SPIEVAJ 2

SPIEVAJ 2

7.5

Štúdio Illumination nás necháva ďalej čakať na nových Mimoňov a medzičasom sa venujú iným sériám. V našej recenzii na Spievaj som bol pomerne kritický, pretože hoci mal veľa nápadov, ako celok u mňa úplne nezabral (čo mohlo byť sčasti dané aj skvelou Zootropolis v tom istom roku). Dvojka sa odpútala od vybraných chýb debutu – a ponúka dobrý zážitok, nové postavičky i mohutný soundtrack.

Buster Moon dal dokopy konečne dobrú šou, ktorú hrá vypredanej sále vo svojom meste, ale už pomýšľa na vyššie méty. Aktuálne si zavolal na akciu skautku od veľkého bossa priemyslu – avšak tá zdúchne už v polovici predstavenia, čo značí, že program ju naplno neoslovil. No Buster zloží dokopy partiu a ide do metropoly Redshore City na vlastnú päsť, aby sa odprezentoval na castingu v Crystal Tower veľkému šéfovi. A aby získal jedinečnú šancu, použije malú lesť a sľúbi do šou veterána Claya Callowaya, ktorý však 15 rokov nevystupuje po smrti svojej manželky. Ale show must go on – Buster sa nevzdáva a verí, že so svojou partiou zloží za pár týždňov veľkú akciu a aj ten Clay sa objaví...

Zatiaľ čo jednotka Spievaj si robila srandu z Los Angeles a o tom ako sa v podobnom meste snažia preraziť mnohé talenty, dvojka zamierila do nového mesta. A je jasné, kde sa robí ešte väčšia šou ako v LA – predsa Redshore City (paródia na Las Vegas), kam sa dostaneme už po 15 minútach a všetko je zrejmé už od prvého preletu hlavnou ulicou (vlastná verzia The Strip) či krúžime okolo hotelov, kde sa hrajú top predstavenia. Zmena miesta je najlepšou správou pre film, ktorý takto dostal nový nádych a zišla sa tu aj pekná séria nových postáv.

Máme tu veľkého bossa Crystala, ktorý chce do šou pretlačiť svoju dcéru Porshu na úkor etablovanej partie. Obe postavy sú výborné, i keď spadajú do archetypov prísny otec-rozmaznaná dcéra, práve ona sa dokáže v závere vypnúť k dobrému rozhodnutiu, i keď po ceste si s ňou užijú pár problémov. Malé roličky patria tanečným majstrom Nooshy (street dance) a Klaus Kickenkloberovi (zástupca klasickej školy), kde vzniká pekný kontrast v prístupe i tréningu.

Spievaj 2

Azda najočakávanejším prírastkom je Clay Calloway, ktorého dabuje Bono, okolo neho sa točí silná línia comebacku i vyrovnávania so životom. Neustála snaha dotiahnuť ho späť vedie ku vtipným pokusom a oveľa viac si cením tie dojemné. Vynikajúco prepojené cez jeho piesne, spôsob i kto a ako k nemu pristupuje (neprezradím, funguje to). Spojenie troch vecí (miesto-téma-skladba) je výborné. Prvá časť nemala ani jednu takú scénu a aj to je dôkaz lepšieho vyznenia filmu.

Spievaj 2 pomáha, že poznáme kopu postáv z jednotky, tu majú menšie party a to bohato stačí. Johnny má trému z tanca, Rositu chcú nahradiť kvôli strachu z výšky, Meena nevie zahrať romancu, lebo žiadnu nezažila. Prvý diel sčasti trpel, že sa postávam venoval a nie vždy to zabralo, tu sa epizódne dilemy pekne riešia a sú vhodne podané. Dvojka mieša to funkčné z jednotky (aj zakomponovanie Johnnyho otca je vtipné) a pridáva nové elementy, tak to má byť.

Spievaj 2

Samozrejme, Spievaj 2 má robustný repertoár piesní (43 kúskov), kde nájdeme pestrý mix. Nechýba znova Taylor Swift (2x), ale výborne je zakomponovaná Billie Eilish-Bad Guy (skoro som spadol zo sedadla) či pecka I Don’t Want to Miss a Thing. A k tomu skladby od Eltona Johna, Adele, Drakea, Kygo, Beyonce. A ideme ďalej: Senorita od Shawn Mendesa, Heads Will Roll od Yeah Yeah Yeahs... A výborne zakomponované piesne od Bona a U2, klobúk dole – toto tu funguje.

Takže beriem sériu Spievaj na milosť a držím jej palce. Je to jeden z mála prípadov, kedy dvojka je lepšia ako prvý diel: ubrať z postavy Bustera Moona je len plus (hoci Matthew McConaughey/Maroš Kramár sa snažia), zmena lokálu prospela a nové prírastky tiež. Spievaj 2 je dobrá veselá zábava a aj lepšie poskladaná. Možno si trúfne aj na oscarovú nomináciu, i keď tam je konkurencie veľká.

Sing 2 (USA, 2021, 110 min.)
Réžia: Garth Jennings. Scenár: Garth Jennings. Hrajú (originálne znenie): Matthew McConaughey, Reese Witherspoon, Scarlett Johansson, Taron Egerton, Tori Kelly, Nick Kroll, Bobby Cannavale, Halsey, Pharrell Williams,Letitia Wright, Eric Andre, Chelsea Peretti, Bono. Hrajú (dabing): Maroš Kramár, Emma Drobná, Richard Stanke, Ján Koleník, Lukáš Frlajs,Michal Hudák, Marián Greksa, Roman Pomajbo, Diana Mórová, Bianka Bucková

autor Michal Korec 29.1.2022
7.5
SPIEVAJ 2