AFTER: SĽUB

AFTER: SĽUB

5.0

Hardina a Tessu si zamilujete. Teda, ak máte maximálne 16 rokov. Priezračná radosť z hormónov, endorfínov, slobody a mladosti. Najdôležitejšie je nemať žiadne otravné záväzky a, nebodaj, vzťahové skúsenosti. R-ko trocha vyskočilo, no aj skalné fanúšičky o trochu viac povyrástli a vyzreli. Rok po After: Bozku síce pre stredne staré vekové publikum ubehol ako voda, no rozprávajte to pubertiačkam! Po korone sa húfne pohrnú do kín omamne si podusiť mladistvé mozgy na pokračovaní s názvom After: Sľub.

Autorka knižnej predlohy Anna Todd tu sama napísala scenár Rogerovi Kumblemu, režisérovi známych Veľmi nebezpečných známostí z roku 1999. Vyobchytkávané a zradené dievčatko Tessa (Josephine Langford) sa mení na sebavedomú babu na lukratívnej vydavateľskej stáži. Sľubnú budúcnosť si nemieni nivočiť citmi a minulosťou. „Chuligán“ Harding (Hero Fiennes Tiffin) však na seba nenechá dlho čakať, ich citové návaly a zlomy v pozadí uzemňuje Tessin nový kolega – elegantný macher cez čísla.

V porovnaní s After: Bozk sa úroveň snímky môže popýšiť len tým, že ide o pokračovanie plytkej romantiky - my už totiž tušíme kvalitatívnu latku a veselo odpúšťame. Príbeh plynie v klasickom chemickom iskrení medzi hlavnými predstaviteľmi. V ovzduší opäť poletuje Hardinova dávna krivda, kvôli ktorej občas pije. Tessa si takisto občas vyhodí z kopýtka, no plameň lásky k Hardinovi nezhasol. V dôverne známych "duchaplných" rozhovoroch je našliapnuté stoj čo stoj zotrvať v búrlivom sexuálnom zväzku.

After: sľub

After: Sľub sa sebavedomo dožaduje pozornosti u tínedžeriek. Presne nastavenými prostriedkami pre zrozumiteľnosť. Hoci takým animákom ide aj o láskavé zohľadnenie rodiča pri návšteve kina, tu sa zatína priamo do živého v rozhorúčenej pubertálnej hlave. Preto je nepochopiteľné už vyzretému mozgu formulovať akékoľvek pozitíva. Jednoduchý romantický príbeh opantáva myseľ a bezpečné cestičky z jednotky vedú do rodičovským vrecák. Akokoľvek bojovať s predostrenou látkou je zbytočné.

After: sľub

Dospeláci nemôžu za to, že dospeli, a -násťroční za to, že nemajú nažité. Z tohto pohľadu ide o výnimočný filmový materiál, na ktorom si tínedžeri nacvičujú základné stavebné prvky prvej lásky. Samozrejme, s priehrštím logických nedostatkov, povrchných scén, nudiacich záberov či prihlúpleho herectva. Cielený erotický produkt pre mladých dorazil do cieľa. Doprajme im ho!

After We Collided (USA, 2020, 105 min.)
Réžia: Roger Kumble. Scenár: Anna Todd, Mario Celaya. Hrajú: Josephine Langford, Hero Fiennes Tiffin, Louise Lombard, Dylan Sprouse, Candice King, Charlie Weber, Max Ragone, Selma Blair, Shane Paul McGhie ...

autor Zuzana Ondrišová 19.9.2020
:)
3.0