VYDATÁ NEVESTA

VYDATÁ NEVESTA

4.0

Uma Thurman si chce dokázať, že stále ma na dobré úlohy v romantických komédiách.

Niektoré žienky si koledujú o výhybku z pohodového plynutia svojich životov a pokúšajú osud toľko, až im prinesie riadnu zmenu v inak racionálnom zmýšľaní. Možno to poznáte sami, keď sa prestanete kontrolovať a dáte prednosť citom. Uma Thurman hrá rozhlasovú spíkerku, ktorá radí, ako na chlapov, manželstvo a iné medziľudské taľafatky. No už jedna nemenovaná romantická komédia z 90. rokov (kde zhodou okolností tiež hrala Uma, no inú rolu) ukázala, že džavotavé slečny spoza mikrofónu síce vykladajú fajn veci, ale v skutočnosti sa správajú inak. Platí to aj tu, keď sa Emma (Uma) z jasného vzťahu smerujúceho k svadbe dozvie šokujúci fakt – už je vydatá. Možno úradný omyl, možno má niečo za lubom. A tak zisťuje u svojho údajného manžela fakty.

Bláznovstvo hrdinky spočíva vo fakte, že chodí s krásavcom vizáže Colina Firtha s jeho typickou anglickou galantnosťou, no stačí jej jedno-dve stretnutie s požiarnikom Jeffrey Dean Morganom, s ktorým je už vydatá, aby zrazu prehodnotila svoje životné priority i milostné city. Nuž, dumali scenáristi zrejme veľmi dlho, aby dali dokopy tento trojuholník. Jeho "napasovanie" je už síce relatívne nanútené, ale čert to ber, keď sa Uma zamiluje, nie?

Vydatá nevesta Vydatá nevesta Vydatá nevesta

Jedna z bývalých slečien ma naučila fantastickú vec. Na začiatku vzťahu musí byť poriadna iskra. Dnes už viem, že je to fakt podstatná záležitosť, pretože od nej sa odrazí životné putovanie a máte na čo spomínať. Presne táto iskra však vo Vydatej neveste trestuhodne chýba, čo výrazne naštrbí vaše nazeranie na film – aj bez ohľadu na umelý scenár, je len veľmi ťažko uveriteľné, že krásna žena sa zrazu preorientuje na spočiatku hrubého požiarnika, z ktorého sa má vykľuť sexi chlap.

To opätovne znehodnocuje vklad scenáristov, ktorí popri ťažko vypotenom námete majú trable so samotným smerovaním filmu. Dobre, dobre, máme konečne trio hrdinov a čo budú teraz robiť? To je problém. Keďže zápletka sa rýchlo prehupne do momentu, že džentlmen je už asi mimo hry a požiarnik zase v hre, čaká nás hodina pekných rečičiek o láske a zároveň nulový vývoj postáv. Bodaj by taký nebol, keď sú karty rozdané a zbrklý scenár si vystrieľal balans medzi chlapíkmi tak skoro. Ku koncu sa síce objaví ešte pár situácií, kde sa ukáže vaša schopnosť predvídať, čo sa stane do 15 minút a záver je trošku zvláštny, no po 90 minútach budete skôr radi, že je koniec.

Postavy sú síce pomerne fádne, no je prekvapivé, že za nimi stojí solídna trojica hercov. Pravda, Colin Firth tu má skôr len pár štekov ako poriadne zastúpenie, jeho kreácia však určite nesklame. Uma Thurman je priemerná a v tejto roli sčasti ťažšie uveriteľná, vlastnú dilemu totiž bleskovo zhodí zo stola. A bodaj by nie, keď tretím do počtu je charizmatický a vizuálne povedomý Jeffrey Dean Morgan. Dámy si ho vybavia z P.S. Milujem ťa, chlapi zo Strážcov – a vo svojej ďalšej kreácii potvrdzuje, že v tomto žánri má občas svetlé miesto.

No v romantickej komédií sa cení romanca, ktorej je tu ale pomerne málo a zároveň aj kopa vtipných scén - tie však absentujú tiež. Takže nám tu ostáva do veľkej miery konverzačná 90-minútovka so zaujímavým námetom na papieri, no dosť slabým spracovaním na veľkom plátne. Znalci žánru i nenároční diváci sa však môžu vydať do kina zistiť, či to Ume pristane a či sa Jeffrey Dean v rom-kom kúskoch uplatní. Ťažké rozhodovanie, i keď osciluje okolo bezbolestného priemeru.

The Accidental Husband (USA/V. Británia, 2009, 90 min.)
Réžia: Griffin Dunne. Scenár: Mimi Hare, Clare Naylor, Bonnie Sikowitz. Kamera: William Rexer. Strih: Suzy Elmiger. Hudba: Andrea Guerra. Hrajú: Uma Thurman, Jeffrey Dean Morgan, Colin Firth, Sam Shepard, Lindsay Sloane, Justina Machado, Isabella Rossellini

autor Michal Korec 25.9.2009
4.0
-