BAD COMPANY

BAD COMPANY

článok



O FILME:

Idea filmu Bad Company pochádza z konca 80. rokov. Podľa producenta Jerryho Bruckheimera, najťažšie pri celej výrobe filmu je napísanie kvalitného scenára. "Človek má kopu nápadov," hovorí Bruckheimer, "no vzájomne ich skĺbiť do fungujúcej, zaujímavej predlohy, to vyžaduje veľa času a citu pre detail, o to viac, ak je to komédia. Až keď scenár funguje, začneme si klásť otázku, koho obsadíme a kto to bude nakrúcať a pritom možno vlastnými nápadmi doplní to, čo už je na papieri."

Bad Company Bad Company Bad Company

 

"Bol to rozhodne skvelý Jerryho nápad, obsadiť Anthonyho Hopkinsa a Chrisa Rocka. Ponuke spolupracovať s nimi dvoma plus s Jerrym, som nedokázal odolať," spomína režisér Joel Schumacher, v ktorého filmografii nájdeme také filmy, ako Batman Forever, Voľný pád alebo Hráči so smrťou.

"Toto je projekt, ktorý čakal na šťastnú konfiguráciu hviezd, takých ako Anthony (Hopkins), Chris (Rock) a Joel (Schumacher)," vysvetľuje producer Jerry Bruckheimer, ktorého filmy dosiahli celosvetové tržby vyše 12 miliárd dolárov, a ktorý sa svojimi hitmi ako Top Gun, Armageddon, Con Air, Skala, Pearl Harbor, Policajt z Beverly Hills či Black Hawk Down stal priekopníkom akčného žánru.

"Som presvedčený, že sa nám podarilo úspešne skombinovať komediálny talent Chrisa Rocka a herecké schopnosti Anthonyho Hopkinsa a vytvoriť tak nevšedný film," pokračuje Bruckheimer.

"Bad Company je čistokrvný akčný film," dodáva Schumacher. "Nerád by som tvrdil, že ide o typický buddy film (hollywoodske slangové označenie filmov, v ktorých vystupuje dvojica policajtov či agentov - príklad: Smrtonosná zbraň, 48 hodín, Čierny dážď, Sedem) v tradičnom zmysle slova, pretože tie postavy sú všetko iné, len nie kamoši. Už len obsadenie Hopkinsa a Rocka naznačuje, že pôjde o niečo iné; táto dvojica je až príliš nerovná. Myslím si, že čo sme vytvorili, prekonáva hranice žánrov, že je to niečo, čo tu ešte nebolo."

Agent Oakes a Kevin Pope sú dvoma vysoko postavenými agentmi CIA, ktorí sa už dlhší čas usilujú zabrániť, aby sa do nesprávnych rúk dostala kufríková atómová bomba. Jediný spôsob, ako sa im to môže podariť, je predstierať, že sú potenciálnymi kupcami. Kevin Pope sa vydáva za pražského obchodníka so starožitnosťami Michaela Turnera a získava si dôveru ruského kšeftára Adrika Vasa. Pope predstaví Vasovi Oakesa, ktorý sa zasa vydáva za mimoriadne bohatého záujemcu o kúpu.

Kevin Pope je mimoriadne nadaný, elegantný a zdanlivo primladý na špičkového agenta. Vyrástol v adoptívnej rodine, ktorá patrila k horným desaťtisíc, a venovala mu všetku lásku. Stal sa dobre vychovaným príslušníkom elity, absolventom súkromnej strednej školy a prestížnej univerzity, ktorý sa do CIA dostal rovno z Námornej akadémie. K Oakesovi ho viaže pevné priateľstvo. Ten ho má rád ako vlastného syna. Uprostred rozohranej partie však tragicky prichádza o život.

Oakes je špičkovým veteránom medzi agentmi CIA. Je vdovcom a má pocit, ako keby sa bol po druhýkrát oženil so svojou profesiou. Aj napriek svojej zdanlivo tvrdej škrupine mu nie je vzdialený súcit.
Kevina zavraždia len deväť dní pred dohodnutým predajom kufríkovej bomby. Práve on bol jedinou osobou, ktorej Vas dôveruje. CIA naplánuje vyhľadať Kevinovho blíženca menom Jake. Dvojičky boli oddelené bezprostredne po narodení a na Oakesovi je teraz, aby zistil, či je Jake schopný vkĺznuť do Kevinovej úlohy a pomôcť dokončiť misiu.

Jake je tiež inteligentný, akurát na úplne odlišnej úrovni - na úrovni ulice. Na rozdiel od svojho brata Kevina totiž Jake strávil detstvo putovaním z jednej pestúnskej rodiny do inej. To bola jeho škola života, vďaka ktorej je oveľa prefíkanejší, než sa Oakes spočiatku domnieva. Jake žije v New Yorku a pretĺka sa ako dokáže - hrá šach o peniaze v parku, kšeftuje so vstupenkami na športové podujatia, v noci pracuje ako klubový DJ. Je zaľúbený do svojej priateľky Julie, ktorá pracuje ako pomocná sestra v nemocnici. Najviac ich trápi nedostatok finančných prostriedkov. Julie chce odísť do Seattlu za lepším zamestnaním, no Jake o tom nechce ani počuť.

"Asi neexistuje nič, čo by Jake mohol očakávať menej, ako že ho vyhľadajú agenti CIA," hovorí Schumacher. "CIA dodržiava zásady prísnej konšpirácie. Nepovedia mu pravdu o smrti jeho brata a nepovedia mu nič ani o povahe jeho misie a jej účele. Jednoducho pred neho posunú balík peňazí. Stotisíc dolárov v hotovosti. Jake prijíma, no dopustí sa chyby: domnieva sa totiž, že kedykoľvek bude môcť vycúvať."

Samozrejme, pri toľkých záujemcoch o kufríkovú bombu je pochopiteľné, že veci nejdú úplne podľa plánu. Aj keď sú naši dvaja hrdinovia celý čas istení ďalšími agentmi, v rozhodujúcej chvíli sú odkázaní jeden na druhého. A v takej situácii sa odhaľujú charaktery.

Bad Company Bad Company Bad Company

O PRODUKCII:

"Keď pracujete s Jerrym, máte všetku možnú podporu a môžete sa pokojne sústrediť na režírovanie, bez toho, aby ste sa museli starať o produkčné záležitosti," pochvaľuje si Schumacher. "Jerry úprimné ľúbi filmárčinu a to sa prejavuje vo všetkom, čo robí. Už predtým som pracoval s niektorými ľuďmi z Jerryho tímu, a verte mi - sú najlepší z najlepších."

"Náš príbeh sa odohráva v New Yorku i v Prahe," hovorí Schumacher o samotnom nakrúcaní. "Praha je akousi križovatkou a miestom stretnutí. Navyše je to jedno z najkrajších miest sveta. Veľa scén bolo pôvodne podľa scenára naplánovaných v interiéroch, ale keď sme sa ocitli v Prahe, uvedomili sme si, že keď už sme tam, tak prečo nevyužiť tie scenérie? Podarilo sa nám napríklad získať povolenie nakrúcať v kopule Národného divadla, kde pred nami nevstúpila noha filmára."

"Praha je mestom mostov," pokračuje Schumacher. "A Karlov most je jedným z najkrajších na svete. Ľudia z celého sveta tam prichádzajú, len aby sa po ňom prešli. Tiež som sa rozhodol využiť scenériu Streleckého ostrova. Normálne sa tam nedostanete autom, ale vo filme je všetko možné."

"Praha je nádherná," prízvukuje Chris Rock. "Pripomína mi New Orleans, ale bez jeho kuchyne."
V apríli, po mesiaci nakrúcania v New Yorku, sa štáb presunul do Prahy. Z technických a itinerárových dôvodov sa v Prahe nakrúcali aj niektoré interiérové sekvencie, ktoré sa odohrávajú v Spojených štátoch.
"V rámci filmu sa Julie v Prahe neobjaví," hovorí Kerry Washington, predstaviteľka Hayesovej priateľky. "Ale keďže niektoré newyorské interiéry sa nakrúcali v Prahe, paradoxne som musela odcestovať do Prahy tiež, aj keď vo filme nevytiahnem päty z New Yorku."

Produkcia zamestnala niekoľko expertov ako konzultantov, aby zabezpečila bezpečnosť hercov a dôveryhodnosť príbehu.

"Oslovili sme pár veteránov CIA, ktorí si preštudovali scenár a tiež chodili na pľac, kde sa po týždni striedali," spomína Schumacher. "Starali sa o to, aby všetko bolo autentické a presné, ako sa len dalo. Toto by CIA nikdy neurobila, hovorili. Alebo: Takto by to robila CIA. Napríklad nás naučili, že CIA nikdy nevymieňa bombu za peniaze na tom istom mieste. Všetko sa robí cez počítač a cez ľudí na dvoch rôznych miestach, a tak sa nemôže stať, že jedna strana podrazí druhú. Takže sme zmenili scenár, aby odzrkadľoval túto taktiku. Niekedy ale filmár musí dať prednosť príbehu pred autenticitou."

Bad Company Bad Company Bad Company

O ÚČINKUJÚCICH:

ANTHONY HOPKINS (Gaylord Oakes) - Narodil sa na Silvestra roku 1938 v rodine waleského pekára. Od sedemnástich rokov hral v ochotníckom divadle pri YMCA a rozhodol sa, že bude hercom. Ako výnimočne nadaný mladík získal štipendium na Welsh College of Music & Drama v Cardiffe. Po základnej vojenskej službe, v roku 1960, ho Sir Laurence Olivier, riaditeľ Národného divadla Old Vic pozval na konkurz a ponúkol mu angažmán. Pod Olivierovou taktovkou Hopkins zažiaril napríklad v inscenácii Strindbergovho Tanca smrti. V roku 1967 debutoval vo filme, úlohou Richarda Levie srdce vo filme Lev v zime (The Lion in Winter), po boku Petera O'Toole a Katharine Hepburn. Film získal Oscara v kategórii Najlepší film. Od tej chvíle sa už mimoriadne disponovaný herec nezastavil. Okrem stelesnenia hlavných úloh vo významných a ocenených filmoch (Bunker, Sloní muž, Príliš vzdialený most, Bounty, Mlčanie jahniat, Súmrak dňa, Howard's End, Amistad, Legenda o vášni, Zoznámte sa s Joe Blackom, Dracula, Prežiť Picassa, Nixon, Hannibal a desiatkach ďalších) je Anthony Hopkins aj jedným z najvýznamnejších divadelných hercov a doma sa cíti predovšetkým v shakespearovskom a inom klasickom repertoári (Antonius a Kleopatra, Kráľ Lear). Ako režisér debutoval roku 1995 filmom August, adaptáciou Čechovovho Uja Váňu, v ktorom si nielen zahral hlavnú úlohu Váňu, ale aj skomponoval filmovú hudbu. Od roku 2000 je Anthony Hopkins občanom USA.

CHRIS ROCK (Jake Hayes/Kevin Pope) - vyrástol v Brooklyne a vyznával dva idoly: pästiara Sugar Raya Leonarda a komika Eddieho Murphyho. Napokon sa rozhodol využiť svoje komické nadanie a stať sa hercom. Začal ako zabávač v kluboch a v roku 1989 sa stal členom tímu v USA nesmierne populárnej TV show Saturday Night Live. Popritom hosťoval v obdobnom programe spoločnosti Fox, In Living Color. Rockovým filmovým debutom bol film Policajt z Beverly Hills II, kde si zahral s Eddiem Murphym. Medzi jeho ďalšie úspešné filmy patrí New Jack City, Dogma, Smrtonosná zbraň 4, Dr. Doolittle a AI.

GARCELLE BEAUVAIS-NILON (Nicole, reportérka CNN) - narodila sa na Haiti, no vo veku sedem rokov sa jej rodina presťahovala do USA. Vyrástla v Massachusetts, kým sa nepresťahovala do Miami, kde debutovala v nevšedne populárnom televíznom seriáli Miami Vice. Podporovaná priateľmi a rodinou sa stala vo veku 17 rokov modelkou. Jej tvár i postavu bolo možné vidieť v reklamách a katalógoch. Aj napriek hereckým ambíciám sa po štúdiách stala hovorkyňou spoločnosti Neutrogena. Až v roku 1991 u nej láska k herectvu definitívne zvíťazila a tak sa sťahovala do Los Angeles, aby začala novú kariéru. Okrem iného stelesnila hlavnú úlohu v televíznom seriáli Modelky a vo filme Divoký, divoký Západ.

PETER STORMARE (Adrik Vas) - Svoju kariéru začal v rodnom Švédsku, kde sa stal členom Kráľovského národného divadla a kde 11 rokov pod vedením režiséra Ingmara Bergmana vytváral úlohy v takých klasických kusoch, ako Kráľ Lear, Hamlet, Slečna Júlia či Dlhá cesta dňa do noci. V roku 1990 sa stal umeleckým riaditeľom divadla The Globe v Tokyu a režíroval predstavenia ako Hamlet, Sen noci svätojánskej, Komédia omylov atď. Bergman ho obsadil aj do svojho slávneho filmu Fanny a Alexander. Režisérsky post si Stormare pohostinsky vyskúšal aj v Londýne a New Yorku. V lete 1993 sa presťahoval do New Yorku, kde hral v hre Rasputin, a kde si ho všimli filmári bratia Coenovci. Ponúkli mu úlohu vo filme Fargo, za ktorú ho nominovali na MTV Movie Award. Potom ešte hral v ďalšom filme bratov Coenovcov, Veľký Lebowski. Pod réžijným vedením Joela Schumachera hral vo filme 8MM a tiež sa objavil v úlohe ruského kozmonauta vo filme Armageddon, produkovanom Jerrym Bruckheimerom. Medzi jeho ďalšie filmy patria Jurský Park: Stratený svet, Girl 6, Tanečnica v tme, Million dollar hotel a veľa ďalších. Najnovšie hrá vo vojnovom veľkofilme Windtalkers. Popri svojom úspechu v USA Stormare pokračuje vo svojej hereckej práci aj v rodnom Švédsku. Hral titulnú úlohu v škandinávskom thrilleri Hamilton, ktorý zlomil rekordy návštevnosti v Švédsku a Nórsku. Peter Stormare žije so svojou ženou v Kalifornii.

O TVORCOCH:

JOEL SCHUMACHER (réžia) - Narodil sa a vyrástol v New Yorku. Tu študoval dizajn na známej Parsons School of Design. Svoju kariéru v zábavnom priemysle začal ako art director v televíznej reklame a potom sa stal kostýmovým výtvarníkom, okrem iného aj v takých pamätných filmoch, ako Spáč alebo Interiéry režiséra Woodyho Allena. Neskôr sa dal na písanie scenárov a okrem iného napísal predlohu pre filmový hit Car Wash. Jeho režijným debutom bol televízny film The Virginia Hill Story s Dyan Cannon v titulnej úlohe a s Harveym Keitelom v úlohe gangstra Bugsyho Siegela. V roku 1988 režíroval v Chicagu úspešné divadelné predstavenie hry Davida Mameta Speed the Plow. V nasledujúcich rokoch nakrútil priehrštie filmov, z ktorých všetky sa stali kasovými hitmi. Za všetky spomeňme len St. Elmo's Fire, The Lost Boys, Hráči so smrťou (Flatliners), Zomrieť mladý (Dying Young) (obidva pomohli k raketovému štartu herečke Julii Roberts), a tiež kontroverzný thriller Voľný pád (Falling Down), ktorý upozornil na dovtedy utajené rozmery hereckého talentu Michaela Douglasa. V roku 1999 Schumacher nakrútil thriller 8MM s Nicolasom Cage v hlavnej úlohe a tiež Flawless s Robertom De Niro a Philipom Seymour Hoffmanom. V súčasnosti nakrúca film Veronica Guerin, založený na skutočnom príbehu dublinskej novinárky, zavraždenej pre svoje investigatívne reportáže o Írskom podsvetí, s Cate Blanchett v úlohe Guerinovej.

JERRY BRUCKHEIMER (produkcia) - patrí k najúspešnejším filmovým producentom všetkých čias. Začal v reklamnej branži vo svojom rodnom Detroite a už tu sa prejavila jeho záľuba v rozprávaní príbehov. Američania si iste pamätajú jeho reklamný spot pre vozy značky Pontiac, šesťdesiatsekundovú paródiu na film Bonnie a Clyde. Vtedy 23-ročného producenta angažovala reklamná agentúra BBD&O a poslala ho do New Yorku. Päť rokov strávených na Madison Avenue mu dodalo odvahy a sebavedomia, a tak sa ani nie tridsaťročný rozhodol dobyť Hollywood. To sa mu podarilo hneď na začiatku, filmom Americkým Gigolo, s Richardom Gere. Vzápätí nasledoval ďalší hit, a to Flashdance. Film utŕžil 100 miliónov dolárov len v Spojených štátoch a spojil ho s producentom Donom Simpsonom. Toto spojenectvo trvalo celých štrnásť rokov, až do Simpsonovej predčasnej smrti. Medzi najvýznamnejšie Bruckheimerove filmy patria (okrem množstva iných): Policajt z Beverly Hills, Top Gun, Skala, Con Air, Armageddon, 60 sekúnd, Coyote Ugly, Pearl Harbor či Black Hawk Down.

TREVOR RABIN (hudba) - sa narodol v juhoafrickom Johannesburgu. Študoval klavír a dirigovanie, no jeho nástrojom sa stala gitara. Založil skupinu Rabbit, ktorá sa stala najpopulárnejším juhoafrickým súborom. Po odchode do Londýna sa stal členom skupiny Manfred Mann's Earth Band, s ktorou nakrútil album Chance. V roku 1983 sa stal členom obnovenej legendárnej skupiny Yes, s ktorou nakrútil niekoľko mimoriadne úspešných albumov a megahit Owner Of A Lonely Heart. Po odchode z Yes sa začal intenzívne venovať filmovej hudbe a s Jerrym Bruckheimerom spolupracobval už na filmoch 60 sekúnd, Armageddon, Con Air a Enemy of the State. Aj so svojou rodinou žije v Los Angeles.





autor press kit 9.7.2002
  • Bad Company (07.08.2002 2:32:45)
  • Meno:
    ODOSLAŤ
    :)

    Žáner: Akcia/Komédia
    Minutáż˝: 116 min
    Krajina: USA
    Rok výroby: 2002
    Homepage www

    Premiéra:
    Premiéra SK:
    0 z 10
    0 z 10
    FILMOVÉ PREMIÉRY
    13.1 |
    hodnotenie 7/10
    13.1 |
    hodnotenie 8/10
    20.1 |
    20.1 |
    20.1 |
    hodnotenie 7/10
    20.1 |
    hodnotenie 9/10
    20.1 |
    hodnotenie 6/10
    27.1 |
    hodnotenie 6/10
    27.1 |
    27.1 |
    NAJČÍTANEŠIE
    |DON'T LOOK UP
    4
    hodnotenie 8/10
    |MATRIX RESURRECTIONS
    5
    hodnotenie 6/10
    |SPIDER-MAN: BEZ DOMOVA
    0
    hodnotenie 9/10
    |NAJHORŠÍ ČLOVEK NA SVETE
    0
    hodnotenie 8/10
    |KINGSMAN: PRVÁ MISIA
    0
    hodnotenie 8/10
    |SPENCER
    1
    hodnotenie 6/10
    |SILENT NIGHT
    0
    hodnotenie 6/10
    |THE LOST DAUGHTER
    0
    hodnotenie 8/10
    FILMOVÉ NOVINKY
    REBRÍČEK SK
    01 |
    návšt. 28880
    02 |
    návšt. 11549
    03 |
    návšt. 1422
    04 |
    návšt. 902
    05 |
    návšt. 701
    06 |
    návšt. 863
    07 |
    návšt. 550
    08 |
    návšt. 598
    09 |
    návšt. 443
    10 |
    návšt. 214
    REBRÍČEK US
    01 |
    $30,0 mil.
    02 |
    $20,1 mil.
    03 |
    $8,0 mil.
    04 |
    $2,3 mil.
    05 |
    $2,2 mil.
    06 |
    $1,6 mil.
    07 |
    $1,6 mil.
    08 |
    $0,942 mil.
    09 |
    $0,883 mil.
    10 |
    $0,823 mil.
    SOCIÁLNE SIETE
    KOMENTÁRE
    Kinema.sk - filmy, seriály

    sector logo
    network
    ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2022 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk