Interaktívne audiovizuálne umelecké dielo Journey sa v júni objaví na Steame |
Už ste niekedy šli tak ďaleko, že ste si nepamätali, ako ste sa tam dostali? Nehnala vás vpred túžba niekam prísť...
Už ste niekedy šli tak ďaleko, že ste si nepamätali, ako ste sa tam dostali? Nehnala vás vpred túžba niekam prísť, ale boli ste tak ponorení do myšlienok, že ste kládli jednu nohu pred druhú a keď ste zastali a precitli zo zahĺbenia, dospeli ste k názoru, že ste museli prejsť časovou bublinou alebo časopriestorovou dierou? Podnetom k vytvoreniu časového vákua môžu byť aj tučné beaty, ktoré vás unášajú a vám je jedno kam. Hlavne ďaleko a preč. A potom sa obzriete a možno zistíte, čo všetko ste prekonali, ako ďaleko ste zašli, koľko máte vlastne rokov a možno aj to, že stále prešľapujete na mieste. Všetko, čo ste zažili, je len a len vaše. Nikto vám to nevezme ani sa nedá replikovať a keby aj, nikdy sa k TOMU nebudú viazať rovnaké zvuky, vône ani ľudia. Hovoriť preto o rovnakých zážitkoch nemožno. A v tom je Journey unikát. Vymyká sa čomukoľvek, čo ste doteraz mali možnosť odohrať, ale stále si necháva hovoriť hra, i keď nejde o presné označenie. Journey je interaktívnym dielom a tretím projektom Thatgamecompany. Dizajnér Jenova Chen potreboval presne šesť rokov na to, aby dokázal povedať obrazom a zvukom, o čo mu ide. O zážitky a emócie. V podstate sa o Journey dá hovoriť iba ako o zážitku, dokonalom interaktívnom zážitku evokujúc spomienky previazané na individuálne životné traumy, radosti i strasti. A reprezentuje aj to, čo by sa stalo, keby sa z hier vytratila hra. Minimalistický prístup TGC úplne popiera to, čomu sa hovorí hlavné menu. Žiaden text, iba Start a vy začínate alebo pokračujete tam, kde ste skončili. Transparentná ovládacia schéma používa iba to najnevyhnutnejšie, aby ste sa s ňou v mikrosekunde zoznámili. Intuitívnosť nepotrebuje tutorial a ani ho tu v tradičnej forme nenájdete. Jediný text, na ktorý narazíte, sú záverečné titulky. Journey komunikuje výhradne hráčskym slovníkom, ktorý je univerzálny, nespolieha sa na žiaden zo svetových jazykov, a čo potrebuje, to vyjadruje zvukom a obrazom. O čom je Journey? Je to vaša životná púť, ktorú zastupuje bezpohlavná červená a v dlhom plášti zahalená postavička. Neviete, prečo je v púšti, prečo nerušene medituje v horúcom piesku a ani to, či má vôbec tvár. Keď ju prvý kontakt s gamepadom vyruší a donútite ju vyraziť smerom k prvej dune, nájazdom kamery sa vám odokryje vyprahnutá púšť zvlnená ako vodná hladina tiahnuc sa k horizontu, na ktorom sa matne rysuje silueta kamenného obra so svetlom na vrchole. Je to cieľ? Mám sa tam dostať ja alebo tá červená postava? Journey je už stará klasika, ktorá debutovala exkluzívne na Playstation 3 v roku 2012. Táto exkluzivita ale už dlho neplatí a štúdio Thatgamecompany vydalo Journey aj na PC prostredníctvom Epicu s novou exkluzivitou. Od vydania Journey na EGS to v júni bude už rok (vyšla tam 6.júna 2019) a na Steame vyjde 11.júna 2020, pričom už má aj svoju stránku na tejto službe. Dostupná je už aj ich predchádzajúca hra Flower, ktorá sa na Steame objavila už minulý rok. Viac informácii o tejto mimoriadnej hre nájdete na www.sector.sk. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Vertigo 99: Hriešnici klamú telom a hororový Until Dawn je mimoriadne hlúpy. Netfl
- Nový film Zuzany Piussi Hlas lesa hovorí o veciach, ktoré nechceme počuť
- Ben Affleck sa po deviatich rokoch vracia do svojej úlohy Účtovníka
- Tretia séria seriálu HBO Pozlátený vek / The Gilded Age, bude uvedená 23. júna na
- Ťapákovci v magickom šate – Rasťo Boroš prinesie poetickú filmovú grotesku Kronika
- Blu-ray nosiče s filmami Alaina Robbe-Grilleta postúpili do finále festivalu klasi
- Biografický film o Nepelovi v réžii Jakuba Červenku je nakrútený. Postprodukcia bu
- Vzniká nová vianočná rozprávka. STVR ju začala nakrúcať na magickom Bojnickom zámk
- Snímka Vtedy v lese v určitých aspektoch pripomína minuloročný dokument Sestry z d
- Film Until Dawn sa od videohry vzdialil do levelu hororového braku