Tvorcovia Swiss Army Man prichádzajú s podobne bizarnou novinkou

V roku 2016 sa v kinách objavila snímka Swiss Army Man s Paulom Danom a Danielom Radcliffeom. Bizarný titul o stroskotancovi ...

pridal Tatiana Rusnáková 3.4.2022 o 23:41
Tvorcovia Swiss Army Man prichádzajú s podobne bizarnou novinkou


V roku 2016 sa v kinách objavila snímka Swiss Army Man s Paulom Danom a Danielom Radcliffeom. Bizarný titul o stroskotancovi, ktorý pre účely prežitia využíva mŕtve telo nájdene na pláži mnohých zaujala. Teraz prichádza do kín nový titul dvojice režisérov Dana Kwana a Daniela Scheinerta, známych aj ako Daniels (Danielovia). Do kín teraz prichádza ich novinka, Everything Everywhere All at Once, v hlavnej úlohe s fantastickou Michelle Yeoh. Tá si zahrala Evelyn, ktorej sa otvorí možnosť prežiť všetky životy, aké mohla viesť. Mix žánrov a štýlov vyniesol tvorcom skvelé kritiky, prehľad z nich si môžete prečítať aj nižšie. Na portáli Metacritic si snímka drží hodnotenie 81 %.

SlashFilm (100 %)

Everything Everywhere All at Once je pomerne premyslený film ktorý mieša najnižší humor s ohromujúcou inteligenciou, surovou a štýlovou akciou, so snovými sci-fi nápadmi a surreálnymi gagmi o animáku Ratatouille. Aj s minutážou 139 minút pôsobí svižne aj preto, že vo filme je veľa filmu – je ako strhujúci pád do šialenstva nasledovaný naliehavým volaním po láskavosti a ozdravení. Je takmer nemožné ho opísať, je iný ako všetko, čo ste doteraz videli. Je to najlepší americký film posledných rokov a nepochybne najlepší film v kinách za pandemickú dobu.

IndieWire (100 %)

Nie je veľa filmov ako tento. Skôr  urýchľovačom častíc než naratívnym filmom je táto bláznivá robota dvoch mentálne 12-ročných tvorcov, ktorou dúfajú v zmierenie toho, aké naše životy mohli byť s tým, aké sú. Je strojom hnaným životným výkonom Michelle Yeoh, napumpovaným šašovským bojovým umením a pretkané "ledabolosťou", akú vraj znesie len televízia.

Collider (91 %)

Daniels robia z Everything Everywhere All At Once frenetickú a skutočne absurdnú paľbu plnú pravdepodobností a preskakovania z vesmíru do vesmíru. Všetko, čo si viete predstaviť už režisérom napadlo a použili to v tejto snímke. Everything Everywhere All At Once je zmesou odkazov na Wong Kar-Waiovu tvorbu, ľadviniek, skutočne silných malíčkov, hovoriacich kameňov, piesne Absolutely (Story of a Girl), medvedíkov čistotných, chlapa, ktorý hral Santu v I Think You Should Leave a mnoho ďalšieho. A ako bolo povedané už v Swiss Army Man – všetko všade súvisí s každým.

The Playlist (91 %)

Everything Everywhere All At Once hrdo prezentuje svoje vplyvy, nanovo inscenuje ikonické scény novými, často úžasnými spôsobmi. Bojové choreografie maľované baleťákmi vyhadzovanými do vzduchu a rytmizované tekutým strihom Paula Rodgersa siahajú ku kľudným dňom hongkongského akčného filmu. Yeoh milosrdne rozdáva päste a prekopáva sa daňovým úradom so svalovou precíznosťou. Dobre viditeľné sú aj odkazy na Matrix. Prehliadka ohromujúcich svetiel, rapid montáže a uhladených premien hrdelných árii na poetické bitky zastierajú všetky zmysly.

Slant Magazine (88 %)

Ako povie v jednom momente Evelyn, stále rozširujúce sa množstvo informácií, ktoré nám denne padá na hlavy spôsobuje to, že sa cítime ako malí niktoši. Ale Everything Everywhere All At Once je magický práve tým, že berie tento exces, nachádza v ňom harmóniu a pripomína nám krásu a šialenstvo ľudskej skúsenosti.

Rogerebert.com (88 %)

Yeoh je kotvou filmu, v role dokáže predstaviť svoj široký rozsah talentov – od perfektných bojových schopností po skvelé komediálne načasovanie až po schopnosť dolovať najhlbšie ľudské emócie často len z letmého pohľadu. Je filmovou hviezdou a toto je titul, ktorý si je toho plne vedomý. Sledovať ju takto žiariť nás neraz takmer rozplakalo.

The Wrap (81 %)

Technicky je kreatívny tím za týmto projektom zmesou surového realizmu a surreálnych cvičení – od kameramana Larkina Sipeleho k dizajnérovi Jasonovi Kisvardayovi (Palm Springs) a s hudbou Son Lux, ktorá je jedným z tých doplnkov, ktoré sa naladia na vlnovú dĺžku filmu, nesúperia s obrazom.

The Guardian (60 %)

Herkulovská snaha dokázať nič menej ako hodnotu každého z nás na tomto svete nestačí, generuje len malé na Twitter súce frcky o tom, „akí sme v skutočnosti malí a hlúpi“. Akokoľvek očarujúce sú víry, do ktorých nás príbeh vrhá, stále nás vysadí niekde, kde máme pocit, že sme tam už predtým boli.

Variety (50 %)

V Everything Everywhere All At Once je dosť nápadov na tucet filmov, prípadne plnohodnotnú televíznu sériu, Daniels to ale všetko natlačili do bombastických, emocionálne namáhavých takmer 140 minút. Filmoví diváci s pružnou predstavivosťou ocenia šialenú ambicióznosť a prevedenie tohto hurikánu, ktoré často vyzerá ako hraný animovaný film. Menej prispôsobiví diváci sa ale budú cítiť ako animovaný kojot po prehltnutí dynamitu – s popálenými hlavami a s dymom vychádzajúcim z uší. Aj keď naratívna inovácia takmer vždy vzrušuje, v tomto prípade nie je nič zložité byť z komplikovanej sci-fi logiky filmu mierne zamotaný.





Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 21778
02 |
návšt. 4436
03 |
návšt. 2465
04 |
návšt. 2383
05 |
návšt. 1810
06 |
návšt. 1576
07 |
návšt. 1702
08 |
návšt. 1258
09 |
návšt. 747
10 |
návšt. 579
REBRÍČEK US
01 |
$61,8 mil.
02 |
$7,0 mil.
03 |
$4,7 mil.
04 |
$3,8 mil.
05 |
$3,3 mil.
06 |
$2,6 mil.
07 |
$1,7 mil.
08 |
$1,7 mil.
09 |
$1,4 mil.
10 |
$1,1 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2022 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk