Kinám to pred Valentínom sypalo |
Americké pokladne majú za sebou veľmi dobrý víkend. Post-superbowlovský víkend vytiahol ľudí do kín a kumulatívna tržba TOP 12tky bola až o viac než 80 % vyššia ako predchádzajúci víkend. A iba ...
Americké pokladne majú za sebou veľmi dobrý víkend. Post-superbowlovský víkend vytiahol ľudí do kín a kumulatívna tržba TOP 12tky bola až o viac než 80 % vyššia ako predchádzajúci víkend. A iba druhý raz v histórii sa stalo, že až štyri kino novinky otvorili nad hranicou 20 mil. Zároveň však šlo o štandardný (pred)valentínsky víkend s celkovým číslom 191 mil. Kumulatívne valentínske tržby boli v roku 2010 204,7 mil. a rok pred tým 188,9 mil. Pozrime sa ale na konkrétne tituly a ich komerčné výsledky. Kasovou jednotkou sa stala romantická dráma Manželský sľub (The Vow) so sumou 41,2 mil., ktorá zaznamenala šieste najvyššie februárové otvorenie vôbec. Štatistika vraví, že na romantiku s Channingom Tatumom a Rachel McAdams sa prišlo pozrieť predovšetkým nežné pohlavie v mladom veku (až 77 % žien a 55 % publika mladšieho než 25 rokov). A ako v nedávnej minulosti otvárali podobne ladené snímky? Tak napríklad Dear John s Tatumom za svoj prvý víkend utŕžil 30,5 mil. a The Notebook s McAdams 13,5 mil. V tesnom závese za líderskou romantikou sa umiestnil thriller s Denzelom Washingtonom – Nepriateľ pod ochranou (Safe House). Otváracia tržba 40,2 mil. je pri porovnaní s inými Washingtonovými thrillermi (Unstoppable – 22,7 mil., Únos vlaku 123 – 23,4 mil.) naozaj vynikajúca. Ba čo viac, ide o Denzelove druhé najlepšie otvorenie (hneď po Americkom gangstrovi s premiérovou tržbou 43,6 mil.). Zásluhu na tomto výsledku má aj efektný marketing štúdia Universal. Treťou najúspešnejšou filmovou novinkou je pokračovanie rodinného dobrodružstva s The Rockom Cesta na tajomný ostrov 3D (Journey 2: The Mysterious Island) s tržbou 27,3 mil. Veľmi slušné, keďže jednotka debutovala s číslom 21 mil. a to v čase veľkého 3D boomu. Štvrtá pozícia patrí re-release-u Star Wars: Epizóda I – Skrytá hrozba 3D, ktorá obstála v konkurencii silných premiér. Fanúšikovia Hviezdnych vojen nechali v pokladniach za trojrozmernú verziu 22,5 mil. Solídne a na približne porovnateľnej úrovni než nedávne znovu uvedenia klasík v 3D verziách (Leví kráľ 3D otvoril s 30,2 mil. a Kráska a zviera 3D so 17,8 mil.). Prvú päťku uzatvára minulotýždňový líder – tínedžerská Kronika s rozpočtom 12 mil. (12,1 mil./40 mil. po dvoch víkendoch). Jedna veta aj k oscarovej top trojke: najmenej klesol a najvyšší priemer na kino má najvážnejší kandidát – The Artist (13. priečka v rebríčku). (zdroj: Box Office Mojo) |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Polarizácia spoločnosti, občianska vojna a Kolaps. Unikátna filmová simulácia vás
- Brian Muir, ktorý pracoval na sérii Star Wars prijal pozvánku Fakulty architektúry
- Max prináša podrobnosti o predplatnom pred spustením na Slovensku a v Českej repub
- Netflix, HBO Max, Apple TV+ novinky: Primadonna, The Color Purple, Our Living Worl
- Kolaps je poctou novinárskej práci i mrazivou ukážkou občianskej vojny - píše Mich
- Národnú filmovú cenu Slnko v sieti za Výnimočný prínos slovenskej audiovizuálnej k
- Festival v Cannes je takmer tu. O Zlatú palmu zabojujú nasledujúce filmy
- Cyklus Reštaurovaná klasika v Kine Lumiere prinesie Formanov film Prelet nad kukuč
- Filmové štúdio s Petrom Konečným o cenách Slnko v sieti, ale aj slovenskom filme S
- Boy Kills World: akčná jazda plná irónie