Navždy zmenený svet, koniec Jurskej éry - Jurský svet: Nadvláda

Pre všetky prekonané hranice, pre všetky rekordy, ktoré filmy Jurský svet prekonali, pre ich takmer nevyčísliteľný ...

pridal kinema 8.6.2022 o 21:06
Navždy zmenený svet, koniec Jurskej éry - Jurský svet: Nadvláda


Pre všetky prekonané hranice, pre všetky rekordy, ktoré filmy Jurský svet prekonali, pre ich takmer nevyčísliteľný vplyv na svetovú kultúru a na samotnú kinematografiu, žiadna filmová séria nemala taký priamy, hlboký a trvalý vplyv na oblasť vedy ako Jurská séria.

Po debute Stevena Spielberga Jurský park v roku 1993 už paleontológia nikdy nebude taká ako predtým. "Jurský park bol najdôležitejšou vecou, ktorá znovuobjavila paleontológiu za posledných niekoľko desaťročí, pretože tento film oživil dinosaury pre novú generáciu a ukázal ich spôsobom, akým nikdy predtým neboli ukázané," hovorí STEPHEN BRUSATTE, profesor paleontológie a evolúcie na Edinburskej univerzite, ktorý pôsobil ako konzultant pre paleontológiu vo filme. "Viedlo to k opätovnému prebudeniu záujmu verejnosti o dinosaury, čo viedlo k tomu, že sa oveľa viac mladých ľudí začalo venovať paleontológii. Viedlo to k tomu, že do tejto oblasti išlo viac peňazí, viac univerzít začalo organizovať kurzy o dinosauroch, múzeá začali organizovať výstavy o dinosauroch a my z toho stále ťažíme. Nachádzame sa v zlatom veku paleontológie, keď niekto niekde na svete nachádza nový druh dinosaura v priemere raz za týždeň, a to už viac ako desať rokov. Pretože toto je generácia paleontológov z Jurského parku."

Generácia Jurského parku. Tento pojem sa nevzťahuje len na začínajúcich paleontológov, ale v skutočnosti zahŕňa viacero generácií. Už takmer tri desaťročia vzbudzujú filmy Jurský park a Jurský svet, založené na postavách vytvorených spisovateľom Michaelom Crichtonom, úctu, úžas, hrôzu, vzrušenie a nespútanú radosť takmer v každom živom človeku, ktorý za posledných 29 rokov prekročil prah kina. Pod vedením režiséra Colina Trevorrowa, ktorý v roku 2015 znovu naštartoval sériu filmom Jurský svet a vďaka dlhoročných producentov Franka Marshalla a Patricka Crowleyho sa filmy vplietli do kultúrnej DNA takmer každej krajiny na Zemi.

"Týmito filmami zdieľam niekoľko ďalších kapitol príbehu, ktorý si rozprávame pri táboráku už tridsať rokov," hovorí Colin Trevorrow. "Je to svet, ktorý spoločne vytvorili Steven Spielberg a Michael Crichton, a ja som mal to šťastie, že som bol jeho strážcom v troch filmoch - v spolupráci s Jurským svetom: Bayonom, scenáristami a všetkými, ktorí pracovali na tom, aby bol tento film taký, aký je. Som Stevenovi veľmi vďačný, že umožnil novej generácii pokračovať v rozprávaní príbehu, ktorý on a jeho spolupracovníci začali."

Jurský svet: Nadvláda je záverom tohto bezprecedentného príbehu trvajúceho tri desaťročia a svojou koncepciou sa nepodobá žiadnemu z doterajších jurských filmov. "Uprostred trilógie dôjde ku kataklizme, ktorá všetko zásadne zmení," hovorí Trevorrow. "Dinosaury sú odvezené z ostrova a vypustené do širšieho sveta. Bola to taká úžasná príležitosť, aby sme mohli preskúmať dôsledky tejto udalosti. Jurský svet: Nadvláda je o tom, že musíme rešpektovať silu prírody - ak zlyháme, vyhynieme rovnako ako dinosaury. Nielen, že dokončujeme príbeh začatý v roku 2015 vo filme Jurský svet, ale dokončujeme aj príbeh, ktorý sa začal v roku 1993 filmom Jurský park. Je to príbeh, na ktorého rozprávanie sú potrebné všetky postavy tejto ságy."

Prvýkrát sa film neodohráva na ostrove Isla Nublar, ale v našom svete, a jediný raz v histórii sa v ňom predstavia hviezdy oboch sérií - Laura Dern ako Dr. Ellie Sattlerová, Jeff Goldblum ako Dr. Ian Malcolm a Sam Neill ako dr. Alan Grant z Jurského parku a Chris Pratt ako Owen Grady a Bryce Dallas Howardová ako Claire Dearingová z Jurského sveta - sa na plátne spojili a pridali sa k BD Wongovi, ktorý sa ako Dr. Henry Wu objavil v Jurskom parku z roku 1993 a teraz vo všetkých troch filmoch Jurského sveta. Pre Trevorrowa sú tieto postavy ústrednými postavami tohto filmu a sú dôvodom úspechu série po všetky tie roky. "Tieto postavy sú bohaté a dráma je ľudská a skutočná," povedal Trevorrow. "Najlepšia verzia tohto filmu je tá, ktorá funguje aj bez dinosaurov."

Navždy zmenený svet, koniec Jurskej éry - Jurský svet: Nadvláda

Spojenie týchto dvoch hereckých obsadení bolo dlho plánované. "Túto trilógiu sme navrhli tak, aby sme do nej zapojili postavy z Jurského parku," hovorí Trevorrow. "V Jurskom svete sme mali BD Wonga, aby sme divákov uistili, že ide o tú istú časovú líniu; potom sme do Padlého kráľovstva priviedli Iana Malcolma, aby sme ľudí uistili, že Malcolm veľmi pozorne sleduje, čo sa deje. V Nadvláde je obsadenie rovnako zapojené ako Claire a Owen. Neprivádzame ich len preto, aby existovali v nejakej dozornej, rodičovskej úlohe. Posielame ich na skutočné, úprimné, strašidelné dobrodružstvo."  

Hovorí producent Frank Marshall: "Colin má hlboké znalosti a bohaté pochopenie týchto postáv a tohto sveta, a to sa prejavuje na každej stránke scenára a v každom zábere filmu," hovorí Marshall. "Už sa nevieme dočkať, kedy si ho budú môcť vychutnať diváci na celom svete."

Ako Trevorrowova spolu scenáristka sa k snímke Nadvláda po prvý raz pripojí Emily Carmichaelová, ktorá s ním v roku 2019 napísala scenár ku krátkometrážnemu filmu s jurskou tematikou Battle at Big Rock. "S Emily Carmichaelovou som sa prvýkrát stretol, keď som v New Yorku nakrúcal film The Book of Henry," hovorí Trevorrow, ktorý príbeh Nadvlády vymyslel so svojím kolegom, scenáristom Jurského sveta a Padlého kráľovstva Derekom Connollym. "Emily natočila skvelý krátky film, ktorý bol na festivale Sundance, a keď som ho videl, zavolal som jej. Našli sme spriaznenosť v tom, ako pristupuje k rozprávaniu príbehov, aké má nápady. Odštartovala neuveriteľnú kariéru ako scenáristka a to mi dalo možnosť ísť do štúdia a povedať, že toto je scenáristka, s ktorou chcem spolupracovať. Derek - ktorý bol sám zaneprázdnený po tom, čo sme napísali príbeh - a ja sme cítili, že toto je príležitosť, aby sme vniesli nový hlas a pohľad. Spýtal som sa Stevena Spielberga a štúdia, či by podporili moje spojenie s Emily; všetci súhlasili, a tak sme pokračovali."

Pre Carmichaelovú bola táto skúsenosť prínosná na všetkých úrovniach. "Bolo to úžasné," hovorí Carmichaelová. "Učiť sa hlasy rôznych postáv z Jurského parku bola jedna z najvzrušujúcejších častí procesu. Počúvať spôsob, akým ich postavy vyberajú slová - od charakteristických "uhm" a "uhs" Iana Malcolma až po formálnejší štýl reči Henryho Wu. Doktor Wu nepoužíva spojky, kde by to iný človek mohol urobiť. Claire je srdečná. Ellie má v sebe ľahkosť a šantivosť, na ktorú zabúdame, pretože je zároveň tvrdá ako klince. A Maisie Lockwoodová, naša tínedžerská postava, začína ožívať. Počúvať dikciu každej postavy, spôsob, akým si vyberajú slová - písať repliky, ktoré sú pre každú a každého jedinečné a pravdivé - to bolo pre mňa ako spisovateľku výzvou."

Navždy zmenený svet, koniec Jurskej éry - Jurský svet: Nadvláda

Štruktúra scenára vytvára dve samostatné dejové línie, jednu s Owenom Gradym, Claire Dearingovou a Maisie Lockwoodovou (Isabella Sermonová), druhú s doktorkou Ellie Sattlerovou a doktorom Alanom Grantom, ktoré sa nakoniec pretnú s doktorom Ianom Malcolmom, doktorom Henrym Wuom a novými postavami, ako sú Kayla Wattsová (DeWanda Wiseová) a Ramsey Cole (Mamoudou Athie), a raketovo sa posunú vpred v silnom, jedinečnom príbehu. "Colin, Emily a Derek dosiahli niečo skutočne nevídané," hovorí Marshall. "Doteraz boli ľudia a dinosaury oddelení. Teraz sú neoddeliteľnou súčasťou nášho sveta. A spojiť tieto dva typy postáv organickým a plynulým spôsobom je neuveriteľný a silný úspech."

Trevorrow bol vďačný za dôveru, ktorú jeho kolegovia vložili do jeho vízie.  "Spoločnosť Universal a Steven Spielberg vložili veľkú dôveru do spôsobu, akým sme tento film postavili," hovorí Trevorrow. "Máme dva príbehy, ktoré sa k sebe čoraz viac približujú, až sa v treťom dejstve stretnú. Je to epické, rozsiahle rozprávanie, ktoré podľa mňa naplňujúcim spôsobom ctí všetky naše postavy. Keď sa konečne spoja, je to výbušné."

K tomuto výbušnému spojeniu (a opätovnému stretnutiu) dochádza v prísne tajnom komplexe záhadnej a mocnej biotechnologickej spoločnosti známej ako Biosyn, ktorá sa nachádza v rozľahlom údolí v pohorí Dolomity. Vonkajšiemu svetu sa Biosyn javí ako prospešná spoločnosť, ktorej cieľom je vyriešiť svetový hlad vytvorením plodín odolných voči škodcom a chorobám pomocou prelomovej genetickej modifikácie. Spoločnosť získala zmluvu na zber dinosaurov vo svete a ich následnú prepravu do svojho útočiska v bezpečnom údolí, kde ich môže bezpečne študovať. Skutočný účel ich výskumu a zámerov je však iný ako neškodný.

Biosyn riadi Lewis Dodgson (Campbell Scott), postava, ktorú sme naposledy videli v Jurskom parku z roku 1993, ako podáva prázdnu plechovku od Barbasolu nešťastnému budúcemu pašerákovi dinosaurích embryí Dennisovi Nedrymu. Spoločnosť Biosyn zamestnáva Dr. Henryho Wu ako genetického inžiniera a Dr. Iana Malcoma ako interného filozofa spoločnosti. Owen Grady, Claire Dearingová a Kayla Wattsová, doktorka Ellie Sattlerová a doktor Alan Grant si z rôznych dôvodov nájdu cestu do Biosynského údolia - a spoločne odhalia skutočnú podstatu práce Biosynu a kataklizmatické dôsledky pre planétu.

Návrat Lewisa Dodgsona a spojenie dvoch generácií hercov bolo vzrušujúce a zároveň dojímavé takmer pre každého účastníka produkcie. Pre mnohých hercov a členov štábu na pľaci filmu Nadvláda sa film ukázal ako poetický a dojemný moment uzavretia kruhu v ich životoch a kariérach. "Ľudia, ktorí sa chcú dostať k filmu, tak spravidla robia kvôli kľúčovému filmu, ktorý videli v detstve," hovorí producent Patrick Crowley, ktorý sa k sérii pripojil počnúc filmom Jurský svet z roku 2015. "Spýtate sa na akomkoľvek natáčaní a veľa ľudí má odpovede na to, čo ich motivovalo. Na našej scéne by ste počuli viac ľudí povedať, že Jurský park bol pre nich inšpiráciou, aby sa venovali filmovému biznisu. Je úžasné, že im to konečne došlo. Po tridsiatich rokoch dostali príležitosť robiť presne to, o čom snívali ako deti."

Navždy zmenený svet, koniec Jurskej éry - Jurský svet: Nadvláda

PRODUKCIA

Filmovačka počas pandémie

Keď si režisér Colin Trevorrow, producent Patrick Crowley a výkonná producentka Alexandra Derbyshire balili kufre, aby vo februári 2020 začali v kanadskej Britskej Kolumbii nakrúcať film Nadvláda, netušili, že málo známy vírus Covid-19 bude mať taký bezprostredný a celosvetový dosah a spôsobí náhle zastavenie výroby. Hlavné natáčanie sa začalo podľa plánu o necelé dva týždne, ale skúsený producent Patrick Crowley tušil, že veci sa čoskoro stanú veľmi reálnymi. "Tesne pred odchodom do Kanady som sedel s niekoľkými ďalšími ľuďmi, ktorí mali na starosti produkciu, a povedal som im: 'Som naozaj nervózny z tej veci v Číne; myslím, že by nás to mohlo naozaj ovplyvniť,'" hovorí Crowley. "Jednoducho som mal nejaký šiesty zmysel, že to bude oveľa väčšie, ako sa vtedy zdalo." 

Výroba pokračovala začiatkom marca v Spojenom kráľovstve, ale takmer zo dňa na deň sa začala prejavovať skutočná povaha pandémie. V priebehu niekoľkých dní sa Frank Marshall, Crowley a Derbyshire ocitli na telefóne so spoločnosťou Universal, kde diskutovali o tom, čo by bolo, keby bolo, a o veľmi reálnej otázke, ako by dostali amerických hercov späť domov, keby sa náhle uzavreli hranice. V trinásty deň natáčania, v piatok 13. marca, keď Trevorrow natáčal scénu, v ktorej Claire Dearingová v podaní Bryce Dallas Howardovej pomáha zachraňovať mláďa nasutoceratopsa, Derbyshire dostal textovú správu, v ktorej ju s Crowleym a Trevorrowom žiadali, aby okamžite zavolali do štúdia. "Práve sme mali najlepší týždeň," hovorí Derbyshire, "a ja som išla na scénu a povedala Colinovi, že musíme okamžite zavolať do štúdia. On povedal: 'Jasné, keď to na konci večera zabalíme,' a ja som odpovedala: 'Nie, obávam sa, že im musíme zavolať hneď. A tak sme išli, sadli sme si do môjho auta s Pat, Colin a ja sme zavolali do štúdia, kde nám povedali: 'Je mi ľúto, ale musíte prestať." Všetko sa zastavilo.

"Bolo to také neskutočné," hovorí Crowley. "Boli sme taký dobre organizovaný a zohratý stroj a postupovali sme tak rýchlo, že sme mali pocit, akoby nám spod hlavy vytiahli koberec. Bolo to také skľučujúce pre toľko ľudí, ale, samozrejme, bezpečnosť našich hercov a štábu musela byť na prvom mieste."

Do pondelka boli herci evakuovaní späť do USA, ale producenti netušili, ako dlho bude odstávka trvať. "Mohli sme byť mimo prevádzky len dva týždne, a tak musíte robiť naozaj rozumné rozhodnutia, ako veci uzavrieť," hovorí Crowley. "Napríklad musíte nechať otvorené laboratórium, ktoré spracováva film, pretože sme nechceli, aby sa im zmenili chemikálie."

Až v pondelok 6. júla, takmer o štyri mesiace neskôr, sa mohlo v štúdiách Pinewood pri Londýne obnoviť natáčanie a len vďaka bezprecedentnému plánu protokolu COVID, ktorý vytvorili filmári, sa Nadvláda stala prvou veľkou štúdiovou produkciou, ktorá začala opäť natáčať. Protokoly, ktoré vytvorili, sa čoskoro stali zlatým štandardom v odvetví a umožnili produkciám v celom odvetví vrátiť sa k práci.

Marshall, Crowley a Derbyshire pri príprave na návrat nepremárnili ani chvíľu. Spolu s manažérom produkcie TIMOM WELLSPRINGOM pracovali dňom i nocou na 109-stranovej príručke COVID-protokol, pričom pri jej tvorbe spolupracovali s DR RICCARDOM DI CUFFOM a spoločnosťou YourDoctor. "Žiadny lekár nemôže zaručiť, že nikto nedostane COVID-19 pri výrobe," hovorí Di Cuffa. "Dôležité však bolo vedieť rýchlo identifikovať tieto osoby a mať postup, ktorým by sme ich mohli izolovať a vysledovať kontakty, aby sme mohli rýchlo minimalizovať akékoľvek riziko šírenia. Strávili sme doslova hodiny na telefónoch a Zoom telefonátmi a e-mailami, pričom sme riešili všetky možné scenáre, ako najlepšie postupovať v prípade pozitívneho výsledku."

Tieto telefonáty zahŕňali rozsiahle diskusie s hercami, ich agentmi, odbormi, lekármi atď. Systém, ktorý vytvorili, bol pôsobivý a rýchlo sa stal vzorom pre každú ďalšiu produkciu, ktorá nasledovala.

Protokoly vyžadovali, aby štáb pozostávajúci z približne 700 ľudí každé ráno prešiel teplotnou kontrolou v štýle letiska. Každý dostal náramok a bol rozdelený do rôznych oddelení. Posádka zelenej zóny bola jediná, ktorá mala prístup na pracovnú scénu a trikrát týždenne sa podrobovala testom COVID. Okrem toho boli všade k dispozícii dezinfekčné prostriedky na ruky a umývadlá. Herci boli ďalej oddelení, pretože museli byť na kamere bez masiek, a každý priestor, v ktorom museli byť, bol ďalej dezinfikovaný pomocou hmloviek. Sociálna dištancia sa stala novou normou a všetci, s výnimkou hercov, nosili masky na tvári od momentu, keď vstúpili na pozemok. Bolo to dávno predtým, ako sa to stalo celoštátnym nariadením. Zamestnaných bolo asi 100 ľudí, ktorí denne nerobili nič iné, len utierali kľučky a čistili umývadlá a spoločné priestory.

Vďaka týmto protokolom mohla výroba pokračovať a film sa skončil začiatkom novembra 2020.

Navždy zmenený svet, koniec Jurskej éry - Jurský svet: Nadvláda

Kamera

  • Kameraman JOHN SCHWARTZMAN už s Trevorrowom spolupracoval na filmoch Jurský svet a The Book of Henry.
  • Jurský svet sa celý nakrúcal na film, ale Jurský svet: Nadvláda sa nakrúcal na 35mm a 65mm film, pričom niektoré nočné scény sa nakrúcali digitálne, aby sa umožnila väčšia voľnosť pri práci VFX.
  • Bola tu však jedna pocta dňom minulým, ktorú si Schwartzman a Trevorrow chceli uctiť, a to odkaz kamery Panavision použitej v pôvodnom Jurskom parku. Schwartzman túto kameru použil pri natáčaní Jurského sveta a teraz ju opäť použil pri natáčaní filmu Jurský svet: Nadvláda. Kamera funguje dokonale aj dnes a dokazuje, aké sú tieto kamery robustné a krásne.
  • Sekvencia naháňačky vo Vallette je mimoriadne zložitá a produkcia použila až deväť kamier, ktoré natáčali naraz, aby zachytili, čo potrebovali - najmä preto, že hlavní herci tieto scény nenatáčali a ich tváre bolo potrebné pridať digitálne.
  • Pomocou špeciálnej kamerovej súpravy prezývanej "Dorothy", ktorá zahŕňa 69 kamier a približne 40 svetiel, technici zachytili emócie hercov pomocou skenovania tvárí vo vysokom rozlíšení, ktoré sa stiahlo a manipulovalo s ním pri počítačovej akcii.

Lokácie a výroba

  • Lokácie mali prednosť pred kulisami a kulisy pred modrým plátnom. V skutočnosti sa CGI používalo len tam, kde to bolo absolútne nevyhnutné. Aby sme to uviedli na pravú mieru, Jurský svet obsahoval úctyhodných 50 kulís, zatiaľ čo Jurský svet: Nadvláda sa môže pochváliť 112 kulisami.
  • Trevorrowovou ambíciou bolo preniesť príbeh na miesta, ktoré sa v jurskom filme ešte nikdy neobjavili. Každé prostredie - severozápadný Pacifik, západný Texas, Utah, San Francisco, Malta a Dolomity - má svoj vlastný štýl a vzhľad. Napríklad na severozápade Pacifiku sa natáčalo v zime, takže nemuseli predstierať chlad a sneh.
  • Je to po prvýkrát, čo sa ako filmová lokalita využíva Malta, kde ostrovný štát nie je zdvojená iná lokalita.
  • Malta je bežnou filmovou lokalitou pre blockbustery, ale často sa vyberá ako náhrada za iné lokality. Trevorrow však chcel Maltu zobraziť ako modernú Maltu, najmä po tom, čo videl krásu mesta Valletta a jeho potenciál ako centra akčnej scény. Akčná scéna, v ktorej sú dravce vypustené z klietok a prenasledujú Claire a Owena cez mesto, bola vymyslená a navrhnutá tak, aby sa odohrávala na námestí a v jeho blízkosti neďaleko Il-Berga ta' Kastilja.
  • Jediná jurská scéna odohrávajúca sa na Malte, kde Malta dabuje iné miesto, sa natáčala v Melliehe, ktorá dabuje Utah.
  • Produkcia musela byť opatrná, pretože maltské mesto Valletta sa pýši zápisom na zozname svetového dedičstva UNESCO.
  • Niektoré strešné scény naháňačky vo Vallette sa odohrávali na vrchole Maltského námorného múzea.
  • Až na jednu výnimku (útek v San Diegu v Stratenom svete) sa všetky dinosaurie akcie v predchádzajúcich filmoch odohrávali na vzdialených, kontrolovaných miestach, ako je zábavný park alebo ostrov. Toto je prvý film, v ktorom už dinosaury nie sú pod kontrolou.
  • Studené, zasnežené scény odohrávajúce sa v Sierra Nevade, kde Owen a Claire žijú s Maisie, sa nakrúcali v Britskej Kolumbii v Kanade.
  • Pri prvých scénach s dinosaurami s Owenom, nakrútených v snehu v Britskej Kolumbii, bol produkčný dizajnér Kevin Jenkins ovplyvnený klasickými westernmi zo 60. a 70. rokov, ktoré sa odohrávali v zimnej tundre; a filmom Raya Harryhausena Údolie Gwangi z roku 1969, v ktorom vystupujú kovboji a dinosaury.
  • Ďalšie scény na chate Owena a Claire a scény autobusu, v ktorom sa nachádza niekoľko tvorov, sa nakrúcali vo Winterfoldskom lese v Surrey v Anglicku. Lesné kulisy sa museli podobať filmovým záberom, ktoré sa predtým nakrúcali v Britskej Kolumbii. Tieto scény v Britskej Kolumbii však boli natočené tak, aby pripomínali pohorie Sierra Nevada, takže kulisy Winterfoldu museli napodobňovať jedno miesto napodobňujúce druhé.
  • V Kaylinom lietadle C-119 dizajnéri okrem flux kondenzátora vyzdobili kokpit osempalcovými skladbami, albumami Pink Floyd a nálepkami zo všetkých jej ciest. Miniatúrne lietadlo C-119 s rozpätím krídel 28 stôp bolo zakúpené a použité na exteriérové zábery.
  • Pre scény v sídle spoločnosti Biosyn Trevorrow presadil nakrúcanie v oslnivej novej budove Oxfordskej univerzity. Počas pobytu v Oxforde využili aj prednáškovú sálu na Wolfson College ako kulisu na opätovné predstavenie doktora Iana Malcolma. Obe vysoké školy predtým neumožňovali filmovým produkciám nakrúcať tam.
  • Podzemný trh sa nakrúcal v štúdiách Pinewood a Jenkins mu dal strechu inšpirovanú bavorským zámkom so stĺpmi a stenami pokrytými maltézskymi nápismi a maľbami, pričom niektoré pochádzajú z obdobia druhej svetovej vojny a Napoleona. Jeho cieľom bolo odzrkadliť všetky rôzne aspekty histórie Malty.
  • Tak ako pri mnohých scénach navrhnutých Jenkinsom, aj tu by si orlí fanúšikovia mali dávať pozor na drobné momenty alebo pocty iným filmom. V prípade jamy na boj s dinosaurami v podzemnom trhu je na okraji umiestnený istý klobúk, ktorý sa nápadne podobá tomu, ktorý nosil Indiana Jones.
  • V predchádzajúcich filmoch Jurský svet boli džípy a vo filmoch Jurský svet Gyrosféra a teraz v Jurskom svete: Nadvláda máme Hyperloop, čo je dopravný systém v Biosyne. Jenkins a jeho tím pri vytváraní Hyperloopu strávili veľa času skúmaním dopravných spojení v existujúcich špičkových svetových korporáciách.

Vizuálne efekty

  • Najjednoduchší spôsob, ako pochopiť, kedy vizuálne efekty preberajú úlohu animatroniky, je pozrieť sa na to, ako veľmi sa zviera pohybuje po teréne. Napríklad bolo rozhodnuté, že Owenov dravec Blue bude úplne digitálny, pretože je neustále v pohybe, ale jej dieťa Beta bolo vytvorené pomocou animatroniky, bábky a tiež digitálnych efektov.
  • Pri akčných sekvenciách vo Vallette sa celá mestská krajina zdokumentovala pomocou skenovania LiDar, aby sa celé prostredie dalo digitálne stvárniť v 3D. Do akcie sa potom môžu vložiť počítačové dinosaury.
  • Medzi disciplínami digitálnych efektov a fyzikálnych efektov existuje prirodzená konkurencia, ale supervízor VFX DAVID VICKERY by ich chcel spojiť: vytvoriť animatronické dinosaury, ktoré budú také presvedčivé, že si diváci budú myslieť, že ide o digitálne efekty A digitálne dinosaury, ktoré budú také realistické, že si ľudia budú myslieť, že ide o bábky.
  • Trevorrow chcel zabezpečiť, aby sa VFX tvory, s ktorými sa diváci už zoznámili, čo najviac približovali tým, ktoré vytvoril Stan Winston a pôvodný tím ILM pred takmer 30 rokmi.
  • Jednou z prvých vecí, ktoré tím VFX urobil, bola ich vlastná verzia digitálnej archeológie, keď sa vrátili do archívov spoločnosti Universal a získali čo najviac pôvodných modelov z predchádzajúcich filmov. Našli modely T. rexa z Jurského parku, Pteranodona zo Strateného sveta a mnoho ďalších.





Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 6379
02 |
návšt. 3868
03 |
návšt. 3865
04 |
návšt. 3518
05 |
návšt. 2098
06 |
návšt. 1798
07 |
návšt. 2057
08 |
návšt. 1557
09 |
návšt. 764
10 |
návšt. 551
REBRÍČEK US
01 |
$80,0 mil.
02 |
$16,0 mil.
03 |
$11,0 mil.
04 |
$10,0 mil.
05 |
$3,3 mil.
06 |
$2,4 mil.
07 |
$2,2 mil.
08 |
$1,9 mil.
09 |
$1,5 mil.
10 |
$1,4 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.