ZÁLOŽNÝ PLÁN

ZÁLOŽNÝ PLÁN

3.0

J-Lo sa vracia po piatich rokov na plátna kín v scenáristicky neuveriteľnom kúsku.

Tak už je to pol dekády, čo sa nám naposledy predviedla Jennifer Lopez v letnom kine. Vtedy si musela poradiť s diabolskou svokrou a bol to náročný súboj, po ktorom potrebovala veľa oddychu mimo plátna. Doba pokročila, ale vývoj jej charakterov veľmi nie, skôr podstúpil aj regresívny krok a výsledkom je Záložný plán.

Jej hrdinka menom Zoe dospela do zvláštneho bodu. Má už po krk nikam nevedúcich randezvous s chlapmi, ale zároveň túži po bábätku. A tak sa zrazu rozhodne pre alternatívu zahŕňajúce umelé oplodnenie. Celý plán stáť sa ďalšou slobodnou, ale spokojnou mamičkou sa začne komplikovať v momente, keď stretáva sympoša Stana. Dajú sa dokopy, no postupne sa na povrch už derie Zoeine malé tajomstvo. A Stan nie je úplne blbý, aby nepochopil a nezačal sa pýtať, čo to má celé znamenať.

Pohľad na Záložný plán môže byť dvojaký – dá sa akceptovať ako x-tá romantická komédia so štipkou variácie a prehádzanými prioritami vo vzťahu. V podstate, aj výborný počin z roka 2007 menom Nabúchaná postupoval podobne. No tam exceloval Judd Apatow a mohol sa spoľahnúť aj na kvalitných hercov. Alebo si už od traileru poviete, že námet je úplná blbosť.

Záložný plán Záložný plán Záložný plán

Pravda je niekde uprostred, pretože scenáristi sa pustili na tenký ľad vtipnosti a nemajú za sebou garanta kvality, akým je Apatow. Naopak, toto je tuctová komédia určená pre ženské publikum (obávam sa, že mužský sprievod bude miestami trpieť viac ako pri Sexe v meste 2), ale uvádza svoju hrdinku najprv do zúfalej situácie umelého oplodnenia a zrazu ju chce vidieť ako slniečko prechádzajúce romantickými momentmi nevinnej sedemnástky. Čo pri troche úcty k ženám a aj J-Lo v hlavnej roli nefunguje absolútne vôbec.

Romantická línia je nasilu napasovaná do scenára a veľmi nefunguje. Tam film nekončí, naopak, ako hrdinke začína byť zle z rannej nevoľnosti, začína byť aj divák akýsi nesvoj. Pretože sa film zvrhne a nasadí síce zbrane tvrdého, ale pochybného kalibru. Telesné tekutiny a totálne nevkusný humor, ktorý tu nemá čo hľadať. Ak vás neodradil trailer a dovalili ste sa na celý film, máte ho mať! Ženské pôrody, návštevy gynekológa, rodenie na návšteve, pofidérny humor chce fungovať naplno, ale nemá šancu ani omylom.

Záložný plán Záložný plán Záložný plán

Keď už film prestane byť vtipný, začne byť veru nechutný, moralizovať ako v inej romantickej komédii a hrdinovia majú prejsť skúškou charakterov? Už pri Stanovi je otázne, prečo sa vlastne do vzťahu so Zoe hnal, takže si to musí vyžrať naplno. Ale čo ostáva divákovi? Preafektovaná, na rolu sa totálne nehodiaca J-Lo! Jej návrat po piatich rokoch sa rovná katastrofe a atakuje vlastný rebríček najhorších úloh. Pripočítajte si nútené vedľajšie úlohy psa či babičky a máte výsledok ďaleko pod hranicou priemeru.

Tohtoročný Priestupný rok bola obrovská 100-minútová nuda. Záložný plán síce nie je nudný, ale nedrží pokope (nakrútil ho inak televízny a neskúsený Alan Poul) a má vyslovene scény, ktoré sa do tohto žánru nehodia. Málo vtipu, slabý dej, nula dôvodov pre investovanie do návštevy kina.

The Back-up Plan (USA, 2010, 106 min.)
Réžia: Alan Poul. Scenár: Kate Angelo. Kamera: Xavier Pérez Grobet. Strih: Priscilla Nedd-Friendly. Hudba: Stephen Trask. Hrajú: Jennifer Lopez, Alex O’Loughlin, Michaela Watkins, Eric Christian Olsen, Anthony Anderson, Noureen DeWulf, Melissa McCarthy

autor Michal Korec 15.6.2010
3.0
-