Rosamund Pike žiari v trilerovej satire I Care a Lot. Reakcie svetovej kritiky... |
Na Filmovom festivale v Toronte mala premiéru čierna komédia režiséra J Blakesona I Care a Lot / Ako v bavlnke ...
Na Filmovom festivale v Toronte mala premiéru čierna komédia režiséra J Blakesona I Care a Lot / Ako v bavlnke. V posledných dňoch je už ale dostupná aj na Netflixe. Hlavnou postavou je Marla, v podaní Rosamund Pike, ktorá si na živobytie zarába nekalým spôsobom – preberá totiž opatrovníctvo za starých ľudí, ktorých neskôr umiestni do domova a zmocní sa ich majetku. Až doteraz nemala Marla s "podnikaním“ väčšie problémy, to by sa jej však do cesty nesmela pripliesť postaršia, ale stále energická Jennifer. Jej rodinné väzby naznačujú, že to nepôjde tak úplne podľa plánu. Rosamund Pike bola za rolu nominovaná na Zlatý Glóbus za Najlepšiu herečku, okrem nej vo filme uvidíte Eizu Gonzáles, Petera Dinklagea či Dianne Wiest. Recenzie vyniesli snímke hodnotenie 66 percent na portáli Metacritic. Hodnotenie portálu Kinema.sk nájdete TU. USA Today (88 %) Miernym problémom je vývoj postáv; Marla a Roman sú najhutnejšie postavy, no dostávame sotva kúsok z ich pozadia. (Fakt, že sú záhadní však pridáva na ich legende). Režisérova útočná satira a vhodné tempo deja sú vyvážené, I Care a Lot ponúka hlboký, miestami svojrázny príbeh so senzačným koncom, ktorý sa vám bude určite páčiť. The Playlist (85 %) I Care a Lot plynie ako klasický štúdiový triler vďaka výnimočnej produkcii – od žiarivých farieb, ktoré na plátne priam explodujú až po syntetickú hudbu, pulzujúcu v priebehu snímky. A samozrejme, prítomný je aj faktor Rosamund Pike. Nemožno povedať, že ostatní vo filme nie sú dobrí, ale nikto sa nevyrovná brilantnosti Pikeovej. Je nám nesmiernym potešením vidieť ju v tejto vrcholnej forme, zatiaľ čo prechádza farbistým mínovým poľom tejto kritiky kapitalizmu. The Guardian (80 %) Z tohto výnimočne protivného a desivo pozerateľného thrilleru J Blakesona cítiť sírový puch. Rosamund Pike je úžasná, vytvára svoju najlepšiu Hitchcock-blondínu od Gone Girl / Stratené dievča. Otvára okno do ničivého zla, rozsvecuje obrazovku svojim účesom sociopata, okuliarmi a módnymi outfitmi, akoby bola vnučkou sestričky Ratchedovej. Nemôžeme si pomôcť, ale želáme si, aby dal Blakeson v záverečnej scéne viac práce aj Dianne Wiest, napriek tomu je ale film brutálne cynickou zábavou. Variety (80 %) J Blakeson nakrútil pred týmto filmom len niekoľko menších žánroviek, teraz ale môžeme pokojne tvrdiť, že je výnimočným talentom. I Care a Lot by mohlo mať chytľavejší názov, je to ale fascinujúci príbeh s vlastnou logikou. Dialógy sú bystré, miestami podvratné. Keď sa konečne dostane k akčným scénam, je to úžasný zážitok – nie sú podmanivé len na pohľad, Blakeson si pri nich dáva na čas a vy tým pádom visíte na každom momente. Režisér a scenárista napísal skvelú rolu pre Petera Dinklagea, ktorý tak má šancu ukázať schopnosti štýlovej manipulácie. To, čo režisér porába s Pike je ale úkaz. Spolu vytvárajú femme tak fatálnu, že necháva storočie dobrých dievčat v prachu za sebou. Rogerebert.com (75 %) Pike dokáže čokoľvek a toto je jej najlepšia rola od Gone Girl. I Care a Lot je menej a menej zaujímavá tým, čím viac jej postavy prejavujú emócie. Nepotrebujeme vysvetlenie pre Marline činy; oveľa silnejší dopad má jej charakter bezcitného monštra. Eventuálne sa stáva super-človekom tvárou v tvár reálnemu fyzickému ohrozeniu, čo sme ako diváci nútení akceptovať – ako keby ju jej charakter predurčoval prežiť v hocakej situácii. IndieWire (67 %) Filmár J Blakeson robí jednu fatálnu chybu vo svojom čiernom zábavnom thrilleri I Care a Lot, aj keď pochopiteľnú, keďže je súčasťou mnohých filmov: pokúša sa o humanizáciu svojich postáv. Je to chyba, keďže I Care a Lot je nahnevaný sociálny thriller, ktorému viac sedí poloha, v ktorej je každý taký zlý, ako sa len dá. Screen Daily (50 %) Nanešťastie pôsobí sebavedomie filmu od začiatku ako afekt. I Care a Lot tvrdo drie, aby nám predal satirický, "cool vibe" – vrátane rozkošných momentov (ako to, že Dinklageova postava miluje koláčiky.) Aj dialóg o tom, ako v Amerike každý pôjde za peniazmi aj cez mŕtvoly, by bol efektívnejší, keby nebol tak prvoplánový a seba chváliaci. TIME (40 %) Nie je ťažké feministicky vyargumentovať filmové zlé dievča: niekedy musí žena urobiť čokoľvek, aby sa o seba postarala. Ale historicky, aj za najodpornejším spoza najlepších postáv je taká elektrizujúca vitalita, že od nich neviete odtrhnúť oči. Marla je ale, so svojimi ostrými ihličkami a ešte ostrejším blond bobom len skeč, sotva charakter; za jej chamtivosťou nie je hmatateľná charizma. Je preto ťažké sa čo i len trochu starať o I Care a Lot. The Wall Street Journal (30 %) Hlavným problémom je štýl ustanovený scenáristom a režisérom J Blakesonom. Tak strašne chce, aby sme vedeli, že je to komédia, a najmä čierna komédia, že jeho účinkujúci nám príbehové novinky signalizujú mrkaním, prikyvovaním a prehnanými dramatickými postupmi. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Nový slovenský film Pokiaľ ja žijem sa predstavuje trailerom, čakajú ho premiéry v
- Polarizácia spoločnosti, občianska vojna a Kolaps. Unikátna filmová simulácia vás
- Brian Muir, ktorý pracoval na sérii Star Wars prijal pozvánku Fakulty architektúry
- Max prináša podrobnosti o predplatnom pred spustením na Slovensku a v Českej repub
- Kolaps je poctou novinárskej práci i mrazivou ukážkou občianskej vojny - píše Mich
- Netflix, HBO Max, Apple TV+ novinky: Primadonna, The Color Purple, Our Living Worl
- Národnú filmovú cenu Slnko v sieti za Výnimočný prínos slovenskej audiovizuálnej k
- Festival v Cannes je takmer tu. O Zlatú palmu zabojujú nasledujúce filmy
- Stále v kurze. Seriál o trampotách skúsenej komičky pokračuje treťou sériou
- IF. John Krasinski vystriedal horor za rodinnú komédiu, dorazí k nám koncom mája