Filmová škola - ako rozprávať film bez diálogov len kamerou, hercami a hudbou |
Filmy noir sú okrem mnohých iných špecifík povestné aj svojimi cynickými a drsnými slovnými prestrelkami...
Filmy noir sú okrem mnohých iných špecifík povestné aj svojimi cynickými a drsnými slovnými prestrelkami. Môže preto existovať noir bez akýchkoľvek replík a dialógov? Áno. A na tú dobu ide rozhodne o experiment! Zlodej (The Thief, 1952) s Rayom Millandom ako zamestnancom Komisie pre atómovú energiu je síce kvapku chladný a realistický, ale stále s dostatkom noirovo štylizovaných momentov: máme tu expresívne nasvietené a kamerovo stiesňujúce scény v malom byte, zvádzanie atraktívnou susedou s detailmi na jej (dobové) ženské zbrane, prechádzku neónovými, nočnými ulicami New Yorku či hrdinovu pôsobivú nočnú moru. Absencia hovoreného slova pritom nie je samoúčelná; zmysluplne korešponduje so samotou hlavnej postavy (ktorá pripomenie Genea Hackmana z Rozhovoru), špionážnou témou a zápletkou predávania tajných materiálov. Určite odporúčame a pripájame odkaz na celý film. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Jeden z najhorších filmov roka. Orbánova propaganda prichádza už aj do slovenských
- Nový slovenský film Pokiaľ ja žijem sa predstavuje trailerom, čakajú ho premiéry v
- Netflix, HBO Max, Apple TV+ novinky: The Sympathizer, Franklin, Midtsommernatt, W
- Do našich kín mieri film o kolapse USA - Civil War. Doma sa mu nesmierne darí
- Speak No Evil. Remake úspešného dánskeho hororu aj v našich kinách. Pôvodnú verziu
- Prípad Goldman - keď chýbajú dôkazy, zostáva iba jazyk
- Abigail nie je bezmocné dievčatko, ako sa na prvý pohľad zdá…
- Poohniverse expanduje a z Bambi je vraždiace monštrum
- Cuckoo. Jules (Hunter Schafer) z Eufórie testuje rolu v horore
- Karel Kryl ďakujeme, že si bol: 80 rokov spievajúceho básnika a rebela