Zaujímavá osemdielna séria Da Vincis Demons |
Je rok 1477. Na európskom kontinente to vrie. Renesancia prekvitá. Zomiera vojvoda milánsky, čo vedie k mnohým padajúcim mocenským dominám. A 25-ročný Leonardo da Vinci sa prebúdza s obrovskou ...
Je rok 1477. Na európskom kontinente to vrie. Renesancia prekvitá. Zomiera vojvoda milánsky, čo vedie k mnohým padajúcim mocenským dominám. A 25-ročný Leonardo da Vinci sa prebúdza s obrovskou kocovinou.
Dobrý seriál o mladom géniovi sa neplodí každú sezónu. Popravde, nedocenený génius s temnou minulosťou je nepodarené klišé prakticky všetkých seriálov orientovaných na mládež. S týmto formátom sa automaticky vezie plačlivosť zápletky, dvojrozmernosť nahnevaného protagonistu a priamočiarosť pointy. Osemdielna séria Da Vinci’s Demons z pera Davida S. Goyera (Man of Steel, FlashForward) ale kašle na očakávané seriálové konvencie a ženie si to v koči vizuálnych orgií ďalej. Bujaré dobrodružstvá budúceho vynálezcu všetkého, hlbšie politické exkurzy a sem-tam aj neočakávane dobrý sled replík. To všetko s epickým renesančným podmazom od Beara McCrearyho. Tom Riley bol výhra pre stvárnenie Leonarda. V britskej scéne rozpozeranejší divák by mohol byť skeptický – ostatne, Riley pôsobí už od šialene raného veku ako scenárista a režisér. Ako herec stvárňoval vždy – povedzme – vážnejšie postavy než by sa dalo čakať od mladého da Vinciho na Starze. Prvých desať minút sa môžete zdráhať, ako má taký človek fungovať ako vibrantný, prefíkaný a vždy meškajúci Leonardo. Ale potom sa zlomíte. Rileyho šarm si podáva ruku s rukou s jeho smútkom a miestom patetickým heroizmom. Funguje to presne tak, ako by malo. Protagonista nie je typický nasteroidovaný macho zo Starzu, je to – s prižmúrením oka – uveriteľný Leonardo da Vinci, budúci interiérový maliar každej podstatnejšej kaplnky. Zarastený Leonardo nie je jediná vec, na ktorej možno nechať oči. Z vizuálnej stránky sú kladom praktické skúšky jeho experimentov, v ktorých zvyčajne trpí jeho sluha Nico. Leteckých pohľadov na renesančnú Florenciu bolo toľko, že produkčný tím asi dva mesiace nejedol. Do toho pekne rozbehnutý mocenský boj medzi renesančnými centrami obchodu – obscénna ukážka vojenskej sily a prestíže. A prirodzene, hra “Spoznaj britského herca alebo herečku” pokračuje. Florencia a Miláno nikdy tak nevoňali čajom a sušienkami. Historická fantasy z produkcie Starz a BBC Worldwide si premiérovou epizódou 12. apríla získala 1,04 milióna divákov. Na produkciu dohliadala Julie Gardner, ktorá mala pod palcom aj prvú koprodukciu medzi spomenutými štúdiami, Torchwood: Miracle Day. Nakrúcanie prebiehalo na welšskom renesančnom sete, exteriéry boli v Swansea a na hrade Margam. Druhá séria s premiérou v roku 2014 bola potvrdená 17. apríla. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Polarizácia spoločnosti, občianska vojna a Kolaps. Unikátna filmová simulácia vás
- Brian Muir, ktorý pracoval na sérii Star Wars prijal pozvánku Fakulty architektúry
- Max prináša podrobnosti o predplatnom pred spustením na Slovensku a v Českej repub
- Netflix, HBO Max, Apple TV+ novinky: Primadonna, The Color Purple, Our Living Worl
- Kolaps je poctou novinárskej práci i mrazivou ukážkou občianskej vojny - píše Mich
- Národnú filmovú cenu Slnko v sieti za Výnimočný prínos slovenskej audiovizuálnej k
- Festival v Cannes je takmer tu. O Zlatú palmu zabojujú nasledujúce filmy
- Filmové štúdio s Petrom Konečným o cenách Slnko v sieti, ale aj slovenskom filme S
- Cyklus Reštaurovaná klasika v Kine Lumiere prinesie Formanov film Prelet nad kukuč
- Boy Kills World: akčná jazda plná irónie