VO ŠTVORICI PO OPICI 3

VO ŠTVORICI PO OPICI 3

4.0

Partičke, ktorá je večne vo štvorici bez jedného a vždy po opici s pamäťovým oknom, definitívne odzvonilo. Režisér Todd Phillips sa rozhodol nepokúšať šťastenu naklonenú upadajúcemu vkusu publika a americký Hangover III definitívne ukončuje rozžúrovanú trilógiu Vo štvorici po opici.

Opäť sledujeme banálnu zápletku a bezhraničné chlapské kamarátstvo. No ak v jednotke námet pôsobil sviežo a dynamicky, tak bangkokská dvojka prešla cez námetový kopirák a, našťastie, v závere trilógie si režisér doprial „sypať vtipy“ mimo poopičný údes. Dnes sa nikto nežení, dnes zomrel Alanovi tatko. Phil (Bradley Cooper), Stu (Ed Helms) a Doug (Justin Bartha) mu chcú pomôcť od prepadávania sa do psychopatickej nevyspytateľnosti (Alan už dlhšiu dobu odmieta brať svoje lieky). Na ceste do liečebne všetkým štyrom zhatí plány zlovestný boháč Marshall (John Goodman) a k slovu sa prihlási krádež jeho zlatých tehál, za ktorou nestojí nik iný ako hyperneurotický Mr. Chow (Ken Jeong).

Vo štvorici po opici 3 Vo štvorici po opici 3

Za komediálnosť trojky znova zodpovedá predovšetkým Alan (Zach Galifianakis) a jeho rozkošná neokrôchanosť v názoroch či pohyboch. V tesnom závese mu dýcha na krk Mr. Chow s kokaínom vybičovanou výbušnosťou. Zvyšok protagonistov spracúva Alanove a Chowove výstrelky zodpovedajúcim spôsobom nechápavcov, aby Phillips naplnil osvedčenú hangoverovskú gagovú mustru. No už v úvode pochopíme, že prízemným vtipkovaním na margo odťatej žirafej hlavy bude film dostávať svoju komplexnú humornú podobu. Režisér nalinkovano stavia do protikladov spoločenskú únosnosť troch suchárov (Phil, Stu, Doug) a atraktívne anomálie v Chowovom a Alanovom správaní.

Hangover III si divák príde na svoje na poli smiešnych pádov, prekvapujúcich súvislostí a hrubozrnných amorálnych výrokov. Z celého scenára srší ale úporná snaha zavŕšiť trilógiu vo veľkom a sentimentálnom štýle. Alanova osamelosť dostane na frak, spriaznená duše je totiž na ceste. Paradoxne, „frky“ vedľajších postáv sú oveľa šťavnatejšie než monumentálna okázalosť premršteného gay-humoru v ústredí. Za jedno zhliadnutie v duchu osvedčenej taktiky predchádzajúcich dvoch častí Hangover III divákovi stojí, hlavne keď je uzrozumený s faktom, že na základe dvojky už od finálneho dielu príliš mnoho očakávať nebude.

The Hangover Part III (USA, 2013, 100 min.)
Réžia:Todd Phillips. Hrajú: Bradley Cooper, Jamie Chung, Ed Helms, Zach Galifianakis, Mike Tyson

autor Zuzana Ondrišová 30.5.2013