3BOBULE

3BOBULE

5.0

Prvé dva diely komédie Bobule (recenzia jednotky, recenzia dvojky) sú u susedov celkom veľký hit, každý videlo 350 tisíc divákov, čo dáva dobrý potenciál nadviazať na ne znova, posunúť hrdinov v čase (dvojka prišla ešte v roku 2009) a najmä im pripraviť nové výzvy či úskalia.

Pre mňa osobne boli 3Bobule prvým filmom v kine po COVID-19 pauzičke a idylicky po 100 dňoch sedím v sále (aj s rúškom) a na veľkom plátne sa zrazu vynárajú viaceré výhody i nevýhody filmu. To pozitívne sa na vás rýchlo prenáša – toto je letná komédia, ktorá prichádza (aj po posune) v dobrom čase a berie nás na koniec leta, kedy sa dvaja kamoši vracajú do malej dedinky akurát na vinobranie.

Veľa vecí sa zmenilo, tatko (majiteľ vinice) umrel, Klára je na všetko takmer sama. Stará sa o dve deti a tretie je na ceste, v súkromí to vyzerá skôr na manželskú krízu a vo vinohradoch sa črtá dobrá úroda, no finančné problémy ju kvária takmer do takej miery, že netuší, či bude vedieť zaplatiť brigádnikov. Špekulanti sa objavujú veľmi radi – jeden by chcel kúpiť tie najlepšie časti viníc za drobné peniažky a to sa sem valí ešte ďalší premyslený plán aj so slovenskými prefíkanými chlapíkmi.

Paradoxne, kamarátstvo Honza a Jirky čakajú nové skúšky. Jirka má dlhy, trable v manželstve a akurát sa rozhodol dať si od nich pauzu, takže zobral so sebou aj syna na prázdniny k Honzovi, kde verí v minimum zodpovedností. Na Honzu sa to sype zo všetkých strán: Klára je viac naštvaná ako milá, nedarí sa mu opraviť ani poondiaty traktor, Jirka mu veľmi nepomáha a navyše angažuje dákeho Mira s neodolateľnou ponukou. A to sa do celého koloritu ešte miešajú tajomní zlodeji a snaživí poliši.

3Bobule

3Bobule sa spočiatku náramne vlečú a na veľkom plátne trpíte dlhočizné scény, pri ktorých je veľa vecí vopred jasných. Ak ste počas korony sledovali dynamické filmy či seriály, ovalí vás priemerná komédia, ktorá sa nie a nie rozbehnúť. Našťastie, príde zopár skvostných záberov i náletov kamery, dáme si jazdu do regiónu Pálavy, oprášime známosti či objavíme nové postavy a začne svitať na lepšie minúty. Ani jedna línia nie je objavná, ale spolu sa im ako-tak darí koexistovať. Či ide o chalana na prázdninách (Pražák vs. moravské deti), slizkých lokálnych patriotov alebo túžbu presadiť sa.

Slovenských divákov bude možno zaujímať i zabávať Braňo Deák, ktorý si strihol kultúrne pestrú rolu Slováka Mira, ktorý sem príde na motorke s parádnym plánom, no jeho pohnútky sú veru iné. Točí sa okolo neho podstatná línia a on v sebe skrýva rolu hajzlíka, čo sa nechce nechať strápniť v žiadnej chvíli. Prvú hodinu pôsobí sviežo a tým, že Deák je vo filmoch ešte neopozeraný a medzi českými hercami nevídaný, dobre zapadne. Akurát v neskorších scénach už núka skôr repete – ktoré však ukončí finálnou scénou, kedy hudba začína hrať... Dobre využitý vtip!

3Bobule

3Bobule síce ťažkopádne štartujú a majú aj zbytočne scény (potrebujeme vidieť líčenie a nahý zadok policajtky? Vlastne ani nie...), ale po polhodine si na ne zvyknete a začne vás zaujímať ako sa to celé skončí. Podarí sa Kláre udržať vinicu vo finančnej kondícii? Opráši manželské puto? Ako dopadne Mirova misia vo vinici? A čo tajomní zlodeji? Na všetko príde odpoveď a nie úplne márna.

V kine sa navyše film výborne sleduje: kamerové prelety nad vinohradmi, nejeden skvostný výhľad, západy slnka i strihanie strapcov navodzujú atmosféru končiaceho leta a tie pocity len z telky neprídu. Sem-tam dobrý song a 101 minút vám nakoniec dobre ubehne.

Na pomery série ide o miernu opravu po dvojke a oceňujem, že tu nečakajú iba trápne dedinské vtipy. Na prvý film po korone akurát stačí.

3Bobule (ČR, 2020, 100 min.)
Réžia: Martin Kopp. Scenár: Matěj Podzimek, Tomáš Vávra. Hrajú: Tereza Ramba, Kryštof Hádek, Lukáš Langmajer, Marian Roden, Miroslav Táborský, Braňo Deák, Michal Isteník, Radim Novák ...