Kristen Stewart je najväčším, no zďaleka nie jediným lákadlom filmu Spencer

Masívny potlesk si po premiére na Benátskom filmovom festivale vyslúžila Kristen Stewart. To, že stvárni princeznú...

pridal Tatiana Rusnáková 24.9.2021 o 19:32
Kristen Stewart je najväčším, no zďaleka nie jediným lákadlom filmu Spencer


Masívny potlesk si po premiére na Benátskom filmovom festivale vyslúžila Kristen Stewart. To, že stvárni princeznú Dianu mnohí nevedeli predýchať, ani s predstaviť, podľa kritík sa však ukazuje, že Larraínov kasting nepravdepodobných herečiek do skutočných postáv je veľmi dobre premyslený (podobné reakcie totiž prinieslo aj obsadenie Natalie Portman do role Jackie Kennedyovej v jeho biografii Jackie). Pablo Larraín v Spencer opäť prináša zvláštny zážitok, ktorý sa večne pohybuje na hranici geniálneho a šialeného. Zameral sa na sviatočné obdobie, ktoré Diana strávila s kráľovskou rodinou, počas ktorých si uvedomila, že svoj život musí zmeniť, kým nie je neskoro. Kritiky mu zatiaľ na Metacritic vyniesli fantastických 84 percent.

Variety (100 %)

Od samého počiatku sa cítime akoby sme videli reálnu Dianu. Kristen Stewart ju nenapodobuje, premieňa sa na ňu – mení svoj aspekt, rytmus, svoju karmu. Pri sledovaní jej výkonu vidíme aj akési echo Stewartovej vlastného postoja k duálnej povahe slávy – vidno to v tom, ako stojí na pódiách, ako si hryzie peru, baví sa pozornosťou aj keď sa v nej cíti trochu nepohodlne. Väčšina z toho, čo v Stewartovej Diane vidíme je žena prirodzenej elegancie s neustálou žiarou. Keď sa jej život ocitne v troskách, žiara sa úplne vytratí..

The Playlist (100 %)

„Zabijú ma?“ opýta sa v jednom momente Diana ako vtip, aj neskôr, no už menej ironicky a so zamatovejším hlasom. „Je to zariadené. Akoby sa to všetko už stalo.“ Toto je bezostyšnosť Larraínovho prístupu – nepociťuje žiadne výčitky svedomia, keď prevracia tragédiu Dianinej predčasnej smrti do jej žijúcej prítomnosti, stále pritom zvláda prinášať nekomerčné, zvláštne, inteligentné a nesmierne osobné stanovisko. Všetci ľudia na správnych miestach budú Spencer neznášať – tak dobrý je to film.

The Guardian (100 %)

Ak by vás kedysi pozvali na Sandringham, určite odmietnite. Larraín robí z miesta niečo podobné desivé ako Kubrickov hotel v The Shining/Osvietení s nekonečnými chodbami a strašidelnými komnatami. Je to miesto, kde každý všetko počuje, dokonca aj vaše najtajnejšie myšlienky. Za každým rohom navyše postáva tichá prítomnosť vševednosti, Major Gregory (v podaní Timothyho Spalla). Väčšina kráľovskej rodiny je mimo pozornosti, ako banda zbabelcov. Rýchlo si uvedomíte, že práve Major Gregory je ozajstným vládcom domu.

The Hollywood Reporter (80 %)

Knightov scenár rozhodne nešetrí súcitom pre tragickú postavu v centre udalostí. Ale scenárista a režisér sa ale aj tak rozhodli usadiť ju do istej pozornosti – ako to Diana sama vo filme opisuje – ako hmyz pod mikroskopom ktorému trhajú krídla. Spencer nebude pre každého, napriek večnému kultu okolo Princeznej z Walesu a zvedavosti vidieť Stewartovú hrať bez akejkoľvek záchrannej siete (keďže bola asi najnepravdepodobnejšou herečkou do tejto role).

The Film Stage (75 %)

Makeup a vlasy sú tu tak presné, že Stewart mizne v postave ako to len málokedy vo svojej závideniahodnej kariére dosiaľ dokázala. Je až krásne spravodlivé, že stvárňuje ženu, ktorú najprv mnohí podceňovali, a ona im neskôr uspela pred očami.

Rogerebert.com (75 %)

Výprava Guya Hendrixa Dyasa kráľovského sviatočného sídla je najdoslovnejšou interpretáciou Larraínovho konceptu zlatej klietky. Je bohatá na detail a marinovaná v grandióznosti. Keď sa ale Diana a jej synovia sťažujú, že im je zima, nikto sa ani neodváži zvýšiť teplotu. Je to len ďalšia z mnohých metafor dekadentnej rozprávky inšpirovanej pretrvávajúcej fascinácie verejnosti ženou, ktorá si nikdy veľa času mimo zlatej klietky neužila.

BBC (60 %)

Upozorňujeme, že Stewartová hovorí všetky svoje repliky sykavým šepotom, titulky by teda mali byť nutnosťou. Efekt je trochu zvláštny, ale také sú aj mnohé ďalšie veci v tomto titule, vrátane tónu a rytmu, tie sa ťahajú ako hosť po veľmi výdatnej večeri. So škriekajúcim jazzovým soundtrackom Johnnyho Greenwooda, halucináciami a sexuálnymi spoveďami, ktoré vám vytvoria rumenec na tvári je Spencer bláznovstvom, nachádzajúcim sa niekde medzi odvážnym a zlým, nepokojne gotickým a jednoducho naivným. Tento film pôsobí ako začiatok The Shining/Osvietenia a koniec 2001: A Space Odyssey/2001: Vesmírnej odysey. Rozhodne to nie je vianočný špeciál The Crown.








Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 26348
02 |
návšt. 13228
03 |
návšt. 5834
04 |
návšt. 5057
05 |
návšt. 4539
06 |
návšt. 1603
07 |
návšt. 1429
08 |
návšt. 1227
09 |
návšt. 980
10 |
návšt. 931
REBRÍČEK US
01 |
$40,1 mil.
02 |
$14,5 mil.
03 |
$11,9 mil.
04 |
$9,1 mil.
05 |
$7,3 mil.
06 |
$4,3 mil.
07 |
$2,1 mil.
08 |
$2,0 mil.
09 |
$1,3 mil.
10 |
$0,490 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2021 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk