Denník z Cannes - Baumbach, Doillon, Haneke |
Tento rok a festivale v Cannes bolo zastúpenie amerických filmov veľmi skromné. Režisér Noah Baumbach za finančnej podpory Netflixu napriek hviezdnemu
Noah Baumbach - The Meyerowitz Stories Tento rok a festivale v Cannes bolo zastúpenie amerických filmov veľmi skromné. Režisér Noah Baumbach za finančnej podpory Netflixu napriek hviezdnemu obsadeniu Dustin Hoffman, Emma Thompsom, Adam Sandler a Ben Stiller, priliš nebodoval. Okrem niektorých zaujímavých scén Adama Sandlera, ktorý ukázal, že vie zvládnuť aj iné ako komické úlohy spolu s Benom Stillerom, je dej plný dialógov, ale celkovo nezaujal divákov ani kritiku. Príliš klasické rozprávanie príbehu starnúceho a kedysi úspešného sochára (Dustin Hoffman), ktorý si uvedomí svoje premeškané príležitosti. Po 4 manželstvách, z ktorých má deti, sa nedokážu stretnúť ako rodina a spolu dobre vychádzať. Spojí ich až náhla príhoda, keď ich otec bezvládne leží v nemocnici. Vtedy prehodnotia svoj život a svoje vzťahy. Čo sa deje i v našich životoch, keď si často neuvedomujeme pominuteľnosť chvíle a nenávratnosť času. Jacques Doillon - Rodin Paríž 1880. August Rodin 40 ročný dostal prvú zákazku od štátu - Bránu Pekiel, Bozk a Mysliteľ. Diela, ktoré sa stanú jeho najznámejšími prácami. Žije so svojou ženou Rose, ale začne si ľúbostnú aféru so svojou talentovanou žiačkou Camille Claudel. Ich tvorivé a ľúbostné aféry sú dnes každému známe, ale skutočnosť ostane navždy utajená. Vzniklo niekoľko variácií v dejinách na túto tému a každá popisuje vzťah trochu inak. Obaja sú zaujatí a fescinovaní na práci sochy spisovateľa Balzaka, ktorý nebol prijatý a nikdy vystavený, ale dnes je v plenéri sôch v Japponsku a na jednom z námestí v Paríži. Režisér pôvodne mal vytvoriť dokument k Rodinovmu životnému jubileu 100 rokov, ale práca ho zaujala natoľko, že napísal scenár a vznikol hraný film. Urobiť dobrý film o velikánovi ako bol Rodin, je ťažká úloha a herec Vincent Lindon, mladá herečka Izïa Higelin sa snažili vytvoriť charaktery postáv, ale film vyznieva príliš jednotvárne a plocho, hoci intímne rozhovory ktoré vytvárajú hlavnú líniu deja, by často dokázali viac. Rodin pôsobí ako jemná bojazlivá skica ťažkého materiálu, nie vždy presne dotiahnutého ako by sa očakávalo. Michael Haneke - Happy End Michael Haneke sa vo filme Happy End zaoberá témou medziľudských vzťahov v buržoáznej rodine a krízou spoločnosti. Všetko okolo nás je slepé, nevidíme jeden druhého. Matka dievčatka je smrteľne chorá a jej dcéra sa sťahuje k otcovi, ktorý má novú rodinu, ale časom vyjde na javo, že otec má milenku. Realisticky spracovaná téma, niekedy zdĺhavé scény, snáď to bol zámer ukázať prozaickosť života, prázdnotu. Haneke sa do príbehu snaží zakomponovať nové spôsoby komunikácie mobil, facebook, ale stráca sa tým rytmus a napätie. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Slávnostný galavečer Slnko v sieti odvysiela RTVS exkluzívne v priamom prenose
- Súperi sú inovatívnou a inteligentnou športovou drámou, zato pri Rebel Moon skôr v
- Masový vrah v pasci na popovom koncerte? Film Trap od M. Night Shyamalana sa preds
- Sú známi víťazi národných filmových cien Slnko v sieti. Najviac ocenení si odniesl
- Cyklus Reštaurovaná klasika v Kine Lumiere prinesie Formanov film Prelet nad kukuč
- Vysekané brucho a dychberúce akčné majstrovstvo. Kto je hrdina nového krváku Boy K
- Štúdio Marvel predstavuje nový trailer k filmu Deadpool a Wolverine
- RTVS si vo svojom vysielaní pripomenie 80. výročie sformulovania Správy Alfréda We
- J. K. Simmons ako sériový vrah, pred ktorým niet (?) úniku vo filme You Can’t Run
- Sto rokov samoty. Netflix ponúkne adaptáciu významného svetového románu