PREVIEW: AUTO FOCUS

PREVIEW: AUTO FOCUS

článok



Bob Crane (Greg Kinnear), populárny moderátor, dostáva rolu v novom televíznom seriáli a stáva sa známym hercom. Zoznamuje sa s Johnom Carpenterom (Willem Dafoe), odborníkom na záznamovú videotechniku, a prostredníctvom neho sa dostáva do spoločnosti striptérok a nočných erotických klubov. Crane prepadá vášni videa v spojení s erotikou a stále častejšie navštevuje Carpentera, u ktorého sa sexuálne filmy nakrúcajú. Jeho manželstvo sa rozpadá. Zbližuje sa s herečkou zo seriálu a v márnej nádeji, že chápe jeho povahu a túžby, sa s ňou ožení, no ani tento zväzok dlho nevydrží. Bobovo vystúpenie v televíznom programe Celebrity Chefs! dokazuje úpadok jeho osobnosti. Počas nasledujúcej noci sa niekto vplíži do Craneovej hotelovej izby... 

Film bol nakrútený podľa skutočnej udalosti.

O FILME

V roku 1996 sa spisovateľ a scenárista Michael Gerbosi dozvedel, že Todd Rosken potrebuje nájsť autora, ktorý by adaptoval do scenára pre dlhometrážny hraný film biografickú knihu The Murder of Bob Crane (Vražda Boba Cranea). Gerbosiho ponuka zaujala a spolu s Roskenom začali budovať príbeh, ktorého leitmotívom a hlavnou témou sa stala Craneova posadnutosť Carpenterom.
Je to skutočne strhujúci príbeh o osobnosti a sláve, myslím si, že dôvodom Bobovho problému sa stalo to, že dokázal ženy pritiahnuť a ohúriť len preto, že bol tým, kým bol. Celebritou," vraví Gerbosi.

Gerbosi však čoskoro zistil, že problémom nie je napísať námet, ale dokázať ho v Hollywoode „pretlačiť". Napokon sa rozhodol osloviť Scotta Alexandra a Larryho Kraszewskiho, kreatívny tím, ktorý pracoval na filme „Ed Wood" Tima Burtona a na Formanových filmoch „Ľud versus Larry Flint" a „Muž na Mesiaci". Napriek istým predsudkom, či strachu „robiť film o človeku, ktorý žije na vrchole popkultúry", Alexandra a Kraszewskiho príbeh uchvátil. „Keď nám náš agent zatelefonoval a povedal, že Michael a Todd získali práva na spracovanie knihy The Murder of Bob Crane, schuti sme sa zasmiali. Ale keď sme si prčítali Michaelov projekt, zistili sme, že nás istým spôsobom Craneov zvláštny svet oslovil a vtiahol," komentuje Alexander.

Preview: Auto Focus Preview: Auto Focus Preview: Auto Focus

Alexander a Karaszewski teda súhlasili, že sa na projekte budú producentsky podieľať a rok a pol spolupracovali s Gerbosim na príprave scenára k budúcemu filmu. Šťastnou náhodou, v čase, keď producenti zháňali finančné prostriedky na dielo, Alexander čítal v Los Angeles Times rozhovor s hercom Gregom Kinnearom, ktorý na fotografii vyzeral presne ako Bob Crane. „Greg v interview okrem iného hovoril, že hral v mnohých ľahkých úlohách a prial by si, aby ho diváci konečne začali vnímať ako seriózneho herca, ktorý dokáže stvárniť aj ťažšie uchopiteľné charaktery. To isté hovorí v Gerbosiho scenári Bob Crane."

Producenti však váhali, či ho obsadiť do hlavnej úlohy. Kinnear hral predovšetkým v komediánych filmoch a so serióznejšími dramatickým rolami nemal veľké skúsenosti. Keď videli Grega na pľaci, stratili všetky pochybnosti. „Hlavná línia príbehu je veľmi temná, no sú v nej zakotvené aj humorné prvky a práve humor je Kinnearova silná stránka. Greg má v sebe úžasnú ľahkosť a preto Auto Focus nevyznieva až tak desivo," vraví Karaszewski.

Humor v spojení s temnotou Kinneara presvedčili o tom, aby stvárnil jedného z idolov svojho detstva. „Keď som bol malý chalan, pozeral som „Hogan´s Heroes" temer s náboženskou úctou - Hogan bol úžasný, lebo so zloduchmi jednal heroicky a zároveň zábavne. Ale Bob Crane bol ako väčšina ľudí - plný komplexov, rozporov. A napokon, keď jeho libido explodovalo a začal byť posadnutý fotografiami, len ťažko mohol svoje chúťky ovládnuť," vysvetľuje Kinnear.

Pre Kinneara bola výzvou aj Craneova posadnutosť a priam symbiotické spolužitie s Carpenterom. „John je typom osobnosti, ktorú by ste nemali nikdy stretnúť. Keby sa s ním Bob nedal dokopy, možno by nedopadol tak žalostne. Myslím si, že práve ich vzťah dával Bobovi energiu, ale zároveň ho ničil."

Okrem toho, že si Kinnear kvôli filmu nechal vlasy prefarbiť na čierno a začal nosiť kontaktné šošovky, študoval mnoho materiálov, vrátane Craneových programov v rádiu, článkov, filmov z rodinného albumu, a samozrejme pornofilmov, aby sa dokonale vcítil do Craneovho charakteru. „Postavu som sa pokúsil stvárniť tak vieryhodne, ako sa len dalo. Hovoril som s ľuďmi, ktorí s ním žili a poznali ho a snažili sa mi priblížiť Bobob život. Ale predovšetkým som sám musel hĺbať a nechať sa ovplyvniť scenárom, ktorý hovorí za všetko."

Keď mali producenti Kinneara istého, začali rozmýšľať nad režisérom. Nakoniec oslovili Paula Schradera, ktorý svoju scenáristickú a režisérsku kariéru venoval predovšetkým obsesívnym hrdinom, od Trevora Bickla (Taxikár) až po Wadea Whitehousa (Affliction). „Paul Schrader nakrútil mnoho filmov, ktoré majú tematickú paralelu s filmom Auto Focus. Pracuje s obsesiou, zvislosťou, jeho hrdinovia väčšinou padnú do čiernej diery, z ktorej nedokážu uniknúť," vysvetľuje Alexander. „Dúfali sme, že zo spolupráce Grega a Paula vznikne temný, humorný a zaujímavý film."

Ako producenti predpokladali, Schrader bol fascinovaný rozpormi v Craneovom živote. „Milujem ľudí, ktorý s dobrým úmyslom robia zlé veci a naopak, tých, ktorí spravia so zlým úmyslom niečo dobré. Najzaujímavejšie na charaktere Boba Cranea je to, že tento chlap celý život túžil byť príjemným, milým človekom, nechcel nikoho zraniť a všetko temné, čo v ňom bolo, túžil ignorovať." 

Podobne ako Kinnear aj Schrader našiel najsilnejší a najdynamickejší dramatický bod diela vo vzťahu Cranea a Carpentera. „Keď som prerábal scenár, zameral som sa na vzťah týchto dvoch mužov. Snažil som sa ho prerobiť na akési folie ? deux, na vzťah, ktorého sila človeka prinúti robiť veci, ktoré by za iných okolností nikdy neurobil."

Preview: Auto Focus Preview: Auto Focus Preview: Auto Focus

Schrader v snahe dosiahnuť autenticitu charakteru komunikoval so synom Boba Cranea, ktorý taktiež patril ku kreatívnemu tímu filmu. „Paul so mnou prebral každú stránku scenára. Diskutovali sme o každom mene, mieste, o dialógoch. Mám z tohoto filmu veľmi dobrý pocit, lebo odkrýva otcove dobré aj zlé stránky," hovorí Bob Crane Jr.

Jedného dňa som si prezeral Carpenterove fotografie a zistil som, že pripomína Willema Dafoa. Obsadil som ho a naša spolupráca bola skvelá aj preto, lebo je mojím dobrým priateľom," hovorí Schrader. Dafoe spolupracoval so Schraderom aj na filmoch Affliection a Light Sleeper. „Paul je človek, s ktorým sa pri práci cítim veľmi uvoľnene a verím v jeho schopnosť rozprávať takéto príbehy. Takže, aj keď práve nie som príliš naklonený materiálu, ktorý mi scenár ponúka, po rozhovore s Paulom môj záujem vždy stúpne."

Zaujímavá bola spolupráca Kinneara a Dafoa. Obaja muži sú veľmi rozdielni a vždy hrali v úplne odlišných úlohách. „Greg a ja toho nemáme veľa spoločného, obaja pracujeme a bývame na rozdielnych miestach. A práve to bolo fajn, pretože to tak bolo aj s Johnom a Bobom," vysvetľuje Dafoe. „Greg má auru losangelského herca, kým Willem pochádza z New Yorku, kde pracuje v experimentálnom divadle. Takže je to zaujímavý mix," dodáva Schrader.

Do role Anne Craneovej, s ktorou bol Bob Crane ženatý 21 rokov, obsadili tvorcovia Ritu Wilsonovú, ktorú taktiež téma filmu veľmi oslovila. „Keď máte možnosť stretnúť osobu, ktorú vo filme stvárňujete, musíte zauvažovať, či je to dobré, alebo skôr na obtiaž. V tomto prípade som tušila, že stretnutie s Anne bude pre mňa prínosom. Anne oplýva eleganciou, osobnostnou celistvosťou a skutočne sa s ňou vynikaúco komunikuje."

Maria Bellová, ktorá na plátne stelesnila Bobovu druhú manželku, však takúto možnosť nemohla využiť, Patriciu Craneovú naživo nestretla. Napriek tomu zo scenára dokázala veľa vyťažiť. „Keď som sa začítala do svojej role, zistila som, že Patricia bola veľmi uvoľnená, slobodomyseľná a životaschopná."

So scénami skupinového sexu nemala Bellová veľké problémy. „Hrám v zopár scénach, ktoré sú trocha na hrane. Byť nahou pred kamerou mi nespôsobovalo problémy, proste som to brala ako reflexiu doby, v ktorej hrdinovia žili: voľná láska, sloboda tela. Som veľmi rada, že sme dokázali do filmu vniesť ducha doby a morálne sme neodsúdili svojich hrdinov."

 


autor press kit 29.7.2003
  • BAFTA odovzdá tento rok o niekoľko cien menej (26.01.2022 19:07:30)
  • Netflix a HBO GO novinky - Déflagrations, Flashback, After Love, The Little Things (26.01.2022 17:20:57)
  • Filmová škola o blockbusteroch. Ktoré zarobili najviac? (26.01.2022 12:03:16)
  • Emerald Fennell sa pripravuje na svoj druhý režisérsky počin (25.01.2022 23:44:06)
  • Netflix chystá spoluprácu s legendárnym štúdiom Aardman Animations (25.01.2022 19:03:14)
  • Paolo Sorrentino je napriek bolestnej minulosti optimistom (25.01.2022 19:02:43)
  • Spider-Man: Bez domova útočí na pozície najziskovejších kinofilmov (25.01.2022 19:02:19)
  • Dokument Zuzany Piussi Očista sa po otvorení kín vracia na filmové plátna (25.01.2022 14:17:08)
  • RTVS uvedie v televíznej premiére film Správa režiséra Petra Bebjaka (24.01.2022 16:09:02)
  • Film Každý týždeň sedem dní uvedie áčkový festival v Rotterdame (24.01.2022 15:19:10)
  • Meno:
    ODOSLAŤ
    :)

    Žáner:
    Minutáż˝: min
    Krajina:
    Rok výroby:
    Homepage www

    Premiéra:
    Premiéra SK:
    0 z 10
    0 z 10
    FILMOVÉ PREMIÉRY
    13.1 |
    hodnotenie 7/10
    13.1 |
    hodnotenie 8/10
    20.1 |
    20.1 |
    20.1 |
    hodnotenie 5/10
    20.1 |
    hodnotenie 7/10
    20.1 |
    hodnotenie 6/10
    20.1 |
    hodnotenie 9/10
    20.1 |
    hodnotenie 6/10
    27.1 |
    hodnotenie 6/10
    27.1 |
    hodnotenie 7/10
    27.1 |
    NAJČÍTANEŠIE
    |SPIDER-MAN: BEZ DOMOVA
    1
    hodnotenie 9/10
    |KINGSMAN: PRVÁ MISIA
    0
    hodnotenie 8/10
    |NAJHORŠÍ ČLOVEK NA SVETE
    0
    hodnotenie 8/10
    |THE LOST DAUGHTER
    0
    hodnotenie 8/10
    |UTIECŤ
    2
    hodnotenie 9/10
    |KROTITELIA DUCHOV: DEDIČSTVO
    3
    hodnotenie 7/10
    |SWAN SONG
    0
    hodnotenie 7/10
    |STATION ELEVEN
    3
    hodnotenie 7/10
    FILMOVÉ NOVINKY
    REBRÍČEK SK
    01 |
    návšt. 38454
    02 |
    návšt. 8494
    03 |
    návšt. 4851
    04 |
    návšt. 1524
    05 |
    návšt. 938
    06 |
    návšt. 747
    07 |
    návšt. 806
    08 |
    návšt. 521
    09 |
    návšt. 404
    10 |
    návšt. 511
    REBRÍČEK US
    01 |
    $30,0 mil.
    02 |
    $20,1 mil.
    03 |
    $8,0 mil.
    04 |
    $2,3 mil.
    05 |
    $2,2 mil.
    06 |
    $1,6 mil.
    07 |
    $1,6 mil.
    08 |
    $0,942 mil.
    09 |
    $0,883 mil.
    10 |
    $0,823 mil.
    SOCIÁLNE SIETE
    KOMENTÁRE
    Kinema.sk - filmy, seriály

    sector logo
    network
    ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2022 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk