Mimoriadna Duna sa vďaka naliehaniu divákov vrátila na plátno sály IMAX |
Dlho očakávaná sci-fi snímka Duna režiséra Denisa Villeneuvea sa stala v kinách na celom svete hitom a štúdio ...
Dlho očakávaná sci-fi snímka Duna režiséra Denisa Villeneuvea sa stala v kinách na celom svete hitom a štúdio Warner Bros. pred pár dňami potvrdilo, že pracuje na jej pokračovaní. Úspech zožala aj na Slovensku, dva týždne sa držala na vrchole celkového rebríčka návštevnosti kín a videlo ju doteraz viac ako 72 000 divákov. Záujem verejnosti ju najnovšie vrátil na najväčšie slovenské plátno. V špeciálnom formáte, ktorý odhaľuje viac z nasnímaného obrazu a ktorý publikum nájde iba v kinosále IMAX bratislavského kina CINEMAX BORY, si snímku môžu filmoví fanúšikovia vychutnať tak, ako to odporúčajú samotní tvorcovia. Filmová Duna je adaptáciou kultového sci-fi eposu spisovateľa Franka Herberta, ktorý vo svojej knižnej sérii predstavil veľkolepý svet galaktického impéria. V centre pozornosti stojí púštna planéta Arrakis, na ktorú si brúsia zuby viaceré národy. Práve na nej totiž možno nájsť vzácnu komoditu – korenie, ktoré odomyká plný potenciál človeka a umožňuje jednoduchšie cestovanie vesmírom. V impériu sa črtá konflikt, ktorý môže všetkých stáť to najcennejšie. Významnú úlohu v ňom má zohrať mladík Paul Atreides – hlavný hrdina, predurčený na veci také veľké, že si ich ešte nevie celkom predstaviť.
Denis Villeneuve, vizionársky režisér a tvorca Duny, sa netají tým, že jeho novinka bola vysnená, dizajnovaná a nakrútená špeciálnou technológiou práve pre IMAX. Kameraman Greig Fraser jeho slová potvrdzuje, keď spomína na megalomanské nakrúcanie: „Všetko sme postavili čo najväčšie, ako sa dalo, a potom sme skúšali všetko točiť čo najprirodzenejšie. Veľa hovoríme o tom, aký veľký ten film je – a áno, je viac ako veľký.“ Uznávaný filmár však jedným dychom dodáva, že v jadre ide o veľmi intímny príbeh ťažko skúšanej rodiny. V kinosále IMAX zároveň najlepšie vynikne hudba legendárneho skladateľa Hansa Zimmera. Ten ku svojej práci na Dune pristúpil naozaj zodpovedne a s patričnou dávkou sebe vlastnej kreativity. V ostatných sci-fi filmoch často počul znieť trúbky, lesné rohy a čelá, rozhodol sa však postupovať inak. „Rozmýšľal som, že, páni, všetky tieto ohromné civilizácie v odľahlých galaxiách a rôznom čase a majú rovnaké nástroje ako my. Takže mi napadlo, že najlepšie bude vynájsť nové nástroje,“ hovorí Zimmer o hudobnej zložke, ktorá aj podľa mnohých doterajších divákov podčiarkuje výnimočnosť celkového filmového zážitku. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Po mimoriadnom úspechu na Cinematiku príde Veľký vlastenecký výlet aj do slovenský
- Stream novinky: Task, Tempest, The Girlfriend, The Dead Girls, Diary of a Ditched
- O Oscara zabojuje film Otec, ktorý po slovenskej premiére na Cinematiku prichádza
- Masterclass s Terezou Nvotovou o nakrúcaní filmu Otec. Diskusia z festivalu Cinema
- Diskusia: Komentáre na ČSFD či akademické texty? Cinematik 2025
- Čo spája Americkú krásu, Utekajme, už ide! a Noc na Zemi? Vypočujete si live epizó
- Film Letopis Martina Kollara vyhral hlavnú dokumentárnu cenu na 20. Cinematiku
- Po slovenskej premiére na MFF Cinematik v Piešťanoch a ocenení primátorom, prichád
- Chainsaw Manova motorová píla sa naplno roztočí už na Halloween
- Takmer romantická komédia Otvorené vzťahy / Splitsville mala svoju slovenskú premi