PRCI, PRCI, PRCIČKY: STRETÁVKA

PRCI, PRCI, PRCIČKY: STRETÁVKA

6.0

Keď prišli prvé Prcičky, mnohí sme boli v tínendžerskom veku a pokiaľ prišli na Slovensko, stal sa z nich priam kultový hit. Bola to 90-minútová hrubozrnná komédia, ktorá rok po Niečo na tej Mary je priniesla novodobého zástupcu neprístupných (tzv. R-kových) komédií. Čo môže byť už ľahšie a vtipnejšie ako sa snažiť štyroch panicov povolať do sexuálnej akcie?

O trinásť rokov neskôr idú hrdinovia na svoju prvú stretávku zo strednej školy a veľa vecí je inak. Jim a Kevin sú ženatí, Oz je TV hviezda a žije s modelkou, Fincha nikto nevidel a Stifler sa tvári vo veľkej firme ako majster sveta, no v skutočnosti býva stále s mamou. Ale popritom bojujú aj s problémami tridsiatnikov – jeden je pod papučou, druhému neklape sexuálny život, tretí chcel mať už rodinu. A keď sa majú stretnúť vo svojom mestečku, čakajú ich nové nástrahy ako vnadná 18-ročná susedka, ktorú kedysi Jim opatroval či staré známe lásky z minulosti. Je stretávka práve to miesto, kde sa môžu konať ďalšie trapasy a meniť životy?

Isteže áno, aj keď nové Prcičky už nemajú tie grády ako kedysi, o čom svedčí i mierne natiahnutá stopáž na 113 minút, ktorá so sviežimi deväťdesiatkami nedá porovnať a pripomína oveľa dlhšiu dobu na spamätávanie sa z opice minulého večera – čím sme starší, tým sa dospáva ťažšie. Veľa sa spomína, v prvej polovici sa často málo nového stane a aj v druhej časti sa musí roztočiť dáka párty, aby vznikli neskutočné problémy. Pravda, veľa sa zmenilo, o čom svedčia až archaické pokusy Stiflera o humor (napriek nim je stále jednou z najvtipnejších postáv a drží partiu spolu). A je možno na škodu, že postavy sú už také zaškatuľkované, že scenár im nedovolí ujsť ďaleko od existujúcich rolí. Takže Jimov tatko musí začať mudrovať, Finch vidieť Stiflerovu mamu atď.

Prci, prci, prcičky: Stretávka Prci, prci, prcičky: Stretávka

Nie je na škodu si zaspomínať, ale potrebujete aj nové motívy postáv a tie paradoxne prináša iná rovina ich životov – tá čo pomaly búcha na bránu stredného veku. Je fajn vidieť, že každý borec to dotiahol niekam inam. Stretávka prekvapivo otvára otázku návratu do domova a niekedy nechá rozpumpovať myšlienkový pochod v snahe hľadať pravú náturu. Je moja súčasná žena tá pravá alebo to bola prvá láska? Mám ostať so superkočkou či v meste žije lepšia? Po dvoch tretinách je film pripravený hodiť dovtedajšie životy hrdinov za hlavu a zmeniť ich kvôli jedinému víkendu. Nie je to zlá idea; a každý čo sa vrátil po čase do rodného mestečka či na stretávku môže zažiť podobné. Rovina rozmýšľania nad životom funguje – a občas aj lepšie ako prvoplánový humor...

...ktorý si jasne vyberá svoje obete a je jasné, že veľa trablov zoberie na seba Jim so Stiflerom. Sú solídnou kombináciou a každý má inú parketu, ale ich situačný humor zaberá naplno. Či už v sólo scénach alebo prekvapivo aj na jednej párty či na ceste z nej. Na dnešné pomery sa netlačí na pílu príliš, na pomery série je to solídny štandard a pár poctivo napísaných scén s dobrými gagmi.

No ak by sa dnešný tínendžer pozrel na Prci, prci, prcičky: Stretávka a chcel v nich hľadať kúzlo prvého dielu a zistiť, čo na nich starší súrodenci či strýcovia videli, nenájde ho. Sú tu dobré scény a rovnako, ak nie väčší počet scén, kde sa veľa rozpráva, spomína i moralizuje, čo možno nebolo v tejto sérii často vidieť. Iste, hneď na to príde podpásovka aj do histórie série, ale už je to iné.

Pri hercoch je vidieť, že mnohí sa neuchytili a takmer desať rokov sme ich na plátne nevideli. Tu je to škoda (Mena Suvari), inde sme o veľa neprišli a Jason Biggs si zopakoval svoj štandard. Ale ak ste s hrdinami zažili prvé párty, môžete sa vrátiť – ale pozor, možno za cenu vlastnej reflexie.

American Reunion (USA, 2012, 113 min.)
Réžia: Jon Hurwitz, Hayden Schlossberg. Scenár: Jon Hurwitz, Hayden Schlossberg. Kamera: Daryn Okada. Strih: Jeff Betancourt . Hudba: Lyle Workman. Hrajú: Jason Biggs, Alyson Hannigan, Seann William Scott

autor Michal Korec 11.4.2012
6.0
5.0