POSLEDNÝ LOVEC ČARODEJNÍC

POSLEDNÝ LOVEC ČARODEJNÍC

6.0

Namiesto áut naháňa Vin Diesel stredoveké kvóty horiacich hraníc. V Poslednom lovcovi čarodejníc síce neupaľuje bosorky priamo na hranici, ale s ohňom sa zahráva. Pri výprave za ich kráľovnou, 800 rokov nazad od súčasnosti ho šeredná vedúca prekľaje nesmrteľnosťou a tak si brázdi históriou až do dnešnej doby. Spoločnosť mu robia služobníci z rádu Sekery a kríža, takzvaní Dolani (Michael Caine, Elijah Wood). A osud ľudstva je v ére modernej spoločnosti znova neistý.

Úprimne, očakával som priamočiaru blbosť, priezračnú ako sklo. A tak to veru aj je, pretože plytkosť získava ďalší význam. Príbeh je samozrejme predvídateľný. Ak poznáte mechaniku americkej scenáristiky a všímate si priebežné osudy postáv, ľahko prekuknete skutočného zradcu a tým pádom aj „šokujúcu“ pointu. Nemusíme ani veľmi rozoberať vážnosť a pridanú hodnotu, pretože ide čisto o nenáročnú jednohubku pre masu.

Posledný lovec čarodejníc Posledný lovec čarodejníc

Výprava je miestami slušná a doplnená o zaujímavé, no na škodu veci nerozvinuté lokality (lietadlo, čarodejnícky bar). Akcie nie je kvantum, ako by sa očakávalo a navyše je zaobalená do efektov, ktoré vo filme za 90 miliónov mohli vyzerať aj o level profesionálnejšie. Funguje aj odľahčený humor, no potenciálnu efektivitu Mužov v čiernom, ktorá sa črtá v prvej polovici nedosahuje. Na privodenie príjemného pocitu však stačí.

Neskôr sa ide aj po vzťahových vzorcoch (ako inak), pretrváva nastolená priamočiarosť a feeling ako z Honby za pokladom Templárov, pričom je pridaná retrospektíva, ktorá ku koncu čoraz viac otravuje. Hudba Steva Jablonskeho sa snaží uvariť temnejšiu atmosféru, čo vo výsledku brzdí zábavu a pohodu. A záver si tiež pýtal údernejšiu scénu a menej očividnú snahu o háčik na pokračovanie.

Herecké obsadenie je solídne, i keď popri živelnosti Rose Lesie je Vin „Ragnar“ Diesel sterilný. Klišé poloha Michaela Cainea je už vlastným žánrom, podobne ako je tomu inde v prípade Morgana Freemana. A menší priestor pre Elijaha Wooda mal mať čo dočinenia so spomínaným šokovým efektom v závere.

Ale hore je predsa hodnotenie 6/10, vravíte si. Ako to? Je to tupučké a naservírované na lopate, ale bavil som sa. Ide o ten príjemný pocit, kedy ani negatíva nevadia a užívate si nenáročný film. Dúfam, že sa budete cítiť podobne, pretože v zásade nemá ako ublížiť, ale len vyčariť úsmev na perách. Nevravím, že máte ihneď utekať do kina, stačí si počkať na DVD alebo Blue-ray. Sychravý večer a Posledný lovec čarodejníc bude raz tá správna kombinácia.

The Last Witch Hunter (USA, 2015, 106 min.)
Réžia: Breck Eisner. Hrajú: Vin Diesel, Rose Leslie, Elijah Wood

autor Lukáš Slovák 29.10.2015