Filmy z Cannes dorazia na Slovensko |
Na najvýznamnejšom filmovom festivale sveta boli včera udelené ceny. Tú najvyššiu, Zlatú palmu, si po druhýkrát v kariére získal osemdesiatročný klasik britského sociálneho realizmu Ken Loach za svoj

Na najvýznamnejšom filmovom festivale sveta boli včera udelené ceny. Tú najvyššiu, Zlatú palmu, si po druhýkrát v kariére získal osemdesiatročný klasik britského sociálneho realizmu Ken Loach za svoj film Ja, Daniel Blake. Spoločnosť Film Europe ho v predpremiére uvedie v sekcii Be2Can starter na Art Film Feste v Košiciach. Príbeh starnúceho stolára Daniela Blakea, ktorý sa po infarkte ocitne vinou necitlivo nastaveného sociálneho systému v zložitej životnej situácii, si získal porotu vedenú Georgeom Millerom kombináciou prostej výpovede a vyhroteného politického apelu. „Ide o prekvapivého, avšak zaslúženého víťaza. Já, Daniel Blake má veľmi súčasnú tému, jasné posolstvo, a pritom zostáva veľmi civilný. Je nám veľkou cťou, že ho prinesieme do českej a slovenskej distribúcie“, hovorí riaditeľ spoločnosti Film Europe Ivan Hronec. KINEMAVIDEO3932. Film bude po Art Film Feste v Košiciach uvedený v rámci festivalu Be2Can v októbri 2016, kde bude patriť k vrcholom programu. Dramaturgovia Be2Can Aleš Stuchlý a Vít Schmarc dodávajú: „Žijeme vo svete, kde film údajne stráca svoju moc meniť veci k lepšiemu. Loach je nesmierne konzistentnou ukážkou húževnatosti filmára, ktorý nikdy boj za spravodlivejšiu spoločnosť nevzdal. Já, Daniel Blake je jeho najlepší film minimálne od roku 2006. Vyvolá iste debatu o vzťahu umenia a politického apelu, ale pre nás patrí k pozoruhodným udalostiam tohtoročného festivalu. Je to film rovnakou mierou relevantný ako pôsobivý.“ Film Europe priváža z Cannes i ďalšie pozoruhodné tituly. Už dávnejšie avizovaný horor o smrtiacej kráse Neon Demon (r. Nicolas Winding Refn, distribučná premiéra október 2016), subtílnu rodinnú drámu Po búrke (r. Hirokazu Koreeda), tradične veľmi kvalitnú „sociálnu detektívku“ bratov Dardennovcov Neznáme dievča a svojrázny horor o prebudení ženskej zmyselnosti Raw (r. Julia Ducournau). Túto zostavu obohatila počas festivalu brilantná rumunská dráma Sieranevada (r. Cristi Puiu) o vyhrotenom rodinnom stretnutí, ktoré reflektuje univerzálne problémy post-sovietskeho bloku (festivalová premiéra na Be2Can 2016) a jeden z najkontroverznejších filmov canneskej súťaže Staying Vertical (r. Alain Guiarudie), ktorý rozčeril úvod festivalu šokujúcou otvorenosťou výpovede o autorskej a otcovskej kríze. Skutočným klenotom bude nemecká komediálna dráma Toni Erdmann režisérky Maren Ade, ktorá patrila počas celého festivalu k najväčším favoritom na Zlatú palmu, nakoniec sa však musela uspokojiť s cenou kritikov FIPRESCI. Jednohlasne nadšené recenzie, spontánne potlesky počas projekcií, rekordné hodnotenia 3.7/4 v prestížnej kritickej tabuľke Screen Daily – Toni Erdmann bol prvotriednou senzáciou festivalu v Cannes. „S veľkou radosťou ho tak ponúkneme našim divákom ako polemiku s rozhodnutím poroty a zároveň ako film, ktorý s nevídanou suverénnosťou uzatvára priepasť medzi tzv. artovým filmom a filmom prístupným pre široké publikum,“ dodáva Ivan Hronec. Film Toni Erdmann bude uvedený na tohtoročnom festivale v Karlových Varoch, na Slovensku bude uvedený aj v rámci Be2Can 3 v októbri 2016. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Streamovacie novinky: Andor 2, Keď život chutí, All Of Us Strangers, Pearl, Bullet
- Vertigo 99: Hriešnici klamú telom a hororový Until Dawn je mimoriadne hlúpy. Netfl
- Nový film Zuzany Piussi Hlas lesa hovorí o veciach, ktoré nechceme počuť
- Ben Affleck sa po deviatich rokoch vracia do svojej úlohy Účtovníka
- Tretia séria seriálu HBO Pozlátený vek / The Gilded Age, bude uvedená 23. júna na
- Blu-ray nosiče s filmami Alaina Robbe-Grilleta postúpili do finále festivalu klasi
- Ťapákovci v magickom šate – Rasťo Boroš prinesie poetickú filmovú grotesku Kronika
- Biografický film o Nepelovi v réžii Jakuba Červenku je nakrútený. Postprodukcia bu
- Vzniká nová vianočná rozprávka. STVR ju začala nakrúcať na magickom Bojnickom zámk
- Snímka Vtedy v lese v určitých aspektoch pripomína minuloročný dokument Sestry z d