Režisér filmu Kong: Skull Island považuje istý druh hier za umenie |
Diskusia o tom, či môžu byť hry považované za umenie alebo nie, bola obohatená o veľmi vášnivý názor režiséra Jordana Vogt-Robertsa, ktorý je zodpovedný za nedávno

Diskusia o tom, či môžu byť hry považované za umenie alebo nie, bola obohatená o veľmi vášnivý názor režiséra Jordana Vogt-Robertsa, ktorý je zodpovedný za nedávno uvedený film Kong: Skull Island. Ten v najnovšom rozhovore hovoril o príprave filmu Metal Gear po boku Hidea Kojimu a tiež priznal veľkú lásku k hrám až do takej miery, že estetický pocit z hier ovplyvnil aj jeho nedávno uvedeného Konga. Vogt-Roberts vysvetlil, že vždy hľadá v hrách mimoriadne zážitky, kde spomenul tituly ako Zelda, Ico, The Last Guardian, Kojimove hry a tiež indie záležitosti Firewatch, Inside, Journey a Gone Home. Tiež dodal, že absolútne nepochybuje o tom, že takéto hry sú skutočným umením. „Chcem vidieť len veci, ktoré prinášajú niečo nové. Je pre mňa naozaj ťažké vyzdvihnúť Call of Duty alebo niečo podobné a proste to hrať. Milujem Arkham Asylum, ale je pre mňa ťažké vyzdvihnúť pokračovanie niečoho, pri čom máte pocit, že to neprinieslo nič nové, aj keď sa priznám, že vždy vyzdvihujem novú Zeldu a nový Metroid. Zatiaľ som nehral Breath of the Wild, pretože som to časovo nestíhal a potrebujem si zaobstarať Switch, no v mojom živote sú určité veci, ktoré považujem za dôležité, pričom staré Nintendo záležitosti spadajú do tejto kategórie - Zelda a Metroid obzvlášť. Vždy tieto kúsky vyzdvihnem, no inak je pre mňa naozaj ťažké venovať veľa času niečomu, pri čom mám pocit, že svoju formu umenia neposúva žiadnym spôsobom dopredu. Od Ica, cez Shadow of the Colossus, až po The Last Guardian ma teší fakt, že takéto hry môžeme považovať za umenie hneď od ich úvodu. Dúfam, že tieto hry prinášajú dostatočný zisk a že spoločnosti vidia ich skutočnú hodnotu v zábavnom priemysle, ktorá presadzuje ich umeleckú formu a tlačí ju vpred. Vždy mám obavy, pretože často pri každom úspešnom príbehu počujete hromadu hororových správ o nezávislej indie spoločnosti, ktorá krachla skôr, než svoju nádejnú hru stihla vôbec vydať. Skutočnosť, že sa niekto dokáže vôbec opýtať, či môžeme považovať hry za umenie, ma zaráža. Vtedy sa chcem na toho človeka pozrieť a reagovať slovami - Na*er si, na*er si za to, že si sa to vôbec dokázal opýtať,“ hovorí Jordan Vogt-Roberts. Čo sa týka Metal Gear filmu, zatiaľ nemáme veľa nových informácií ani podrobností, no vieme, že Solid Snake a jeho odkaz sú pre režiséra Konga skutočne dôležité. V prípade nových podrobností vás budeme, samozrejme, informovať. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Zlaté glóbusy 2026: Kompletný zoznam nominácií. Najväčší úspech majú filmy One Bat
- Kino Lumiere exkluzívne uvedie monumentálny film Satanské tango režiséra Bélu Tarr
- Filmové prekvapenie na koniec roka. Dráma Die My Love vám nedá vydýchnuť. Podcast
- Edison Filmhub - nové kino a kaviareň v centre Bratislavy ponúkne dve kinosály s k
- Môže sa algoritmus mýliť? Tak dokáž svoju nevinu, inak zomrieš. Čas beží. Nový sci
- Manželstvo na obrúsku, rozvod na tanieri - komédia Keď sa zhasne s Tomášom Maštalí
- Česko-slovenská komédia Dream Team je inšpirovaná veľkou športovou kauzou XI. letn
- Jar prinesie na Voyo nové tituly a výnimočné príbehy, ktoré zarezonujú: Metóda Mar
- STVR uvedie na Štedrý večer novú pôvodnú vianočnú rozprávku Čáry-máry
- Vianočná nádielka animákov. Do kín prichádza Santa je offline aj Kráľ kráľov
























