JEDNA ZA VŠETKY

JEDNA ZA VŠETKY

6.0

Prišiel čas pomstiť sa mužom! Jeden slizský had sa rozhodol podvádzať manželku a našiel si milenku. Na tom by nič nebolo, ale jedného dňa sa avantúra skončila zaklopaním milenky na dvere domu a v dverách stála manželka. A precitla. Teda obe. Kate zistila, že domáca pohoda sa chýli ku koncu. Carly objavila typický fakt: randí desaťročia, ale so ženatými to tahať nechce.

Postupne sa stretávajú, najprv sa rady nemajú a najradšej by sa nevídali, no spoločný nepriateľ zbližuje. A Mark (ten had!) si dokonca narazí ďalšiu pipenku – najprv ju Kate a Carly nepoznajú, no pri pátracej akcii zistia, že má miery modelky Sports Illustrated a nemajú šancu s ňou súperiť. Vnadná blondína s vekom 22, ktorej vonia ešte aj pot! Lenže Amber sa tiež nechce zaoberať sviniarom, ktorý ťahal za nos iné. Vzniká pakt odhodených a Marka musí vyjsť draho.

Začiatok mája je ideálna šanca na protiofenzívu voči blockbustrom plným testosterónu. Jedna za všetky chce byť primárne komédia o vendette, ale očakávané spojenie trojice nastane až v polovici filmu. Dovtedy ponúka zbežné intro na rozbíjané manželstvo a sústredí sa na postavu Cameron Diaz, ako zvláda vo svojom veku ďalšieho ženáča. Od skvostnej scény odhalenia nás čaká zhruba polhodina, kedy manželka a milenka komunikujú a máme lepšie spoznať obe postavy. Sú tu podivné dámske jazdy, opovrhnutia i rady, relatívne nesúrodý mix. Pomsta ešte nikde.

Táto časť filmu sa snaží ísť hrdinkam pod kožu, vytvára neľahké situácie a ukazuje priepastný rozdiel v prístupe herečiek k humoru. Manželka Kate v podaní Leslie Mann je spočiatku milá a trepe dve-na-tri – ale po polhodine je toho skrátka už moc! V druhej tretine príde séria scén, kedy sa jej zmysel pre humor príliš netrafí do vkusu divákov, s výnimkou pár grimás.

Jedna za všetky Jedna za všetky

Cameron Diaz sa cíti v hrubozrnných komédiách výborne; jej Carly je lepšie napísaná a aj zahraná postava. Pri jej scénach sa bavíte, je uveriteľná, má dobré gagy, repliky a hoci ste ju v podobnej roli videli, zabavíte sa. Vhodná do každej situácie.

A potom príde Kate Upton. Jasná scéna pre pánske publikum, čo sem prišlo na predstavenie (popri dámskych jazdách, ktoré budú behom a bielymi plavkami skôr pohoršené). Páči sa mi jej štylizácia – Amber je krásna husička, sčasti tupá a má milé gagy typu ďalekohľad priložený naopak, ochotná ísť do každej švandy. Oceňujem, nedávajú jej príliš hlbokomyselnú postavu.

Jedna za všetky Jedna za všetky

Nadíde vendetta, film šliapne do akcie. Trio herečiek sa výborne dopĺňa; robia plány, realizujú ich a mužský herec si to vyžerie, spokojnosť stúpa. Jedna za všetky nemá premyslený scenár do detailov a v oboch poloviciach skôr vrství epizódy, kde by mohol vyniknúť humor aspoň jednej herečky. Čím je ich na plátne viac, tým je lepší. Skôr ocením druhú polovicu, hoci je to väčšia klasika. Ale za vygradované finále či dva dosť vážne a nečakane položené momenty stojí. Cítim vplyv Nicka Cassavetesa, ktorý ale mierne znížil latku kvality oproti John Q, My Sister’s Keeper a iným drámam.

A aký humor nájdete vo filme? Nuž, vrátil sa aj povestný grg-prd-šuk triumvirát, aj keď o sexe sa viac hovorí. O zvyšné dva komponenty núdza nebude spolu so salvou dobre preložených nadávok. Keď sa chcú ženy pomstiť, idú do extrémov a publikum sa rozdelí. Niektoré to prijme, iné nie. Ako celý film. Dámska jazda 2 to nie je, téma mohla byť využitá lepšie. V žánri stále zábavný kúsok s Cameron.

The Other Woman (USA, 109 min, 2014)
Réžia: Nick Cassavetes. Scenár: Melissa Stack. Hrajú: Cameron Diaz, Leslie Mann, Kate Upton

autor Michal Korec 9.5.2014