu, Premiere podmanivý pohľad najznámejšieho kúzelníka. V porovnávaní by vyšla ako lepšia Premiere, pretože má väčšie písmo a aj preto, že na obálke je len jedna postava, na Cineme tri. Teraz môžem pristúpiť k Blokbasteru. Keby sa do farby pridalo trochu tej žltej, obálka by hneď dostala iný ako ponurý nádych. Možno je to tým, že sa Angelina neusmieva, respektíve nemá žiadny výraz. Ešte to môže byť aj preto, že jej portrét je príliš malý na to, aby mohol byť na titulnej strane. Voľba modrej do pozadia sa mi tiež nezdá najprijateľnejšou. Po vzore minulého čísla dostala priestor na obálke osoba, ktorá sa nachádza v rubrike Hviezda mesiaca, a ktorej film uspel na dve hviezdičky. Pritom Harry Potter by zaujal viac. Hlavne deti, ktoré sú tiež potenciálnymi kupcami, pretože chcú mať doma všetko, čo sa tejto tematiky týka. Druhá možnosť by bola dať na titulku film, ktorý k nám konečne dorazil a zaslúžene si odniesol plné hodnotenie - Stratené v preklade (tak ako to urobil Film.sk). A ešte neodídem od tejto témy, pretože nerozumiem vete: "Harry Potter po 3-krát na plátnach kín" Mám to čítať: Po tri krát? Alebo po tretí krát? Veď to slovo by sa tam vošlo. A ak to mala byť "originálna" grafická hračka, že trojka znamená tretí diel, tak to teda príliš nápadné nie je. A malý Potter by mohol byť omnoho väčší a text by nemusel byť na červenej farbe. Keď už by som dostal možnosť sa pohrať s obálkou, zmenil by som "katastrofické filmy" na "filmy plné katastrof" z jedného jediného prostého dôvodu, aby text nezasahoval do vlasov, ale keby som sa už hral, na titulke by bol Harry Potter, alebo Stratené v preklade.

Blokbaster, Premiere, Cinema Blokbaster, Premiere, Cinema Blokbaster, Premiere, Cinema

Harry Potter

Jediný, komu sa podarilo priniesť recenziu je Cinema. K recenzii je pribalený portrét Emmy Thompson a rozhovor s režisérom Alfonsom Cuarónom. Nájdete tu aj krátke rozhovory s hlavnými predstaviteľmi, ktoré sú stručné, účinné a vystihujú mladé herecké hviezdy. Premiere má tiež rozhovor s režisérom. V oboch sa vyskytujú niektoré rovnaké informácie (Cinema: "...a pak vám dojde, že se vám v tom soukolí zachytilo oblečení a že když na chvíli spomalíte, uškrtí vás to." Premiere: "...Jenže ten stroj pak nabere tak šílené obrátky, že vy se taky můžete strhnout, protože se vám šále zasekla do soukolí, a když nebudete běžet, ono vás to uškrtí."), ale ten v Premiere je (ako obyčajne) o niečo rozsiahlejší. Rozsiahlejší oproti Cineme je aj rozhovor s filmovým Harry Potterom. Čo ponúka o fenoméne Harry Potter Blokbaster? Na deviatich stranách z pera Radomíra D. Kokeša sa dozviete o Potterovom kúzelnom svete na striebornom plátne a o jeho svete mágie. K textu nemám žiadne výhrady (až na odstavec o záverečnej scéne Tajomnej komnaty a režisérovej káve), ale originalitu slečny grafičky moc týmto stránkam nevtlačili. Hore obrázok, dole text, ktorý je miestami nečitateľný kvôli podkladu a nečitateľné sú hlavne názvy jednotlivých kapitol (Epizóda III: Alfonso Cuarón - Nová nádej). Podľa naskenovanej stránky Harry Potter a jeho svet mágie by sa dalo učiť na grafickej škole, pretože to, čo sa podarilo Blokbasteru by neurobil ani úplný začiatočník. V prvom rade je tu nič nehovoriaci obrázok, ktorý je buď zväčšovaný, alebo inak deformovaný, potom je tu text, v ktorom by sa nemali vyskytovať vety typu: "A ak vydržíte čítať ďalej, tak aj o tom...", ďalej je tu čierny pásik, ktorému predpokladám nikto nerozumie, prekrýva logo Harry Potter a je úplne zbytočný. Na otázku prečo je spomínané logo v bielej elipse mi tiež nie je vôbec jasná odpoveď. "A jeho svet mágie" zasahuje do slova Potter úplne zbytočne.

Blokbaster, Premiere, Cinema Blokbaster, Premiere, Cinema Blokbaster, Premiere, Cinema

Deň po živelných pohromách

Článok od Ivana Pešku v Premiere s názvom Den, kdy se země ochladila u mňa úplne splnil účel a po prečítaní som sa nad filmom Deň po tom znovu zamyslel a zhodnotil, že to až tak zlý film nebol. Mal hlavu a pätu a príjemne som si oddýchol. Článok Martina Pomothyho Príroda sa na nás hnevá je rozdelený do troch častí: Hrozba z vesmíru, Hrozba zlyhania techniky a "napočítačované" živelné pohromy (treba sa ešte vzrušovať nad iným ž? - pozn. red.). Každá z častí rozoberá druh hrozby a priznám sa, že som sa dozvedel mnoho zaujímavého. Zase mi to nedá a vrhnem sa na grafické spracovanie. Nesprávne bol zvolený formát plagátov s výnimkou A Night to Remember a Twister. U ostatných je pod obrázkom zbytočné miesto. Voľný priestor sa zrazu ukáže nad druhou kapitolou "Katastrofický film z inej strany". Nesedí zarovnanie riadkov rovnako ako na začiatku stĺpca, tak aj na konci, fotografie a vyskytujú vždy pred novým odstavcom a nič by sa nestalo, keby boli priamo pri filme, o ktorom sa hovorí, prehodené obrázky, alebo popisky na Armageddon/Sklenené peklo si nedopatrením vymenili miesta... Takéto vec možno vadia iba mne, ale nikdy som sa s takým niečím nestretol, dokonca ani v časopise 4Fun! V celom článku ma vyslovene pobavila zátvorka (ktorú som sa snažil vtipne sparodovať): "(tento rok sa k dvojici pripojil Návrat kráľa - pozn. red.)". Tak som si prešiel české filmové časopisy, aby som zistil, kde sa poznámka redakcie nachádza. Nenašiel som ju nikde inde, len pri rozhovoroch, keď herec alebo režisér hovorí o niečom, o čom sa "redakcia" domnieva, že čitateľ nevie. Napríklad nový film, alebo skratka mena režiséra. Zasmial som sa však preto, že práve Pomothy je gro redakcie a je sám autorom článku. Naviac, keby zátvorky len trošku rozvinul zmizol by prázdny priestor, ktorý sa tu vyskytol. Rovnako mohol byť zaplnený akoukoľvek fotografiou zmieňovaného Titanicu. Pocit zo "zážitku" z Blokbasteru mi dokonale vynahradil Ondřej Vosmík portrétom Rolanda Emmericha. Tak vtipne a pritom profesionálne napísaný portrét som ešte nečítal. Nestalo sa mi, aby som si nejaký portrét prečítal dvakrát hneď po sebe.

História

Nezabúdame, Retro, Legenda a Slovenský film. Blokbaster nezabúda na ďalšiu Európanku -  Brigitte Bardot, a Slovenské filmy z roku 1949 a 1950, Cinema vo svojom seriály spravila legendu z Lina Venturu. Ale najlepšie sa na tomto poli orientuje Premiere, ktorá ako retro prináša článok, film, hrdinku menom Barbarella, ktorá sa objavila prednedávnom aj na televíznej obrazovke.

Niečo navyše

Okrem noviniek, sekcii o televízii, CD, DVD a videu a zmieňovaných veľkých témach má každý časopis ešte niečo navyše. Blokbaster rozhovor s Bradom Pittom. Cinema rozhovor s Jiřím Langmajerom, speciál o financovaní českého filmu (vynikajúci článok v reálnych číslach, ktorému sa aj napriek varovaniu nepodarí odradiť začínajúcich filmárov - pozn. red.) (OK, to už nebolo vtipné), mini rozhovor s Marekom Vašutom, ktorý mohol byť už aj ďalej ako je teraz Karel Roden a pravidelný polročný výhled. Premiere sa článkom Kdo vládne Hollywoodu? vydala zhodnotiť uplynulý rok z hľadiska čísel (akurát mi nie je jasné podľa čoho bolo urobené poradie), zombiekov sa podala Barbora Šťastná v Úsvite mŕtvych, mystifikáciu Lež má krásné nohy Pavel Nemec. Zakončujeme rozhovorom s Denzelom Washingtonom a na úplný záver Lid versus Juraj Jakubisko.

Pravdupovediac... Keby som robil Blokbaster a každý mesiac si prečítal článok ako je tento, tak by som mal chuť niečo robiť, aby sa to zmenilo, alebo by som sa na to vykašlal. A ak mám byť úprimný, už ma nebaví stále niečo Blokbasteru vyčítať a poukazovať na základné chyby.

 


autor Matej Oravec 15.6.2004
KLAUNOVE VIANOCE
[RECENZIA ]
REDAKCIA
[RECENZIA ]
DOZORKYŇA
[RECENZIA ]
ČARODEJKA
[RECENZIA ]
AŽ NA VEKY
[RECENZIA ]
ŠKOLA
[RECENZIA ]
Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 74795
02 |
návšt. 5818
03 |
návšt. 2980
04 |
návšt. 2064
05 |
návšt. 1576
06 |
návšt. 1493
07 |
návšt. 1313
08 |
návšt. 1232
09 |
návšt. 1162
10 |
návšt. 1096
REBRÍČEK US
01 |
$140,0 mil.
02 |
$81,0 mil.
03 |
$31,0 mil.
04 |
$13,0 mil.
05 |
$3,2 mil.
06 |
$2,3 mil.
07 |
$2,2 mil.
08 |
$0,957 mil.
09 |
$0,701 mil.
10 |
$0,656 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.