Filmová škola - ako rozprávať film bez diálogov len kamerou, hercami a hudbou |
Filmy noir sú okrem mnohých iných špecifík povestné aj svojimi cynickými a drsnými slovnými prestrelkami...
Filmy noir sú okrem mnohých iných špecifík povestné aj svojimi cynickými a drsnými slovnými prestrelkami. Môže preto existovať noir bez akýchkoľvek replík a dialógov? Áno. A na tú dobu ide rozhodne o experiment! Zlodej (The Thief, 1952) s Rayom Millandom ako zamestnancom Komisie pre atómovú energiu je síce kvapku chladný a realistický, ale stále s dostatkom noirovo štylizovaných momentov: máme tu expresívne nasvietené a kamerovo stiesňujúce scény v malom byte, zvádzanie atraktívnou susedou s detailmi na jej (dobové) ženské zbrane, prechádzku neónovými, nočnými ulicami New Yorku či hrdinovu pôsobivú nočnú moru. Absencia hovoreného slova pritom nie je samoúčelná; zmysluplne korešponduje so samotou hlavnej postavy (ktorá pripomenie Genea Hackmana z Rozhovoru), špionážnou témou a zápletkou predávania tajných materiálov. Určite odporúčame a pripájame odkaz na celý film. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Skutočný príbeh veľkého víťazstva na pozadí obrovskej tragédie - Tieň víťazstva
- Herec Paul Newman v dokumente. Krása, talent a srdce na správnom mieste
- Do kín mieri taliansky divácky hit Diamanty obľúbeného Ferzana Ozpeteka
- Zbormajster, Duchoň, Zbaľ sa a uteč, Perla či Dokonalá zhoda. Vybrali sme kino fil
- Do Kina Lumiere zavíta PJ Harvey, v cykle Music & Film sa premietne film o kreatív
- Pár Pekných Filmov uprostred leta rozhýbe filmový život v Banskej Bystrici
- Diskusie, koncerty aj cesta lesom - filmový festival 4 živly láka na svoj sprievod
- Superman - nový vietor vo filmovom univerze DC, ale aj scenáristický guláš a veľa
- Štvrtý Jurský svet stratil kúzlo minulých častí a ponúka stále to isté
- Queer - milovníci guadagninovskej estetiky si opäť prídu na svoje