Režisér filmu Kong: Skull Island považuje istý druh hier za umenie |
Diskusia o tom, či môžu byť hry považované za umenie alebo nie, bola obohatená o veľmi vášnivý názor režiséra Jordana Vogt-Robertsa, ktorý je zodpovedný za nedávno

Diskusia o tom, či môžu byť hry považované za umenie alebo nie, bola obohatená o veľmi vášnivý názor režiséra Jordana Vogt-Robertsa, ktorý je zodpovedný za nedávno uvedený film Kong: Skull Island. Ten v najnovšom rozhovore hovoril o príprave filmu Metal Gear po boku Hidea Kojimu a tiež priznal veľkú lásku k hrám až do takej miery, že estetický pocit z hier ovplyvnil aj jeho nedávno uvedeného Konga. Vogt-Roberts vysvetlil, že vždy hľadá v hrách mimoriadne zážitky, kde spomenul tituly ako Zelda, Ico, The Last Guardian, Kojimove hry a tiež indie záležitosti Firewatch, Inside, Journey a Gone Home. Tiež dodal, že absolútne nepochybuje o tom, že takéto hry sú skutočným umením. „Chcem vidieť len veci, ktoré prinášajú niečo nové. Je pre mňa naozaj ťažké vyzdvihnúť Call of Duty alebo niečo podobné a proste to hrať. Milujem Arkham Asylum, ale je pre mňa ťažké vyzdvihnúť pokračovanie niečoho, pri čom máte pocit, že to neprinieslo nič nové, aj keď sa priznám, že vždy vyzdvihujem novú Zeldu a nový Metroid. Zatiaľ som nehral Breath of the Wild, pretože som to časovo nestíhal a potrebujem si zaobstarať Switch, no v mojom živote sú určité veci, ktoré považujem za dôležité, pričom staré Nintendo záležitosti spadajú do tejto kategórie - Zelda a Metroid obzvlášť. Vždy tieto kúsky vyzdvihnem, no inak je pre mňa naozaj ťažké venovať veľa času niečomu, pri čom mám pocit, že svoju formu umenia neposúva žiadnym spôsobom dopredu. Od Ica, cez Shadow of the Colossus, až po The Last Guardian ma teší fakt, že takéto hry môžeme považovať za umenie hneď od ich úvodu. Dúfam, že tieto hry prinášajú dostatočný zisk a že spoločnosti vidia ich skutočnú hodnotu v zábavnom priemysle, ktorá presadzuje ich umeleckú formu a tlačí ju vpred. Vždy mám obavy, pretože často pri každom úspešnom príbehu počujete hromadu hororových správ o nezávislej indie spoločnosti, ktorá krachla skôr, než svoju nádejnú hru stihla vôbec vydať. Skutočnosť, že sa niekto dokáže vôbec opýtať, či môžeme považovať hry za umenie, ma zaráža. Vtedy sa chcem na toho človeka pozrieť a reagovať slovami - Na*er si, na*er si za to, že si sa to vôbec dokázal opýtať,“ hovorí Jordan Vogt-Roberts. Čo sa týka Metal Gear filmu, zatiaľ nemáme veľa nových informácií ani podrobností, no vieme, že Solid Snake a jeho odkaz sú pre režiséra Konga skutočne dôležité. V prípade nových podrobností vás budeme, samozrejme, informovať. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Zbormajster, Duchoň, Zbaľ sa a uteč, Perla či Dokonalá zhoda. Vybrali sme kino fil
- Stream novinky: Untamed, Catalog, Wall to Wall, Superstar, Delirio ...
- Superman od Jamesa Gunna je ľahký, farebný blockbuster, ale vopred spoznajte posta
- Kino Lumiere si spomenie na Deža Ursinyho, uvedie jeho posledný film Času je málo
- Nový film Gloria!: Hudobná revolúcia, ktorá prepísala dejiny
- 51. Letnú filmovú školu zahájí Karavan. V slovenskej premiére ho uvedie 20. ročník
- Druhá séria populárneho seriálu Poker Face (Kamenná tvár) štartuje 17. júla exkluz
- Telo bez hraníc: Začni žiť lepšie hneď teraz. Chris Hemsworth sa vydáva na ďalšiu
- Začína sa nakrúcanie nového seriálu Harry Potter
- Akcia Monaco - trpká etuda domácich dejín, ktorú ale zrejme oblúkom obídu práve tí