Kiná na Slovensku sa mohli otvoriť po dlhých 50 dňoch. Čo sa oplatí vidieť?

Náš výber filmov, ktoré aktuálne nájdete v otvorených jednosálovkách, ale aj v multiplexoch ...

pridal kinema 15.1.2022 o 22:40
Kiná na Slovensku sa mohli otvoriť po dlhých 50 dňoch. Čo sa oplatí vidieť?


Náš výber filmov, ktoré aktuálne nájdete v otvorených jednosálovkách, ale aj v multiplexoch.

 

Duna (recenzia)

Paul Atreides je mladý muž s výnimočným darom, ktorému bol predurčený osud, akému nemôže celkom porozumieť. Musí sa dostať na najnebezpečnejšiu planétu vesmíru, aby zaistil bezpečnú budúcnosť pre svoju rodinu a svoj ľud. Práve tam je možné nájsť vzácnu komoditu – korenie, ktoré dokáže odomknúť plný potenciál človeka. Paul a jeho rod však nie sú jedinými, kto si robí na planétu a jej zásoby nárok. Črtá sa konflikt, v ktorom prežijú len tí, čo dokážu čeliť svojmu strachu.

King Richard (recenzia)

Vitajte v oscarovej sezóne 2021! Servírujeme favorita veľkého štúdia Warner Bros., ktorý má v talóne životný príbeh Richarda Williamsa, otca dvoch svetoznámych tenistiek Venus a Sereny. Magnetom je oscarový výkon Willa Smitha, ktorý drie v každej minúte filmu: pohybom, prízvukom, v dialógoch i pohľadoch. Či získa sošku na 100 percent, ešte nie je isté, ale nominácia je garantovaná. No King Richard nie je iba sólom jedného herca. Núka aj zaujímavý režisérsky počin Reinalda Marcus Greena, ktorý sa mihol dvomi, u nás relatívne neznámymi filmami Monsters and Men a Joe Bell. Jeho štýl síce nie je zatiaľ výrazný, ale dokáže miešať napínavé scény s celkom pokojnými a dostať vás na nezabudnuteľné miesta: nielen tenisové turnaje, ale aj k hádkam v súkromí.

Francúzska depeša, Liberty, Kansas Evening Sun (recenzia)

Francúzska depeša, Liberty, Kansas Evening Sun je svojráznou a veľmi osobitou poctou novinárskemu remeslu, tradičnému žurnalizmu, keď novinári a novinárky neváhali kvôli dobrej reportáži riskovať život. Leitmotívom snímky je písanie nekrológu za editorom výnimočných francúzskych novín Arthurom Howitzerom. Nekrológ je spísaný v retrospektíve spomínaním na štyri výnimočné reportáže a novinové články, ktoré tvoria jadro príbehu. Máme tak možnosť vidieť štvoricu menších samostatných filmov v jednom titule. Čiže antológiu v podaní nezameniteľného Wesa Andersona. Každý príbeh je špecifický s unikátnou paletou postáv a postavičiek.

Čiary (recenzia)

Bratislava, ukážkové postsocialistické mesto. Masívna výstavba nahrádza staré novým. Meniace sa podoby mesta sa k nám okrem budov prihovárajú aj prostredníctvom jeho obyvateľov. Blanka bojuje s osamelosťou na balkóne petržalského bytu. Po meste sa objavili billboardy so sľubmi, Bratislavu čakajú regionálne voľby. Matúš sa chce stať starostom. Realitný agent Michal ukazuje klientom predstavu spokojného života v bratislavských bytoch a dvaja robotníci maľujú cestné značenie s pravidlami pre okoloidúcich. Po práci pijú pivo v ubytovni a uvažujú nad životom. Plachý Danko sleduje mesto, ktoré sa mení na jeho vkus prirýchlo. Načúva mu, chce zachytiť rytmus obyčajnosti, ako plynú dní. Kde sa končí verejný priestor a začína sa intimita? Sociológia každodennosti.

Quo vadis, Aida? (recenzia)

Bosna, júl 1995. Srbská armáda sa blíži k Srebrenici, ktorá je vyhlásená za „bezpečnú zónu“ OSN. Desaťtisíce ľudí utekajú zo svojich domovov na blízku základňu OSN. Prekladateľka Aida, pracujúca pre OSN, dôverne pozná situáciu na základni i mimo nej. Bojuje s neúprosne sa krátiacim časom, aby našla cestu z blížiaceho sa pekla pre obyvateľov mesta i jej najbližších.



Klan Gucci (recenzia)

Klan Gucci je inšpirovaný šokujúcim skutočným príbehom impéria talianskeho módneho domu. Tri desaťročia rodinnej histórie, v ktorej nechýbajú láska, zrada, dekadencia, pomsta ani vražda, skladajú dokopy mozaiku toho, čo všetko so sebou nesie slávna značka Gucci. Lady Gaga, Adam Driver, Jared Leto, Jeremy Irons a Al Pacino, od režiséra Ridleyho Scotta.

 

U Petrovovcov zúri chrípka (recenzia)

Halucinačné blúdenie po postsovietskom Rusku. V meste zasiahnutom chrípkovou epidémiou zápasí rodina Petrovovcov s ďalším dňom v krajine, kde minulosť nikdy nie je minulosťou a súčasnosť je presiaknutá chlastom. Mrazivý horúčkovitý sen o násilí a nehe, v ktorom sa veci pod nánosom obyčajnosti menia na celkom neobyčajné. Podľa rovnomenného románu Alexeja Saľnikova.

 

Cenzorka (recenzia)

Irina je oddanou dozorkyňou vo väznici č. 74 v Odese - v ženskom nápravnom ústave na Ukrajine, kde stráži viac ako sto väzenkýň. Lesja, odsúdená na sedem rokov za zločin z vášne, je jednou z nových žien, prichádzajúcich do basy. Je tehotná so svojim prvým dieťaťom. Kým si Lesja postupne zvyká na pravidlá väzenského života, zisťuje tiež, že viaceré jej spoluväzenkyne postihol podobný osud. Matky s malými deťmi majú povolenie ich raz za čas navštíviť v oddelenej časti väznice, kde sa o nich starajú benevolentné sestry a dozorkyne.

Ada (recenzia)

Mysteriózna islandská balada o dare materskej lásky, ktorý sa môže ľahko zmeniť v najstrašnejšie prekliatie. Maria a Ingvar vlastnia ovčiu farmu kdesi na zabudnutom cípe Islandu. Ich život plynie v pokojnej rutine práce a odpočinku. Každý rok je o niečo lepší ako ten predchádzajúci, alebo sa v tom aspoň manželia utvrdzujú. Niečo medzi nimi ale zostáva nevyslovené, niečo bolestne chýba. Snažia zmieriť so stratou, na ktorú zdanlivo neexistuje liek. Divoká islandská krajina im ale nečakane ponúkne riešenie v podobe bytosti, ktorá dostane meno Ada. Je to dar, alebo prekliatie?

West Side Story (recenzia)

Nová verzia muzikálu West Side Story z roku 1957 o zakázanej láske a rivalite medzi Jets a Sharks, dvoma tínedžerskými pouličnými gangami rôzneho etnického pôvodu. Réžia Steven Spielberg.

Spider-Man: Bez domova (recenzia)

Jednu vec treba uznať hneď na začiatku. Jon Watts ako režisér je neskutočný borec, keď za štyri a pol roka dokáže natočiť tri silne nadpriemerné tituly so Spider-Manom (Spider-Man: Ďaleko od domova, Spider-Man: Návrat domov) a ukončiť ich totálnym vrcholom. Ten najnovší slúži nielen ako finiš celej trilógie s Tomom Hollandom, ale zároveň aj pocta 20 rokom a ôsmim snímkam s pavúčím mužom. Alebo inak – vo veľkej miere je to taký best of a mieša viaceré generácie do celku.





Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 50476
02 |
návšt. 11232
03 |
návšt. 6387
04 |
návšt. 5029
05 |
návšt. 4829
06 |
návšt. 3812
07 |
návšt. 4039
08 |
návšt. 2951
09 |
návšt. 1913
10 |
návšt. 1868
REBRÍČEK US
01 |
$82,0 mil.
02 |
$7,4 mil.
03 |
$3,9 mil.
04 |
$3,2 mil.
05 |
$3,2 mil.
06 |
$2,5 mil.
07 |
$2,1 mil.
08 |
$1,7 mil.
09 |
$1,4 mil.
10 |
$1,1 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.