Filmová škola - ako rozprávať film bez diálogov len kamerou, hercami a hudbou |
Filmy noir sú okrem mnohých iných špecifík povestné aj svojimi cynickými a drsnými slovnými prestrelkami...
Filmy noir sú okrem mnohých iných špecifík povestné aj svojimi cynickými a drsnými slovnými prestrelkami. Môže preto existovať noir bez akýchkoľvek replík a dialógov? Áno. A na tú dobu ide rozhodne o experiment! Zlodej (The Thief, 1952) s Rayom Millandom ako zamestnancom Komisie pre atómovú energiu je síce kvapku chladný a realistický, ale stále s dostatkom noirovo štylizovaných momentov: máme tu expresívne nasvietené a kamerovo stiesňujúce scény v malom byte, zvádzanie atraktívnou susedou s detailmi na jej (dobové) ženské zbrane, prechádzku neónovými, nočnými ulicami New Yorku či hrdinovu pôsobivú nočnú moru. Absencia hovoreného slova pritom nie je samoúčelná; zmysluplne korešponduje so samotou hlavnej postavy (ktorá pripomenie Genea Hackmana z Rozhovoru), špionážnou témou a zápletkou predávania tajných materiálov. Určite odporúčame a pripájame odkaz na celý film. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Po mimoriadnom úspechu na Cinematiku príde Veľký vlastenecký výlet aj do slovenský
- Stream novinky: Task, Tempest, The Girlfriend, The Dead Girls, Diary of a Ditched
- O Oscara zabojuje film Otec, ktorý po slovenskej premiére na Cinematiku prichádza
- Masterclass s Terezou Nvotovou o nakrúcaní filmu Otec. Diskusia z festivalu Cinema
- Čo spája Americkú krásu, Utekajme, už ide! a Noc na Zemi? Vypočujete si live epizó
- Diskusia: Komentáre na ČSFD či akademické texty? Cinematik 2025
- Film Letopis Martina Kollara vyhral hlavnú dokumentárnu cenu na 20. Cinematiku
- Takmer romantická komédia Otvorené vzťahy / Splitsville mala svoju slovenskú premi
- Po slovenskej premiére na MFF Cinematik v Piešťanoch a ocenení primátorom, prichád
- Tvorca Simpsonovcov prichádza na Slovensko. Kreatívny inkubátor Serial Killer bude