John Wick - unikátny prístup k licencovanej hre podľa filmu |
Vývojári z Bithell Games sa obrátili na tvorcov filmového Johna Wicka a spoločne sa zamerali na aspekty, vďaka ...
Pri titule John Wick si väčšina ľudí predstaví plynulú perfektne vykalkulovanú akciu, ktorá dostala pomenovanie gun-fu. K pocitu herného Johna Wicka sme sa doteraz najviac priblížili pri titule SUPERHOT, v ktorom čas plynie iba vtedy, keď sa sami hýbeme. Kým niektorí ľudia SUPERHOT hrajú improvizačne a dynamicky sa uhýbajú guľkám a strieľajú, iní volia pomalší prístup a pred každým prudkejším pohybom premýšľajú. A práve na taktickejších hráčov sa zamerali vývojári z Bithell Games, ktorí v spolupráci s Lionsgate prinášajú licencovanú stratégiu John Wick Hex. Počas Gamescomu sme si vyskúšali hrateľné demo a producent Ben Andac nám vysvetlil, prečo zvolili žáner, ktorý by väčšine ľudí pri filmovom zabijakovi prvotne nenapadol. Vývojári z Bithell Games sa obrátili na tvorcov filmového Johna Wicka a spoločne sa zamerali na aspekty, vďaka ktorým je akcia s Wickom tak unikátna oproti ostatným filmom. Z akčných scén s Johnom Wickom vám preto padá sánka, lebo jeho postava má všetky svoje pohyby dôkladne premyslené. Každý krok má vopred dôkladne rozanalyzovaný a práve preto pri ich vykonaní vyzerá tak profesionálne. Tomuto vás chcú vývojári naučiť v John Wick Hex. Tento rytmický tanec so strelnými zbraňami je možný len ak ovládate jeho kroky. Keby vás hra postavila do úlohy Johna Wicka, v ktorej by ste sa museli učiť strieľať, robiť kombá a uhýbať sa, už by ste neboli John Wick, ale skôr jeho neohrabaný učeň. Na to, aby zachovali esenciu Johna Wicka, sa preto vývojári okamžite rozhodli odkloniť od 1st person a 3rd person akcie a presunuli sa na pohľad zhora, pohyb limitovaný na jednotlivé dlaždice a výrazne strategický aspekt. V tejto hre si nebudete raziť cestu cez nepriateľov ako bojový stroj. Je potrebné sa pozerať spoza rohov, všímať si všetky dvere v priestore ako potenciálne úniky aj vstupy pre nepriateľov a vziať do úvahy aj ich stav – ktorý nepriateľ vystrelí ako prvý, ktorý má na nás najväčší dosah a ktorého sa najľahšie zbavíme. Na všetky tieto akcie vývojári vymysleli akúsi časovú os na vrchu obrazovky, ktorá zobrazuje dĺžku trvania pohybov vašich nepriateľov aj Johna Wicka. Nejde však o ťahovú hru ako XCOM. Každá akcia vás stojí určitý úsek času, pričom niektoré pohyby sú časovo náročnejšie ako iné. V hre preto nečakáte, čo urobí nepriateľ, ale doslova s jeho akciou počítate. Jeden krok, skrčenie, nabitie zbrane, výstrel - všetko vám zaberie určitý čas a na časovej osi môžete vidieť, čo stihne medzitým urobiť nepriateľ a vďaka ukazovateľom viete predvídať, čo sa stane a čo sa vám oplatí urobiť. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Vertigo 99: Hriešnici klamú telom a hororový Until Dawn je mimoriadne hlúpy. Netfl
- Nový film Zuzany Piussi Hlas lesa hovorí o veciach, ktoré nechceme počuť
- Ben Affleck sa po deviatich rokoch vracia do svojej úlohy Účtovníka
- Tretia séria seriálu HBO Pozlátený vek / The Gilded Age, bude uvedená 23. júna na
- Ťapákovci v magickom šate – Rasťo Boroš prinesie poetickú filmovú grotesku Kronika
- Blu-ray nosiče s filmami Alaina Robbe-Grilleta postúpili do finále festivalu klasi
- Biografický film o Nepelovi v réžii Jakuba Červenku je nakrútený. Postprodukcia bu
- Vzniká nová vianočná rozprávka. STVR ju začala nakrúcať na magickom Bojnickom zámk
- Snímka Vtedy v lese v určitých aspektoch pripomína minuloročný dokument Sestry z d
- Film Until Dawn sa od videohry vzdialil do levelu hororového braku