Filmová škola - ako rozprávať film bez diálogov len kamerou, hercami a hudbou |
Filmy noir sú okrem mnohých iných špecifík povestné aj svojimi cynickými a drsnými slovnými prestrelkami...
Filmy noir sú okrem mnohých iných špecifík povestné aj svojimi cynickými a drsnými slovnými prestrelkami. Môže preto existovať noir bez akýchkoľvek replík a dialógov? Áno. A na tú dobu ide rozhodne o experiment! Zlodej (The Thief, 1952) s Rayom Millandom ako zamestnancom Komisie pre atómovú energiu je síce kvapku chladný a realistický, ale stále s dostatkom noirovo štylizovaných momentov: máme tu expresívne nasvietené a kamerovo stiesňujúce scény v malom byte, zvádzanie atraktívnou susedou s detailmi na jej (dobové) ženské zbrane, prechádzku neónovými, nočnými ulicami New Yorku či hrdinovu pôsobivú nočnú moru. Absencia hovoreného slova pritom nie je samoúčelná; zmysluplne korešponduje so samotou hlavnej postavy (ktorá pripomenie Genea Hackmana z Rozhovoru), špionážnou témou a zápletkou predávania tajných materiálov. Určite odporúčame a pripájame odkaz na celý film. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Jakub Kroner nakrúca film MIKI o Mikulášovi Černákovi. Premiéra bude budúci rok
- Netflix, HBO novinky - Maestro in Blue, Noise, Agent Elvis, Shadow and Bone...
- Na západe nič nové je najlepším medzinárodným filmom - naša recenzia
- Večer najlepších filmov a seriálov roka 2022 aj v bratislavskej Novej Cvernovke
- Wicked – Part One. Adaptácia broadwayského muzikálu
- Michal Korec hodnotí film Shazam: Hnev bohov a to aj jeho 4DX verziu
- Netflix, Apple TV a HBO novinky - Ted Lasso 3, The Night Agent, Succession 4
- Blíži sa udeľovanie filmových cien Slnko v sieti. SFTA spúšťa divácke hlasovanie
- Ako zatvárať dvere pred ničivými katastrofami - anime Suzume
- Vďaka projektu Zošalieť sme nezošaleli z covidu - hovoria Piussi a Štrba