Kampaň na podporu domácich filmov - Idem do kina, čaká na otvorenie kín |
Audiovizuálnu kultúru a priemysel na Slovensku výrazne postihli karanténne opatrenia voči ochoreniu ...
Audiovizuálnu kultúru a priemysel na Slovensku výrazne postihli karanténne opatrenia voči ochoreniu COVID-19. Ekonomický prepad a finančné straty v audiovízii sú vyčíslené na desiatky miliónov eur. Ako prvé boli zrušené verejné podujatia a filmové predstavenia v kinách. V postupnom uvoľňovaní reštriktívnych opatrení sa však kiná len veľmi pomaly vracajú do obmedzenej letnej prevádzky. Tú totiž ovplyvňuje viacero faktorov. V prvom rade program, závislý na ponuke filmovej distribúcie, ktorá je však v súčasnosti limitovaná najmä odložením premiér nových titulov. Ďalším faktorom sú nevyhnutné hygienicko-preventívne opatrenia v kinách, ktoré pre ich prevádzkovateľov predstavujú dodatočné náklady. A v neposlednom rade je tu aj pretrvávajúca opatrnosť návštevníkov kín, ktorí akoby mali naďalej obavy o svoje zdravie pri návšteve filmových predstavení. Audiovizuálny fond sa od začiatku krízy vyvolanej COVID-19 usiluje svojimi opatreniami zmierniť jej dopady na celú oblasť audiovizuálnej kultúry a priemyslu. Najnovšie sa v oblasti podpory kín a distribúcie podieľa dotáciou v sume 13 tisíc eur (24 % z rozpočtu projektu) aj na spoločnom komunikačnom projekte „Idem do kina“. Ten vzniká z iniciatívy Asociácie nezávislých producentov v spolupráci s Rozhlasom a televíziou Slovenska (RTVS), Úniou filmových distributérov aj Združením prevádzkovateľov kín. Cieľom kampane je vrátiť do slovenských kín divákov najmä na predstavenia nových slovenských filmov. Komunikačná kampaň je postavená na propagácii uvádzania konkrétnych filmových diel v kinách, no zároveň je jej cieľom obnoviť dôveru divákov a podnietiť ich k návšteve filmových predstavení. Film totiž stále patrí predovšetkým do kina. Základným komunikačným médiom kampane sú vzhľadom na cieľovú skupinu najmä online platformy a sociálne siete. Podporou zo strany RTVS bude vysielanie upútaviek na nové slovenské filmy zahrnuté do projektu. Vďaka novej legislatívnej úprave z iniciatívy ministerstva kultúry už budú môcť byť tieto upútavky vysielané ako oznam vo verenom záujme a nebudú tak zahrnuté do vysielacieho času limitovaného pre reklamu. Komunikačnú kampaň kreatívne aj produkčne realizuje agentúra JandL, marketing a reklama, ktorá je prijímateľom podpory z fondu na tento projekt a je známa aj z viacerých filmových a spoločensko-charitatívnych projektov. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Gorillaz headlinerom tridsiateho ročníka Pohody. Ich tvorba spája rôzne žánre a fe
- Nový fantasy seriál HBO Rytier siedmich kráľovstiev / A Knight of the Seven Kingd
- Filmové štúdio s Petrom Konečným o filmoch Otec, Karavan, Veľký vlastenecký výlet,
- Nový The Running Man by mal byť bližšie ku knižnej predlohe Stephena Kinga, ako ve
- Zlatý klinec európskej promo tour k filmu Springsteen: Vyveď ma z ničoty / Springs
- Stanovisko slovenského audiovizuálneho prostredia k návrhu novely zákona o Audiovi
- HBO predstavuje nový komediálny seriál I Love LA / Milujem LA s Rachel Sennott v h
- Kto hovorí pravdu? Film Obvinení otvára morálne dilemy v akademickom svete
- Film Při zemi prebúdza schopnosť vnímať prírodu inak. Dokument uvedú festivaly Jed
- Prehliadka v brazílskom meste Porto Alegre predstaví hrdinky česko-slovenského fil